AutóAddikt Újdonságok Magas szintű komfort jellemzi az új Citroën C4 Cactus-t

Magas szintű komfort jellemzi az új Citroën C4 Cactus-t

MEGOSZTÁS

A C3 2016-os bevezetése, valamint a C3 Aircross és a C5 Aircross modellekkel fémjelzett 2017-es SUV-offenzíva után a Citroën termékstratégiája megvalósításának újabb szakaszába lép, és szokásához híven újabb meglepetéssel szolgál.

Üde színfolt az ötajtósok piacán új kompakt ferdehátúja, a megújult C4 Cactus, melyben a C4 Cactus semmihez sem hasonlítható karaktere a C4 kényelmével párosul. A modell értékét tovább növeli, hogy a szegmens alapvető elvárásainak megfelelően igényes stílussal, 12 vezetéssegítő rendszerrel, 3 csatlakoztatási technológiával, valamint nagyobb teljesítményű (akár 130 lóerős) motorokkal rendelkezik.

A különleges és modern dizájn mellett az új C4 Cactusban a kényelem korábban nem tapasztalt dimenzióit fedezhetjük fel. E tekintetben a Citroën a hidraulikus felfüggesztés terén szerzett korábbi tapasztalataira támaszkodott, és az érintett technológia újragondolásával most széles körben elérhetővé tette azt. Európában ugyanis az új C4 Cactuson találkozhatunk először a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztéssel (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC) és a világpremiernek számító Advanced Comfort ülésekkel. Az eredmény egyedülálló utazási és menetkényelem.

Egy teljesen egyedi kompakt

Az új C4 Cactus expresszív stílusú, széles új orr-részével, újrarajzolt oldalaival és 3D hatású,új ledes lámpákkal felszerelt, impozáns hátsó részével hívja fel magára a figyelmet. Egy tömbből faragott, letisztult sziluettjével, kiegyensúlyozott, telt formáival üde színfoltot képvisel a meglehetősen kötött stílusú kompakt ötajtósok világában. A 2,60 méteres tengelytáv és a rövid túlnyúlások kompakt méreteket garantálnak, ami a fürgeség és a kormányozhatóság szempontjából fontos, ugyanakkor a szegmensben elvárt helykínálat sem szenved csorbát. Az új C4 Cactuson is megtalálhatók a márkától megszokott különleges vizuális elemek, mint pl. az ajtók alsó részére átköltöztetett Airbump® betétek, a 360°-ban körben futó ablakfelület, a „lebegő” tető, a két szinten elhelyezett első lámpák vagy a nagyméretű, 3D hatású ledes hátsó fényforrások. A modell a kilenc karosszériaszínnek és a rafinált színfoltokkal operáló négy színcsomagnak köszönhetően összesen 31-féle külső személyre szabási kombinációt kínál, így mindenki a saját ízlése szerint alakíthatja ki az autóját. Belül a letisztult, szellős és hangsúlyosan funkcionális utastér nyugodt hangulatot áraszt. Nem kevesebb, mint ötféle fényűző kivitel közül lehet választani, melyek mindegyike a világosság, puhaság és kifinomultság jegyeit hordozza.

Ultakomfort

Az új C4 Cactusszal a kényelem autós felfogása új dimenziókkal bővül. A Citroën Advanced Comfort® program minden összetevőjét maximálisan kiaknázó modell olyan technológiai újításokat vezet be az európai piacon, melyek a kényelem modern és átfogó értelmezéséről árulkodnak. A nem mindennapi menetkényelem például az Európában elsőként alkalmazott progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztésnek (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC) köszönhető, mely hatékonyan szűri az út egyenetlenségeit, és olyan érzést kelt, mintha egy repülő szőnyegen utaznánk. Világpremiernek számítanak az új Advanced Comfort ülések, melyek amellett, hogy kényelmesen süppedősek, tökéletes testtartást biztosítanak. Az új C4 Cactus hangszigetelés és felszereltség terén is nagyot ugrott előre. Könnyű és stresszmentes vezetést, ill. utazást biztosít a 12 vezetéssegítő rendszer és a 3 csatlakoztatási technológia. Végül a nagy teljesítményű, hatékony motorok is hozzájárulnak az élvezetes és nyugodt vezetéshez.

