AutóAddikt Hírek Meggyőző eredményt ért el a Toyota és a Lexus biztonsági teszteken

Meggyőző eredményt ért el a Toyota és a Lexus biztonsági teszteken

MEGOSZTÁS

A Toyota Safety Sense P és a Lexus Safety System + csomagokkal felszerelt négy Toyota és Lexus modell ASV++ besorolást kapott a preventív biztonságot értékelő japán teszten. A világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártója így a legjobb teljesítményt érte el az automata gyalogosvédelmi vészfékezéssel kiegészített új JNCAP vizsgálati eljáráson.

A Toyota a legmagasabb ASV++* besorolást kapta a Toyota Safety Sense P ütközésmegelőző csomaggal felszerelt, Európában nem forgalmazott Toyota Crown és az idehaza is népszerű Prius modellekre, valamint a Lexus Safety System + csomaggal felszerelt Lexus GS és RX modellekre. A JNCAP biztonsági vizsgálaton 2016-ban vezették be a legmagasabb értékelést jelentő AVS++ besorolást. A hagyományos pontozási rendszert kiegészítették a gyalogosok nappali védelmét szolgáló automatikus fékfunkció értékelésével, és az e téren magas pontszámot szerző járműveket jutalmazzák az ASV++ jelzéssel. A Toyota és a Lexus tervei közt szerepel, hogy egyre több modellben jelennek majd meg az ütközések és gázolások megelőzését szolgáló funkciók.

Japánban mintegy 37 százalék a gyalogosok aránya a halálos közlekedési balesetek***** áldozatai között. A halálos kimenetelű gázolások megelőzésére a Toyota 2015 óta folyamatosan vezeti be modelljeiben a Toyota Safety Sense P és Lexus Safety System + csomagokat, amelyek nemcsak a járművekkel, hanem a gyalogosokkal történő ütközés elkerülésében is segítséget nyújtanak. Az autógyár úgy határozta meg a csomagok árát, hogy ezzel elősegítse e rendszerek széles körű elterjedését. Japánban jelenleg kilenc modell felszereltségében szerepelnek ezek a csomagok, és a gyár tervei szerint hamarosan sokkal több modellben válnak elérhetővé.

A Toyota az ‘integrált biztonsági rendszer’ koncepció alapján egyre biztonságosabb járműveket és technológiákat fejleszt. Hosszú távon a vállalat arra törekszik, hogy az emberek, a járművek és a forgalmi környezet integrálásával teljesen kiküszöbölhetők legyenek a sárüléssel járó vagy halálos kimenetelű közúti balesetek.