AutóAddikt Újdonságok Megérkezett a Peugeot 308 GT

Megérkezett a Peugeot 308 GT

MEGOSZTÁS

Megjelenése óta nagy népszerűségnek örvend a Peugeot 308 és 308 SW: a két modellből összesen 146 ezer példányt rendeltek augusztus végéig. Ez a siker alapvetően a formatervnek, az érzékelhető minőségnek, az innovatív i-Cockpitnak, valamint a takarékos és tiszta motoroknak köszönhető.

peugeot_308_gt_002

A 308 5 ajtós és SW kínálata most két új változattal bővül. Mindkettő az exkluzívabb modellkínálat kialakítására irányuló törekvést illusztrálja, amit az Év autója 2014 cím elérése is bizonyít.

Az új GT 205 változatot stop-start rendszerű 1.6 literes THP motorral és hatfokozatú manuális váltóval, míg a GT 180-at 2.0 literes BlueHDi 180 motorral és EAT6 automata váltóval szerelik fel. Bármelyiket is választja az ügyfél, örömét leli majd a határozott stílussal és nagyszerű teljesítményekkel felruházott modellekben, és nemcsak a páratlan vezetési élmény nyűgözi majd le, hanem a mértéktartó fogyasztás is.

A 308 GT lázba hozza az autózás szerelmeseit kétségtelenül.

Az új Peugeot 308 technikai és minőségi ugrást jelent, amelyet a rangos Év autója 2014 cím odaítélésével is elismertek. A 308 kínálat most további dinamikus változatokkal bővül. A 308 GT dízel- és benzines motorral egyaránt áttörést hoz a piacon a vezetési komfort terén.” – érvel Maxime Picat, a Peugeot ügyvezető igazgatója.

peugeot_308_gt_003

A Peugeot 308 egy remekül sikerült szintézis. A 308 GT-vel sikerült még tovább mennünk. A GT 205 és a GT 180 kifejezetten sportos, mindennapos használatra tökéletesen alkalmas modell. Fantasztikus autó!” – mondja Jean-Philippe Lamy, a 308 GT projektigazgatója.

Határozottan sportos stílus

A Peugeot 308 GT kertelés nélkül megmutatja egyediségét. A hódító magabiztosságával, mágnesként vonzza a tekintetünket. Az orr-rész jellegzetes eleme a három vízszintes, karomszerű lécből álló hűtőrács, amely magába foglalja a márkaembléma oroszlánját. A világításról kizárólag fénydiódák gondoskodnak. A 62 fénydiódából álló, high-tech fényszórók minden körülmények között kiváló láthatóságot biztosítanak.

A 308 GT irányjelzői különlegesek. A ledek belülről kifelé haladó, egymást követő, dinamikus felvillanása felerősíti a modell modern karakterét. Az irányjelzők a kiegészítő levegőbeömlő nyílások felett helyezkednek el.

A 308 GT áramvonalas formavilága és stílusa teljesen letisztult. A feketére lakkozott visszapillantók eggyé olvadnak a hátul sötétre színezett oldalablakokkal. A küszöb vonalával együttfutó díszlécek miatt szélesebbnek tűnik az autó. A 308 GT sportos lelkületét erősítik a Michelin Pilot Sport 3 típusú, 18’’-os gyémánthatású kerekek. A GT-hez tervezett, kettős árnyalatú felnik a vésett, bordázott küllőknek köszönhetik egyedi megjelenésüket.

Egyedi a modell hátsó megjelenése is, amelyet elsősorban a fekete lakkozott diffúzor és a sportos dupla kipufogóvég határoz meg. A GT feliratot a hűtőrácson, a csomagtérajtón és az első sárvédőkön találjuk meg.

peugeot_308_gt_005

A 308 GT színpalettáján visszaköszön a francia versenyautók világából hagyományosan ismert Bleu Magnetic, amely remekül illik az autó lendületes, dinamikus vonalaihoz, és még jobban kiemeli az elöl 7 mm-rel, hátul 10 mm-rel alacsonyabbra ültetett modell sportosságát.