„A Citroën kényelem tekintetében abszolút hivatkozási pont kíván lenni, és mint általános autógyártó cég szeretné, ha ebben a magas szintű kényelemben minél többen részesülnének. Az új C4 Cactusszal és a progresszív hidraulikus elemekkel ellátott felfüggesztés (Progressive Hydraulic Cushions) bevezetésével egy különleges és minden tekintetben korszerű kompakt modellt kínálunk” – vázolta Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója.

Teljesen egyedi kompakt modell lett a C4 Cactus

Az új C4 Cactus teljes egészében megőrizte elődje szellemiségét: az egyedi stílussal, eredeti megoldásokkal fűszerezett kiegyensúlyozott összhatást és a plasztikus idomokat. A változás a kompakt ötajtósok kapcsán megfogalmazott elvárásoknak való megfelelésben, a tekintélyesebb, letisztultabb külső megjelenésben érhető tetten. Ennek megfelelően megújult és szélesebbnek hat az orr-rész, a márkajelet magában foglaló hűtőrács egészen az új ledes nappali lámpákig húzódik. A keskeny fényszórókat csillogó fekete betétek emelik ki, a karosszéria színére fújt lökhárítónak pedig dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az oldalsó légbeömlők. Hátul a karosszériával megegyező színű, letisztult vonalú csomagtérfedelet új 3D hatású ledes lámpák díszítik, melyek finom metszésükkel szélesebbnek tüntetik fel az autót és modernebb megjelenést biztosítanak. Két oldalt keskenyebbek lettek és lejjebb vándoroltak a karosszériát védő Airbump® betétek. Az eredmény egy határozottan megújult, modern és vonzó ferdehátú lett, mely még nagyobb vevőkört képes meghódítani.

Kimondottan tágas

A PSA PF1 platformjára épült, optimalizált felépítésű modell 2,60 méteres tengelytávjával a kompakt ötajtósok élcsapatába tartozik, és minden utasát bőséges hellyel ajándékozza meg. A rövidebb túlnyúlások városi környezetben fürgébb viselkedést és könnyebb kormányozhatóságot biztosítanak. Visszafogott külső méreteivel (4,17 m hosszú, 1,71 m széles) az új C4 Cactus tökéletesen hozza a kategória alapvető értékeit: a nagy helykínálatot és a városi, városkörnyéki és országúti környezetben egyaránt megnyilvánuló sokoldalúságot.

Organikus és áramvonalas dizájn

Egy tömbből faragott, letisztult külsejével az új C4 Cactus áramvonalas, kiegyensúlyozott dizájnt képvisel, mely egyszerre dinamikus és megnyugtató, minden agresszivitástól és stilisztikai túlzástól mentes. Az autó egyes részei harmonikusan simulnak egymásba, ami egy karakteres stílusú, kifinomult és egységes egész benyomását kelti. Az ívelt vonalú, tömbszerű sziluettet továbbra is szigorúan funkcionális, erőteljes grafikai elemek kísérik, melyek tökéletesen illeszkednek a Citroën formanyelvébe.

A korábbinál szélesebbnek ható új orr-rész büszkén hirdeti az autó hovatartozását. A márka többi modelljénél bevált mintát követik a két szinten elhelyezett világítótestek, a Citroën márkajel megjelenítése és a ledes fénysor: a keskeny csíkban húzódó, high-tech ledes nappali lámpák a márkajel meghosszabbított krómszárainak folytatásában helyezkednek el, maga a logó pedig fényes fekete háttér előtt jelenik meg, ami még kontrasztosabb és elegánsabb megjelenést biztosít. A keskenyebb kialakítástól dinamikusabbnak ható új fényszórókat fényes fekete dekorelem övezi. A Citroën modellek további jellegzetes grafikus elemei a ködfényszórók, melyeket dekoratív berakás díszíthet. A légbeömlőt kifinomult krómszegély keretezi.

