AutóAddikt Újdonságok Bemutatkozik a BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás

Bemutatkozik a BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás

A Pure Impulse különkiadás az új motor/váltó kombináció mentén tovább finomított futómű-technológiával, az első tengelyen 19”, míg a hátsó tengelyen 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákkal, a karosszérián és az utastérben pedig exkluzív stílusjegyekkel érkezik meg az utakra.

A BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadást kifejezetten az európai és az egyesült államokbeli piacra fejlesztették ki a mérnökök. Az újdonság tovább erősíti a BMW Z4 vezető pozícióját a prémium roadster modellek szegmensében. Piaci bevezetés 2024 márciusában, fokozatosan beindított sorozatgyártással. A BMW Z4 többi modellváltozata új karosszériafényezési árnyalatokkal frissül.

A hatfokozatú manuális váltó a BMW Z4 M40i motorházteteje alatt dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotor minden korábbinál intenzívebb teljesítményélményét varázsolja elő. Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 5 000 és 6 500 főtengely-fordulat között. Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 600 és 4 500 főtengely-fordulat között. A BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A hatfokozatú manuális váltót kifejezetten a különkiadáshoz fejlesztették ki a mérnökök, akik a BMW moduláris váltóját a magas fordulatszám-tartomány és a nagy teljesítmény sajátosságai szerint, M-specifikus jegyek mentén hangolták egyedire. A külső váltószerkezet – beleértve a váltókart, a váltókarvezetést és a váltókar-becsatlakozást – ugyancsak a BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás sajátja. A végeredmény ezúttal is a BMW legendás, vérpezsdítő váltási érzése, amely új szintre emeli az autó és a vezető közötti kapcsolatot.

Exkluzív futómű-technológia az adaptív M futómű elektronikusan vezérelt lengéscsillapítóit irányító szoftver finomhangolásával, típus-specifikus tehermentesítő rugókkal, az első tengelyen pedig megerősített keresztstabilizátor-ágyazással. A színtiszta vezetési élményt a változó áttételű sport kormánymű speciális szoftvere, valamint a tapadásvezérlés és az M sport differenciálmű átdolgozott vezérlési logikája fokozza.

A Pure Impulse különkiadás duplaküllő-dizájnú, új BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, magasfényű Black árnyalatban, az első tengelyen 19”, míg a hátsó tengelyen 20” méretben. A BMW Z4 M40i opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó is megtalálható, amely még a legintenzívebb kanyarodások közben is gondoskodik a hajtott kerekek megfelelő teljesítmény-ellátásáról és a felépülő oldalirányú erőhatások irányításáról.

A BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás karosszériáját exkluzív stílusjegyek díszítik. A típusjelölést is magába foglaló, kibővített M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag kizárólag a manuális váltóval szerelt BMW Z4 M40i modell sajátja, ahogyan a magasfényű Black külső visszapillantó-házak és a hátsó kerékjárati ívek légterelői is.

Exkluzív karosszériafényezési árnyalatok a különkiadás számára: Frozen Deep Green metál és Sanremo Green metál.

M-specifikus utastér-kialakítás exkluzív részletekkel: Cognac árnyalatú Vernasca bőrkárpit fekete BMW kontúrozással, amely a fejedelmi elegancia és a sportosság páratlan harmóniáját kelti életre.

A Sanremo Green metál karosszériafényezési árnyalat 2024 márciusától a BMW Z4 sDrive20i és a BMW Z4 sDrive30i modellekhez is elérhetővé válik.

Az M Sport csomag, az ülésfűtés, a duplazónás automata légkondicionáló, a szélterelő és a tárolócsomag a roadster összes modellváltozata esetében az alapfelszereltség része. Az elektromosan működtethető vászontető Black és Anthracite árnyalatban is elérhető.

Vezetőre összpontosító műszerfal-kialakítás és intuitív vezérlés – a BMW iDrive járművezérlő technológia és az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés párosával, amelynek a BMW Maps navigációs rendszer, az okostelefon-integrálhatóság és a WiFi-hotspot is része. A Hi-Fi zenerendszer, a riasztórendszer, a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), az előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info) és a korrigáló kormánymozdulatokra is képes, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) a roadster összes modellváltozata esetében az alapfelszereltség része. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek között eközben a Harman Kardon Surround zenerendszer, a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), a sávváltásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning), a parkolóasszisztens (Parking Assistant), a tolatási segédlet (Reversing Assistant), a tolatókamera és a BMW Head-Up kijelző is megtalálható.

A BMW Z4 elérhető modellváltozatai:

BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás

  • Motor: soros hathengeres benzinmotor
  • Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
  • Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között
  • Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 600 – 4 500 főtengely-fordulat között
  • Váltó: hatfokozatú manuális váltó
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,6 másodperc
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,7 liter / 100 km
  • Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 195 – 197 gramm / km

BMW Z4 M40i

  • Motor: soros hathengeres benzinmotor
  • Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
  • Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között
  • Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 600 – 4 500 főtengely-fordulat között
  • Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,5 másodperc
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,8 – 8,0 liter / 100 km
  • Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 175 – 181 gramm / km

BMW Z4 sDrive30i

  • Motor: soros négyhengeres benzinmotor
  • Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
  • Maximális teljesítmény: 190 kW / 258 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között
  • Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 550 – 4 400 főtengely-fordulat között
  • Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,4 másodperc
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,0 – 7,4 liter / 100 km
  • Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 159 – 167 gramm / km

BMW Z4 sDrive20i

  • Motor: soros négyhengeres benzinmotor
  • Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
  • Maximális teljesítmény: 145 kW / 197 lóerő percenkénti 4 500 – 6 500 főtengely-fordulat között
  • Csúcs forgatónyomaték: 320 Nm percenkénti 1 450 – 4 200 főtengely-fordulat között
  • Váltó: hatfokozatú manuális váltó (nyolcfokozatú Steptronic automataváltó)*
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,8 másodperc (6,6 másodperc)*
  • Végsebesség: 241 km/óra (240 km/óra)*
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,1 – 7,4 liter / 100 km (6,9 – 7,3 liter / 100 km)*
  • Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 159 – 167 gramm / km (157 – 164 gramm / km)*

*A zárójelben szereplő értékek a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval szerelt modellre vonatkoznak.

A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

A sajtóközleményben szereplő modellváltozatok, felszereltségi tételek, csomagok és szintek, műszaki adatok, illetve átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik. Az egyes méretadatok és mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztási, kombinált károsanyag-kibocsátási, kombinált energiafogyasztási és elektromos hatótávolságra vonatkozó értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek. A hivatalos NEDC és WLTP mérési eljárásokról bővebb információt találnak a www.bmw.de/wltp weboldalon.

További információk az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos károsanyag-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, károsanyag-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars) kiadványban találhatók, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a https://www.dat.de/co2weboldalon szerezhető be.