“A 308 GT felvonultatja a 308 erényeit, egyedi stíluselemei mégis markánsan megkülönböztetik az alapmodelltől. Olyan igényes autórajongóknak készült, akik vonzódnak a különleges és dinamikus autókhoz.” – mutat rá Philippe Houy, a Peugeot 308 termékfelelőse.

Sportos hangulat uralkodik az utastérben is, ahol megtalálhatók mindazok a jellegzetes vonások, amelyek sportossá teszik egy autó utasterét. A tetőkárpit és a felső ablak kárpitja antracit fekete, míg a szériában TEP / alcantara kombinációjú, opcióként pedig Club Nappa bőr üléshuzatok vörös díszvarrással készülnek. Ez a szegélyvarrás a műszerfalon, az ajtóbetéteken, a váltószoknyán és a felsőkategóriás szőnyegeken is visszaköszön. A versenysportot idézik az alumínium pedálok és a rozsdamentes acélból készült ajtóküszöb.

Egy sportos autó elképzelhetetlen ideális vezetési pozíció nélkül – ez a Peugeot i-Cockpit ergonomikus kialakításával maradéktalanul megvalósul. Az ideális helyzet beállításához sokat segít a magasságban és mélységben állítható, perforált bőrrel bevont, kompakt kormány, amelyre szintén felkerült a GT embléma. A versenysportból jól ismert kockás zászló a számlappal ellátott műszeregységen köszön vissza, amelyet a vezető tekintetének tengelyében helyeztek el, így az információk leolvasásához le sem kell vennie tekintetét az útról. A gyújtás ráadásakor az autó egyedi fogadóüzenettel üdvözli a vezetőt. Ezzel összhangban a nagyméretű érintőképernyőn az új, Redline nevű piros-fekete színösszeállítás jelenik meg.

peugeot_308_gt_004

Nagyszerű dinamikai teljesítmények

A maximális vezetési élményt szolgálják a GT futóművének speciális beállításai és az Euro 6 előírásait már most teljesítő, hatékony motorok. A mérnökök a márka minden tudását latba vetették a bámulatos tömeg/teljesítmény arány eléréséhez: a benzines 308 GT esetén ez az érték mindössze 5,85 kg/LE, ami páratlan vezetési élményt és kezes viselkedést garantál.

A menetteljesítmények önmagukért beszélnek. A 308 GT benzines változatának mindössze 7,5 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 100 km/h-ra gyorsuljon.

“A 308 GT benzines és dízel motorjai a rugalmas és a sportos vezetési stílust egyaránt lehetővé teszik, miközben CO2-kibocsátásuk lenyűgöző: 103 g/km a 2.0 literes BlueHDi 180, illetve 130 g/km az 1.6 literes THP 205 stop-start változat esetén.” – fogalmaz Bernard Phulpin, a GMP műszaki vezetője.

A négyhengeres, benzines 1.6 literes THP 205 stop-start változat hatfokozatú, manuális váltóval készül, ami maximálisan kihasználhatóvá teszi az 1750 és 4500/perc között rendelkezésre álló 285 Nm-es nyomatékot. A magas teljesítményszint mértéktartó CO2-kibocsátással és fogyasztással párosul: ez a változat mindössze 130 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként és 5,6 litert fogyaszt 100 kilométerenként.

A négyhengeres, 1598 köbcentis motor kiváló teljesítményszintjeit az alábbiak garantálják:

  • Twin-Scroll típusú turbófeltöltő, amely már az alacsony fordulatszám-tartományokban is kitűnő teljesítményt és reakciókészséget biztosít ;
  • közvetlen benzinbefecskendezés, amely az optimális égéshez szükséges;
  • változó szelepemelés a szívóoldalon, a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérléssel egybekötve (Vti technika: Variable valve and Timing injection) ;
  • stop-start rendszer, amely hozzájárul a fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentéséhez, és növeli a vezetési komfortot a városi vezetésbenA négyhengeres, 2.0 literes BlueHDi 180 kiváló teljesítményeket nyújt. Maximális, 180 lóerős nyomatékát 3750/perc fordulatszámon adja le, míg 400 Nm-es nyomatékát 2000/percnél. A mindössze 7,3 kg/LE tömeg/teljesítmény arányával ez a motor mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsítja az autót 80-ról 120 km/h-ra az utolsó előtti fokozatban.
  • Lökettérfogata 1997 cm3, CO2-kibocsátása meglepően kicsi, mindössze 103 g, ami 4.0 literes fogyasztásnak felel meg 100 km-ként a következőknek köszönhetően:
  • harmadik generációs közös nyomócső, amelyben a nyomás a 2000 bart is elérheti ;
  • új égéstér, amelybe optimalizálva, egy hétlyukú fúvókán keresztül jut a levegő és az üzemanyag keveréke;
  • 16,7 :1-re növelt sűrítési arány, amely javítja a motor általános hatásfokát,
  • rendkívül alacsony viszkozitású, 0W15 típusú motorolaj.A részleteken végrehajtott fejlesztések eredményeként 7 kilogrammot sikerült lefaragni a motor súlyából. Vékonyabb lett a karter fala, és a kiegészítő berendezések irányított vezérlésével szintén súlycsökkenést sikerült elérni.Az EAT6 automataváltó hatásfoka szinte megegyezik a mechanikus váltóéval, ez egyrészt a belső súrlódások csökkentésének, másrészt olyan nyomaték átalakítók alkalmazásának köszönhető, amelyek a csúszások elkerülése érdekében, szükség szerint automatikusan záródnak. 
  • Az eredmény: a manuális váltókéhoz fogható CO2-kibocsátás és fogyasztás.
  • Ehhez a dízelmotorhoz az AISIN AW vállalattal közösen tervezett és kifejlesztett automatikus EAT6 automataváltó kapcsolódik, amely Quickshift technikával készül. Az új váltó gyorsabban vált, és lehetővé teszi akár több fokozat automatikus átugrását.

“A motorok és a futóművek tökéletes összehangolása érdekében a GT-ben tovább finomítottuk a beállításokat. Ennek köszönhetően az ügyfél egy rendkívül kifejező, ugyanakkor sokoldalú és kényelmes autó előnyeit élvezheti.” – teszi hozzá Nicolas Pincet, a Peugeot 308 dinamikai jellemzőinek felelőse.

A futóművek (elöl Mc Pherson, hátul deformálódó kereszttartó) a kínálatban szereplő motorokhoz és az autó sportos karakteréhez méltó, speciális beállításokat kaptak. A sportos futómű és a kitűnő karosszéria-stabilitás mellett a Peugeot-tól megszokott és elvárt nagyfokú kényelemről se kell lemondanunk.

A mérnökök úgy állították be a különböző paramétereket, hogy bármilyen minőségű úton precíz vezetést, biztos viselkedést biztosítsanak, hirtelen alul- vagy túlkormányozottság nélkül. A feszesebbre hangolt futóművel a passzív lengéscsillapítók azonnal alkalmazkodnak az adott vezetési stílushoz. A menetzajok csökkentése érdekében hidraulikus tartóbakokra helyezett lengécsillapítókat alkalmaztak. A rendkívül érzékeny, késleltetés nélküli viselkedés érdekében az első és hátsó futómű merevsége egyes változatokban 10-20 százalékkal megnő.

peugeot_308_gt_006

Az elektromos, változó kormányrásegítés lehetővé teszi a remek tapadású Michelin Pilot Sport 3 gumiabroncsok tudásának maximális kihasználását.

A megnövelt motor teljesítmény hatékony fékrendszert követel meg, amelynek legfontosabb jellemzői a kimagasló és precízen adagolható fékerő, valamint a fokozott hőterheléssel szembeni nagy ellenállás. A GT fékrendszerének lelke a Bosch 9CE központi egység, amely a négy kerék közötti megfelelő fékerőelosztásért felel. Elöl a 330 mm átmérőjű és 30 mm széles tárcsák 60 mm-es dugattyúval ellátott úszónyergekkel vannak szerelve. Hátul a 308 GT-ben 268 mm-es, a 308 GT SW-ben 290 mm-es tárcsákat találunk.

Mindkét motorhoz alapfelszerelés a kikapcsolható ESP.