Az új C4 Cactus oldalnézetből különösen áramvonalasnak hat. Ideális az 1/3 rész üvegfelület, 2/3 rész karosszérialemez arány, melyhez jó aerodinamikai jellemzőket eredményező, átlagos magasság járul (1,48 m). A 360°-ban körben futó üvegfelületektől lebegni látszik a tető. A fényes fekete szélvédőkeretnek köszönhetően az ablakok valósággal körülölelik a karosszériát, és a hátsó háromszögablaknál alkalmazott eredeti grafikus megoldás a hátsó szélvédővel is összekapcsolja őket: a karosszéria színét közrefogó két fényes fekete csíktól még kifinomultabb és elegánsabb a Citroën modellek e jellegzetes eleme. A Citroëntől megszokott dizájnos és funkcionális tetőcsomagtartó rudak – országtól függően – extra felszerelésként rendelhetők.

A karosszéria optimális védelme érdekében – különösen, ami a városi környezetet illeti – az új C4 Cactus kerékdobvédőkkel, alsó karosszériavédő elemekkel és az ajtók alsó részén a korábbiaknál keskenyebb, új Airbump betétekkel szerelkezett fel. Ez utóbbiak az alsó karosszériavédő elemek folytatásában az autó teljes hosszán végigfutnak, ami a legjobb védelemmel ellátott kompakt ferdehátúvá avatja a modellt. Ez az autó alacsonyabb javítási költségeiben is megnyilvánul, ami különösen a céges ügyfelek számára fontos szempont. Az alacsonyabbra került Airbump® betétektől dinamikusabb és tekintélyparancsolóbb lett az autó sziluettje, a karosszériától elütő szín pedig vizuálisan is feldobja az autó oldalát.

A két 3D hatású ledes modulból álló, hosszúkás új hátsó lámpák a márka legfrissebb modelljeinél már bevált, látványra és műszakilag is jellegzetes megoldást képviselnek. Az ezer közül is felismerhető világítótestek azonnal odavonzzák a tekintetet, és nem mellesleg szélesebbnek tüntetik fel az autót. A korábbiaknál nagyobb lámpák a karosszéria színével megegyező árnyalatú, elegáns, új csomagtérfedélen is folytatódnak. Ettől a klasszikusan letisztult vonalú hátsó rész dinamikusabbnak és tekintélyesebbnek hat. A letisztult jelleget erősíti a karosszéria színére fújt lökhárító is, mely harmonikusan illeszkedik az oldallemezek és a csomagtérfedél ívelt formáihoz.
Az első és hátsó lökhárítókba beépített légterelők vizuálisan tovább szélesítik a sziluettet és még hangsúlyosabbá teszik az áramvonalas külsőt. Ettől összességében még kifejezőbbnek és dinamikusabbnak tűnik az új C4 Cactus.

Világos és egyben letisztult az utaskabin

Az új C4 Cactus belsejében visszaköszönnek a korábbi modell legfőbb ütőkártyái, melyek belső stílus tekintetében úttörő modellé avatták a C4 Cactust. Elég egy pillantás az utastérbe, és rögtön jó érzés fogja el az embert. A világos, meleg hangulatú beltér letisztult formáival, puha anyagaival és megnyugtató színeivel igazi védőburkot varázsol körénk.

A rafinált részletekkel feldobott, alacsony, vízszintes műszerfalon lebegni látszik a központi érintőképernyő és a legfontosabb információkat megjelenítő, teljes egészében digitális kijelző. A 100%-ban digitális vezérlőfelületnek köszönhetően letisztult, jól áttekinthető a vezetőhely, és az internetalapú szolgáltatások is rendelkezésre állnak. A vezérlőgombok a szériában kínált 7” kapacitív típusú érintőképernyő körül helyezkednek el. A minden felesleges elemtől megszabadított, szellős utastér még tágasabbnak hat – minden szegletéből jómód és otthonosság árad.

A kényelem és nyugalom védjegyét magán viselő utastérben a kesztyűtartó fedelét díszítő pántok, vasalások és tűzések a legnemesebb bőrdíszműves hagyományt és az utazás világát idézik, de ugyanebben a szellemben fogantak az ajtók bőr behúzói is.

