AutóAddikt Motorteszt BMW BMW R nineT Racer – párhuzamot keresve

[TESZT] BMW R nineT Racer – párhuzamot keresve

MEGOSZTÁS

A BMW R nineT Racer remekül hozza az elvárt formavilágot, stílust, szellemiséget. A heritage kategóriába sorolt motorkerékpár elsősorban megjelenésével és teljesítményével is jól domborít.

Kialakítás szempontjából a BMW R nineT Racer alapvetően a naked szegmensbe sorolható, a léghűtéses motorblokk lamellái, illetve maga az egység szabadon látható, egyből értelmezhető összképet ad.

Az egész motort a sportos, laza könnyedség lengi körül, ehhez nagy mértékben hozzáad a lightwhite alapszín és hozzá a többtónusú dekoráció. A félburkolat eleve hordozza az imént említett stílusjegyeket, ez kitűnően folytatódik az üzemanyagtartályon, valamint az első sárvédőn is.

A BMW R nineT Racer szigorúan egyszemélyes jármű, erre utal egyebek mellett a púpos ülés idoma is – itt zárul az alapszín és mintázat, remekbeszabott egységet alkotva.

Aki kicsit is járatos a BMW Motorsport történelmében, az tudja, hogy az egész tálalás kicsit erre az irányra is hajaz (lásd dekorelemek), de az alumíniumezüstre fényezett váz is pontosan ugyanezt az irányt képviseli – egyedül a BMW Motorrad-nál.

Mindehhez kiválóan illeszkednek a feketére fújt hajtásláncelemek, így a fehér-fekete páros még jobban kiemeli a karakteres, komplex egységet. Így lesz egyértelműen vizuális szempontból perfekt a BMW R nineT Racer felépítése, kialakítása.

Robbanékony, túramotorok karakterét hozó léghűtéses boxermotor került a BMW R nineT Racer-be. Az összlökettérfogat 1170 köbcenti, ez 2 hengerre oszlik el (90 fok), a maximális teljesítmény 110 lóerő 7750-es percenkénti fordulatszámon. Az optimális teljesítményhez kellemes nyomatékmaximum is jár, jelen modellnél ez 116 Newtonméter, ehhez kereken 6000 RPM szükségeltetik.

DOHC szelepvezérlést építettek a BMW R nineT Racer boxerébe, a hajtás a hátsó kerékre menetirány szerinti bal oldalra helyezett kardántengelyen keresztül jut el. Itt megjegyezzük, hogy a váltások és gyorsítások megszokást igényeltek az elején, ugyanis minden esetben a motor kissé balra döntött, így instabilnak volt érezhető a menetélmény.

Száraz, hidraulikus működésű kuplung került a BMW R nineT Racer-be, melyhez hatgangos körmös kapcsolású váltó tartozik. A váltások egyenletesek, pontosak, nincs holtjáték az egyes fokozatok közt, minden precízen és egyszerűen kezelhető.

Tesztjeink során 3.4 másodperces 0-100 km/h sprintet rögzítettünk, ez pontosan 1 tizeddel jobb eredmény a gyárinál. Fogyasztás tekintetében átlag 5 literrel jártunk, ebben sok dinamikusabb rész is benne foglaltatott. Országúti tempó mellett bőven hozható a 3-4 literes átlag, városban viszont számolhatunk 6-6.5 literrel is 100 kilométerre átlagolva.

BMW R nineT Racer specifikációk

Motor

Furat/löket (mm): 101/73

Hengerek/szelepek: 2/8

Keverékképzés: BMS-MP

Lökettérfogat: 1170 cm3

Maximális nyomaték 116 Nm /

Maximum fordulatszám: 6000 RPM

Maximum teljesítmény: 110 LE @ 7750 RPM

Sűrítési viszony: 12,0:1

Szelepvezérlés: DOHC

Kipufogógáz-tisztítás: szabályozott, hármashatású katalizátor

Erőátvitel

Tengelyhajtás: kardántengely

Tengelykapcsoló: hidraulikus működtetésű, száraz

Váltó: körmös kapcsolású, hatfokozatú

Futómű

Gumiabroncs elöl: 120/70 ZR17

Gumiabroncs hátul: 180/55 ZR17

Fék elöl, átmérő: 320 mm

Fék hátul, átmérő: 265 mm

Felni elöl: 3,5 x 17″

Felni hátul: 5,5 x 17″

Rugóút elöl/hátul: 125/120 mm

Utánfutás: 103,9 mm

Váz típusa: acélcső váz, amelyben a motor is teherviselő elem

Villaszög: 63,6°

Menetteljesítmények

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,5 másodperc (gyári), 3,4 másodperc (saját mérés)

Végsebesség: 200 km/h

Fogyasztás

Város: 6.1 l/100 km

Országút: 3.8 l/100 km

Vegyes: 5 l/100 km

Üzemanyagtartály: 17 liter

Méretek

Hosszúság: 2105 mm

Szélesség tükrökkel: 920 mm

Tengelytáv: 1491 mm

Önsúly feltankolva: 220 kg

Maximális össztömeg 430 kg

Ülés magasság: 850 mm

Bővebb információ a BMW Motorrad magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Szóljon hozzá!