A GT kínálatot az alábbi modellek alkotják:

  • A GT 205 az 1.6 literes THP 205 stop-start motorral és hatfokozatú manuális váltóval: az 5 ajtós változat CO2-kibocsátása 30 g/km, fogyasztása 5,6 l/100 km, míg az SW 134 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, fogyasztása pedig 5,8 l/100 km
  • A GT 180 a 2.0 literes BlueHDi 180 motorral és EAT6 váltóval: az 5 ajtós változat CO2-kibocsátása 103 g/km, fogyasztása 4,0 l/100km, az SW 107 g CO2-t bocsát ki, fogyasztása pedig 4,1 l/100kmFokozott vezetési élmény
  • Páratlan vezetési élményt sugall a vezetőnek a Peugeot i-Cockpit, a körülölelő sportülés, a kisméretű, kompakt kormány és a magasra helyezett műszeregység. A vezetés örömét fokozza a mindkét motorizáció esetén alapfelszerelésként beépített Driver Sport Pack. Ez a sportcsomag a következőkön keresztül bűvöli el a dinamikus vezetés szerelmeseinek érzékeit :
  • felerősített, sportos motorhang;
  • piros kijelzős műszeregység ;
  • leadott teljesítmény és nyomaték, a turbónyomás, a hosszanti és keresztirányú gyorsulások megjelenítése a műszeregységen;
  • határozott és érzékeny szervokormány;
  • érzékeny gázpedál karakterisztika ;
  • gyorsváltású EAT6 automata sebességváltó ;
  • kormányról vezérelhető sebességváltás EAT6 sebességváltó esetén. A Driver Assistance Pack három funkcióból áll, amelyek az autó elejébe épített radar segítségével működnek:
  • Az új GT számos vezetést segítő berendezést kínál, amelyekkel maximálisan kiaknázható az autó sportos karaktere.
  • Ha a vezető a sportos helyett inkább a kényelmes vezetést szeretné élvezni, a középkonzolon található gomb megnyomásával kikapcsolhatja, és készenléti üzemmódba helyezheti a Driver Sport funkciót. Visszakapcsolni ugyanúgy, a gomb megnyomásával lehet.
  • aktív tempomat: a távolságtartó tempomat megtartja és automatikusan az előttünk haladó jármű sebességéhez igazítja az autó sebességét. A funkciót a vezető ki is kapcsolhatja.
  • ütközés veszélyére figyelmeztető jelzés: a vezetőt a felvillanó kijelző és hangjelzés figyelmezteti arra, hogy az ütközés elkerülése érdekében fékezzen.
  • automatikus vészfék: amikor a radar az előttünk haladó járművel való ütközés kockázatát érzékeli, a rendszer fékezéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy elkerülhető legyen az ütközés, illetve mérsékelje annak súlyosságát.A Park Assist parkolás segítő rendszerrel a párhuzamos és a merőleges parkolás egyaránt gyerekjáték. A Peugeot Connect Apps új élménnyel gazdagítja azokat az autósokat, akik vezetés közben is kapcsolatban szeretnének lenni a külvilággal. A 3G Plug&Play kulcs segítségével valós időben tájékoztatja a vezetőt a hasznos információkról: szabad parkolóhelyek, üzemanyagárak, a Michelin útikalauz turisztikai információi, meteorológiai információk, vagy a közlekedési viszonyok a Coyote alkalmazással. (Magyarországon ez a szolgáltatás egyelőre nem érhető el.)
  •  
  • A fokozott biztonság érdekében a vezető mobiljával is összehangolható a riasztó berendezés.
  • A holttérfigyelő rendszer a visszapillantó tükörbe épített fénydióda felvillanásával figyelmezteti a vezetőt az autó holtterében megjelenő járműre.

peugeot_308_gt_001

“A 308 GT megőrzi az alapváltozat erényeit. Sőt, a maximumot hozza ki belőlük a modern motoroknak és szerkezeti elemeknek köszönhetően. Ez az ügyfélkör a legjobb minőséget követeli meg. A 308 GT-vel nemcsak ez valósul meg, hanem a teljesítmények és a kényelem közötti arany középút is.” – mutat rá Sébastien Bernard, Peugeot 308 ügyfélfelelős.