A fokozott tér- és komfortélmény érdekében az új C4 Cactusban a vízszintes vonalaké a főszerep: a vizuális egységet az első és hátsó üléstámlák felső sávjában végig futó kontrasztszín biztosítja, mely akárcsak más Citroën enteriőrökben, itt is kifinomult és egyedi megoldást képvisel.

Valamennyi utas számára kellemes közérzetet és a tágasság érzését biztosítja a hővédő panoráma üvegtető.

A speciális kiképzésű üveg hatékonyan szűri a napfényt, kívül tartja a meleget, és a 4-es kategóriájú napszemüvegekével megegyező védelmet nyújt az UV-sugarak ellen. Kiváló fényvédő, hő- és hangszigetelő tulajdonságainak köszönhetően nincs szükség külön árnyékolóra, ami világosabb és tágasabb utasteret eredményez, és a változatlan magasság, a kisebb súly és az alacsonyabbra került súlypont jóvoltából egyben a jármű üzemeltetését is gazdaságosabbá teszi.

Az új C4 Cactus külön figyelmet fordít az utastér azon részeire, amelyek napi szinten fontosak az ügyfelek számára. A bársonyos tapintású, hőszigetelt műszerfalborítás az üléskárpitokkal harmonizál, a puha bőrpántok pedig elegáns kiegészítőkként funkcionálnak. Az új C4 Cactus utasterében sok a fényes fekete felület is, ilyenek például a szellőzőszegélyek, a műszerfal két széle, a kormány alsó része, a kijelző és az érintőképernyő kerete vagy a megújult középkonzol dekorfelületei. Jól harmonizálnak velük a selyemfényű krómmal borított elemek: az ajtók kilincsei, az érintőképernyő alatti panel, a kormány alsó részét díszítő betétek, a váltótalp szegélye az új középkonzolon és az ajtók és a Top Box kesztyűtartó nyitópántjai körüli díszítőelemek. Az extraként kínált új belső kivitelekhez rendelt kárpitok kiválasztásánál a kellemes, puha tapintás volt a fő szempont.

Személyre szabható teljesen

Az új C4 Cactus számtalan lehetőséget kínál az egyedi kialakításra: összesen 31-féle elegáns külső kombináció áll rendelkezésre. A 9 karosszériaszín közül az időtlen hófehér, obszidiánfekete, platinaszürke és acélszürke, az élénk ralipiros és olivabarna vagy a rafinált smaragdkék, gyöngyházfehér és Deep Purple is tökéletesen passzol az autó egyéniségéhez.

A még karakteresebb és elegánsabb megjelenés érdekében 4 trendi színcsomag is szerepel a kínálatban: Glossy Black, Silver Chrome, Anodised White és Anodised Deep Red. A művészien adagolt kontrasztszínek az az első ajtók alján, az Airbump® betéteknél és az első lökhárító alsó részén hívják fel magukra a figyelmet.

További személyre szabási lehetőségeket kínál az 5 könnyűfém keréktárcsa: a visszafogottan elegáns 16” szürke SQUARE és a 16” fekete SQUARE felni éppúgy, mint a 17” fekete CROSS, a 17” kétszínű fekete/alumínium CROSS és a 17” kétszínű fehér/alumínium CROSS keréktárcsa. A két utóbbi a még stílusosabb, prémium megjelenés érdekében gyémántcsiszolt kivitelben kapható.

A beltérben alkalmazott anyagok látványra és tapintásra is kellemesek: elég, ha csak az üléskárpitokkal harmonizáló, finom textúrájú műszerfalborításra gondolunk. Az utastér személyre szabásához ötféle elegáns és meleg hangulatú stílusvilágot kínál az új C4 Cactus:

A szériakivitelt letisztult, visszafogott dizájn jellemzi: a szürke műszerfalhoz, könyöklőkhöz és ajtópántokhoz szürke Mica Grey szövet üléskárpitok társulnak.

A Metropolitan Red kivitel világos színeivel és kifinomult anyagaival a tágas utastér mellett teszi le a voksát. Az üléseket bézs színű Silica szövetkárpit borítja, a háttámla tetején sötétpiros csíkkal, a műszerfal szintén sötétpiros, míg a könyöklők és ajtóbehúzók, valamint a Top Box kesztyűtartó pántjai bézs árnyalatúak.

A Wild Grey kivitel élénkebb, dinamikusabb összhatást biztosít: a szürke Silica szövetkárpit ülések tetején halványszürke a csík, a műszerfal, a könyöklők, az ajtóbehúzók és a kesztyűtartópántok pedig szintén szürke színűek.

A Hype Grey kivitel a szemcsés bőrrel bevont fekete ülésekkel, valamint a szürke műszerfallal, könyöklőkkel, ajtóbehúzókkal és kesztyűtartópántokkal már a luxuskategória felé kacsintgat.

A Hype Red kivitel igazi felső kategóriás megközelítést képvisel: ezt sötétpiros alcantaracsíkkal feldobott bézsszínű nappabőr/szövet ülésekkel, sötétpiros műszerfallal, valamint bézsszínű könyöklőkkel, ajtóbehúzókkal és kesztyűtartópántokkal éri el.

Kompakt modell, ultrakényelemmel

A C5 Aircrosson való kínai debütálás után Európában az új C4 Cactus alkalmaz elsőként progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztést (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC). Az innovatív megoldást a Citroën jövőbeni modelljein is alkalmazni kívánja. A Citroën már bebizonyította a futóművek gyártása terén szerzett szakértelmét, a rugózási kényelem pedig már 98 éve beleivódott a márka génjeibe. Az évek során az ügyfelek hozzászoktak és ragaszkodnak a semmihez sem hasonlítható Citroën kényelemhez. A márka hosszú évek tapasztalatára és mérnökei szaktudására támaszkodva fejlesztette ki ezt az újfajta felfüggesztési rendszert az útegyenetlenségek még tökéletesebb szűrése érdekében, az ügyfelek által olyannyira kedvelt Citroën felfüggesztési beállítások megtartásával.

Az új típusú felfüggesztési rendszer fejlesztése során 20 szabadalmi bejelentés került benyújtásra. A rendszer működési elve egyszerű. Míg egy hagyományos felfüggesztés egy lengéscsillapítóból, egy rugóból és egy mechanikus ütközőből áll, addig a Progressive Hydraulic CushionsTM rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. A felfüggesztési rendszer az igénybevételtől függően így két ütemben működik:

Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása azonban lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék a gépkocsi kilengését, ami olyan érzetet kelt, mintha az autó egy „repülő szőnyeghez” hasonlóan átsuhanna az úthibák felett.

Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel. Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. Így nincs visszapattanó hatás.

Ennek az innovatív műszaki megoldásnak köszönhetően az új C4 Cactus utolérhetetlenül kényelmes, ráadásul a repülő szőnyeg effektus mellett a menettulajdonságok vagy a vezetési élmény sem szenved csorbát.

Avanced Comfort utasülések

A még nagyobb kényelem érdekében az új C4 Cactus mindegyik első ülésen újfajta, nagy sűrűségű habszivacsot alkalmaz, amely javítja az üléskomfortot. Az újfajta habszivacs hosszú távon is optimális kényelmet nyújt, sokórányi vezetés után sem süpped be, és több év múltán sem öregszik el.

A modell emellett 3 belső kivitelhez (Metropolitan Red, Wild Grey, Hype Red) világelsőként Advanced Comfort üléseket is kínál. A fejlesztések a kényelem minden aspektusára kiterjedtek, hogy az utasok úgy érezhessék, hogy a nappalijukban, egy kényelmes fotelben ülnek. Az első üléseken és a hátsó üléspadon is 15 mm-rel lett vastagabb a párnázat, melynek tagolása a fizikai kényelem mellett a vizuális komfortot is erősíti.

A vizuális komfort jegyében az ülések jól látható párnázatot kaptak. Az új C4 Cactus ezzel a márka olyan legendás modelleiről vesz példát, mint a CX vagy a Xantia, és vitathatatlan stílusjeggyé emeli az üléseket, melynek hatását az új C3, az új C3 Aircross és az új C5 Aircross formanyelvéből ismerős díszöltések és grafikus elemek csak még tovább erősítik.

A kényelmes testtartást szolgálják a széles, jól tartó ülőlapok és háttámlák, az állítható magasságú vezető- és első utasülés és a vezetőülésen alkalmazott deréktámasz, mely keresztcsonttájékon ad megfelelő támaszt. A fenti jellemzőknek, valamint az állítható magasságú és távolságú kormánynak köszönhetően a vezető könnyen megtalálja a számára ideális vezetési pozíciót.

Az ülésekkel való első érintkezés is nagyobb élményt nyújt: a vastagabb szivacsrétegtől még puhábbnak és stabilabbnak érezzük őket.

A hosszú utakon fontos dinamikus komfortról pedig egy speciálisan strukturált, vastagabb felületi szivacsréteg és egy nagy sűrűségű belső mag gondoskodik.

„Az új C4 Cactus a Citroën kényelem terén indított offenzívájának kézzelfogható bizonyítéka. A modellen a Citroën Advanced Comfort® program jegyében két kizárólagos Citroën újítást is bevezettünk: a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztést európai, az Advanced Comfort üléseket pedig világpremierként kínáljuk. A márka fedélzeti kényelem terén szerzett tapasztalataira támaszkodva az új C4 Cactus végre széles körben is elérhetővé teszi a legmagasabb szintű kényelmet” – magyarázta Xavier Peugeot, a Citroën termékfejlesztési igazgatója.

A hangszigetelés is tökéletesedett

A megfelelő hangszigetelés a menetkényelem szerves része. Ennek megfelelően az új C4 Cactus átfogó akusztikai beavatkozáson esett át: vastagabbak lettek az ablakok, speciális burkolatot kaptak a hátsó ablakok, tömítés került az összes nyílászáró köré, hangszigetelt lett a szélvédő, több az anyag a tűzfalnál és a padlónál. Az új C4 Cactus most még hatékonyabban küszöböli ki a külső zajokat: csökkentek a gördülési és aerodinamikai zajok, és látványosan javult a motorblokk és a padlólemez hangszigetelése.

Otpimális helykihasználás

Az új C4 Cactust felépítésének köszönhetően nagy helykínálat jellemzi. A 2,60 méteres tengelytávból adódóan fedélzetén kényelmesen utazhat 5 személy:

A minimalista műszerfal és a homorú kialakítású első ülések jóvoltából valamennyi utas térdtere megnőtt. A tetőbe épített utasoldali légzsáknak (Airbag in Roof) köszönhetően az első utasnak nagyobb lábtér áll rendelkezésére, a hátul ülők pedig az első ülések alá csúsztathatják a lábukat.

A homorú ajtóbelsőkből kifolyólag a könyöktér is nagyobb lett, a puha borítású, hosszúkás könyöklőkön kényelmesen elfér a kar.

Szögletes formájából adódóan a csomagtartó különösen jól kihasználható, és a 2:1 arányban osztott hátsó üléspad lehajtásával 358 literes kapacitása 1170 literre növelhető.

Ötletes és egyben hasznos tárolóhelyek

Az új C4 Cactusban az utastér különböző pontjain számtalan ötletes és funkcionális tárolóhely került elhelyezésre.

A műszerfal utasoldali részén, a vezető által is könnyen elérhető helyen egy Top Box névre hallgató, nagyméretű zárható kesztyűtartó, alatta pedig egy csúszásgátlóval ellátott, méretes aprócikktároló került kialakításra.

A megemelt középkonzol egy nagy zárt tárolórekesszel bővült, a 12 voltos csatlakozó és az USB-port mellett kapott helyet a csúszásgátló bevonattal ellátott okostelefon-tartó, a sebességváltó kar előtt pedig 2 pohártartó található.

A nagy ajtózsebekben több 1,5 literes üveg is elfér: elöl egy fektetve, hátul pedig kettő állítva.

Az első ülések hátulján térképzsebek állnak rendelkezésre.

Könnyebb vele a mindennapok életvitele

A fedélzeti kényelemhez természetesen a mindennapi életet megkönnyítő alábbi felszerelések is hozzátartoznak.

  • Első és hátsó ledes plafonlámpák az utastér teljes bevilágítása érdekében: éjszaka sem okozhat gondot a gyermekülés bekötése vagy egy elgurult tárgy megtalálása.
  • Nyugodt, vakításmentes éjszakai vezetést biztosító elektrokróm belső visszapillantó tükör.
  • Elektromosan behajtható, ill. a záráskor automatikusan behajló külső visszapillantó tükrök: a keskeny utcákban előforduló sérülések elkerülése mellett ránézésre megállapítható, hogy bezártuk-e az autót.
  • Becsípődésgátlóval ellátott szakaszos ablakemelők, melyek különösen fizetőkapuknál és parkolókban hasznosak.

A nyugodt vezetést szolgáló technológiák

A vezető dolgát megkönnyítendő az új C4 Cactus a legkiválóbb vezetéstámogató rendszerekkel van felszerelve. Ezek a mindennapi biztonságérzetet növelő berendezések megkönnyítik a vezetést, eredményesen küzdenek a figyelemlankadás vagy a pillanatnyi figyelemkiesés ellen, és csökkentik a balesetek kockázatát. A 100%-ban digitális vezérlőfelületen kijelzett funkciók az első lépést jelentik az önjáró autó felé.

Active Safety Brake automata vészfék: a rendszer az elölről bekövetkező ütközések elkerülése érdekében lefékezi a gépjárművet a vezető helyett. A szélvédő felső részén elhelyezett többfunkciós kamera érzékeli az akadályokat, például az álló vagy azonos irányba haladó gépjárműveket. 5 km/h és 85 km/h sebesség között a rendszer ütközés veszélye esetén automatikusan lefékezi a gépjárművet.

Sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással: a rendszer felismeri a sebességkorlátozó táblákat, és a műszercsoporton kijelzi az információt a vezetőnek. Az érték elmentésével felülírható a sebességszabályozó, illetve -korlátozó eredetileg beprogramozott sebességértéke.

Véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés: a rendszer 60 km/h sebesség fölött érzékeli, ha a gépjármű az irányjelzők használata nélkül készül átlépni egy folytonos vagy szaggatott útburkolati jelet, és a vezetőt sípoló hanggal és vizuálisan is figyelmezteti a sávelhagyásra.

Coffee Break Alert: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha ideje szünetet tartania. A riasztás kétórányi – 70 km/h fölötti sebességgel megtett – út után lép életbe.

Éberségfigyelő: a szélvédő felső részén elhelyezett többfunkciós kamera figyeli a vezető viselkedését, és a figyelem lankadása esetén riasztást küld. A rendszer a menetpálya útburkolati jelekhez képest mutatott eltéréseiből következtet a vezető éberségi állapotára. A funkció különösen gyorsforgalmi utakon, 65 km/h sebesség fölött hasznos.

Holttérfigyelő rendszer: a visszapillantó tükrökben kigyulladó piktogrammal figyelmezteti a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekre.

Park Assist: a nyugodtabb, egyszerűbb és biztonságosabb parkolás érdekében ez az aktív parkolássegítő berendezés segítséget nyújt a vezetőnek a járdaszegéllyel párhuzamos vagy arra merőleges parkolóhelyekre történő beálláshoz. A rendszer a vezető kérésére automatikusan parkolóhelyet keres, majd a biztonságos beparkolás érdekében átveszi a kormányzás felügyeletét.

Tolatókamera: a kamerának köszönhetően hátramenetbe kapcsoláskor azonnal megjelenik a gépjármű mögötti terület képe a 7” érintőképernyőn. Az esetleges akadályoktól függően különböző színű jelölések segítik a tájékozódást. A kamera által szolgáltatott kép megkönnyíti a parkolási manővereket.

Visszagurulás-gátló: az emelkedőn, ill. lejtőn történő indítás megkönnyítése érdekében a rendszer a fékpedál felengedését követően megakadályozza a gépjármű nem kívánt elmozdulását. A funkció kb. 3º-nál nagyobb lejtésszög esetén 2 másodpercre egy helyben tartja a gépkocsit.

Statikus kanyarfény: a kormány elfordítási szögétől függően a tompított világítás mellett a ködfényszóró is bekapcsol, hogy akár 75°-os szögben is be legyen világítva a gépkocsi megfelelő oldalán a tér. A rendszer 40 km/h sebesség alatt működőképes.

Szabad kezes nyitó- és indítórendszer: a gépjármű nyitásához, zárásához és indításához elég, ha a kulcsot magunknál tartjuk. A gépkocsi felismeri a vezetőt, amint az az egyik első ajtókilincshez vagy a csomagtartóhoz közelíti a kezét.

Grip Control: az első kerekek meghajtását az adott terephez (havas út, sár, homok) igazítja.

Csatlakoztatási technológiák

Az új C4 Cactusban intuitív, csúcstechnológiás rendszerek biztosítják a kapcsolatot az utasok digitális eszközei és az autó között, így folyamatosan adott az online interakciók, a kommunikáció, a navigáció és a kikapcsolódás lehetősége.

Mirror Screen funkció: az Android Auto, Apple Car Play™ és MirrorLink® protokollal működő funkció jóvoltából okostelefonja alkalmazásait biztonságosan használhatja a 7” érintőképernyőn.

CITROËN Connect Nav: legújabb generációs csatlakoztatott 3D navigációs rendszer, mely számos előnnyel szolgál. Az ujjheggyel kezelhető, kapacitív típusú 7” érintőképernyővel kiegészülő rendszer hangfelismerő funkcióval rendelkezik, így a navigációs, telefonos és médiafunkciók vezérlésekor a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.

SOS & Assistance csomagot magában foglaló CITROËN Connect Box (célországtól függően): helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi és assistance telefonhívás. Baleset vagy bármilyen más gyors beavatkozást igénylő szituáció esetén lehetővé teszi a megfelelő segélyszolgálatok automatikus vagy az „SOS” gombbal történő riasztását. Az éjjel-nappal elérhető ingyenes szolgáltatáshoz nincs szükség külön előfizetésre. Az ügyfelek nagyobb nyugalma érdekében az assistance segélyszolgálat a „Citroën” gomb hosszan tartó megnyomásával érhető el.

Hét nagy teljesítményű motorral

Az új C4 Cactus kiváló teljesítményű motorokat kínál. A könnyű padlólemez és a legújabb generációs csúcstechnológiás motorok házasításának köszönhetően fokozott mozgékonyság, dinamikusabb gyorsítások és előzések és intenzívebb vezetési élmény jellemzi az autót. A széles motorkínálat a mindennapos városi közlekedés, a hétvégi kirándulások és a hosszabb nyaralások kívánalmainak is megfelel.

Az új C4 Cactus erőforrásai között egyrészt korszerű technológiákat alkalmazó, jó reakciókészségű és alacsony fogyasztású, ill. CO2-kibocsátású háromhengeres PureTech benzinmotorokat (a PureTech 110 és PureTech 130 turbómotorok 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben is elnyerték az Év Motorja címet), másrészt tökéletes vezetési élményt nyújtó, takarékos és környezetkímélő BlueHDi dízelmotorokat találunk.

Benzinmotorok: a legnagyobb teljesítményű változat a PureTech 130 S&S turbómotor, melyhez 6 fokozatú kézi váltó társul. A szintén turbófelöltős PureTech 110 motor manuális váltóval (PureTech 110 S&S) vagy a kényelmes 6 fokozatú EAT6 automata váltóval (PureTech 110 S&S EAT6) kérhető. Belépő szinten pedig ott a PureTech 82.

Dízelmotorok: az új C4 Cactuson kezdettől elérhető a BlueHDi 100 és a BlueHDi 100 S&S motor. 2018 őszétől az automata sebességváltót preferálók örömére a BlueHDi 120 S&S EAT6 személyében egy automata váltóval kombinált dízelmotor is felkerül a palettára.

A fenti kínálat az Európán kívüli országok esetében a BlueHDi 100 S&S ETG6 dízelmotorral is kiegészül.