AutóAddikt Motorteszt Suzuki Suzuki Inazuma 250F – városba és kiránduláshoz egyaránt

[TESZT] Suzuki Inazuma 250F – városba és kiránduláshoz egyaránt

MEGOSZTÁS

Sokan keresnek olyan motorkerékpárt, amely valamilyen szinten (vagy épp teljesen) túlmutat a beskatulyázott városi robogós megközelítéseken. Nem mindig fontos persze, hogy a teljesítmény, vagy épp a hozzá köthető hengerűrtartalom szökjön az egekbe – fontos, hogy meglegyen az a szükséges plusz, többlet, amely kihangsúlyozza egyéniségünket.

suzuki_inazuma_250f_teszt_2015_techaddikt_001

Eme egyéniség jelen esetben inkább a sportos mivolt felé hajlik. Nem titok ez, ugyanis ha jobban és behatóban megszemléljük tesztünk főszereplőjét, a Suzuki Inazuma 250F modellt, máris látjuk, hogy nem holmi pártíz köbcentis járműről szól a fáma.

Mindezek fényében nagy valószínűséggel a meglepetés erejével hathat, ha kiderül, hogy a Suzuki Inazuma 250F 250 köbcentiméteres erőforrással bír. Persze ha a típusjelzést nézzük, ott nyilván rálelünk rögtön a számadatra, de ha csak úgy, félvállról véve nem túl részletekbe menően jegyezzük meg egy beszélgetés alkalmával a kategóriára irányuló kulcsszavakat, biztosan nem fognak hinni nekünk első blikkre.

Olyan, mint a nagyobbik testvér

Teljesen burkolt idomzatot kapunk a Suzuki Inazuma 250F esetében, kifejezetten áramvonalas küllemmel – mindez alapvetően a szélcsatornás fejlesztések végeredményeként jött létre. A Suzuki tervezőmérnökei sokat javítottak a menetkomforton, így értelemszerűen nőtt  a hőelvezetés, valamint a szélvédelem is. Ahogyan már feljebb is említettük: tényleges párhuzam látszik a nagymotor-kategória felé kacsintgatva, ráadásul a következő generációs GSX-R vonásait is megtalálhatjuk a burkolaton, illetve magán az egész Suzuki Inazuma 250F-formaterven.

suzuki_inazuma_250f_teszt_2015_techaddikt_006

Megkérdőjelezhetetlen a Suzuki Inazuma 250F kezelhetőségének és kényelmének mikéntje, ez a nyeregbe pattanás után máris érződik: a főbb kezelőszervek, mint például a sebességváltó, a fék, a kuplung karok mind oda vannak pozícionálva, ahol elsőre keresnénk azokat.

suzuki_inazuma_250f_teszt_2015_techaddikt_002

A Suzuki Inazuma 250F az első és a hátsó tengelyeken is tárcsafékekkel lett felszerelve, ráadásként az első fékkar állítható mellé. A fékerő kissé gyengének tűnik, azonban jól, kifinomultan szabályozható, mely gyakorlatban optimális kiegészítője a biztonságos és stabil közlekedésnek.

Két fővel is ajánlott. Igaz, nem több száz kilométeres túrákhoz

Teljes értékű, osztatlan üléssel vértezték fel a Suzuki Inazuma 250F-et, ez akár kettő fő részére is komfortos utazással kecsegtet. Legyen szó akár városi manőverezésről, reggeli-esti ingázásról (rövidebb távolságok), vagy akár hosszabbra nyújtott hétvégi kirándulásról.

suzuki_inazuma_250f_teszt_2015_techaddikt_005A túrázás kitűnő kiegészítője lesz egyértelműen a jó hangolású futómű, amely rossz minőségű aszfalton is kellőképp magabiztos viselkedést hoz, sőt, két személy esetén sem érezhető romlás az irányíthatóság minőségében. Az első futómű viszont nem állítható, ellenben a hátsó központi teleszkóp keménysége már igen. Utóbbi személyre szabását a hátsó ülés alatti, jól hozzáférhető helyen végezhetjük el, könnyedén. Egyébként a Suzuki Inazuma 250F a női vásárlói réteget is megcélozza, hiszen 780 milliméteres ülésmagassága elegendő lehet ahhoz, hogy egy alacsonyabb testalkattal rendelkező delikvens lába is biztonságosan földet tudjon érni.

suzuki_inazuma_250f_teszt_2015_techaddikt_007Műszerezettség tekintetében kellőképp felszerelt a Suzuki Inazuma 250F, ennek egyik számunkta leginkább tetsző részlete a mutatós fordulatszámmérő egyértelműen. Persze ne gondoljuk, hogy minden az analóg irányra korlátozódik, hiszen a sebesség kijelzése mind LCD alapú, csakúgy, mint a napi számláló (kilométer és megtett út kettős számlálója), illetve az öt szegmenses üzemanyagszint visszajelző is. S mondhatjuk, a Suzuki Inazuma 250F Pazar felszereltsége az műszerek opcióit nézve teljesedik ki, ugyanis az üres fokozat visszajelző LED-je mellett digitális fokozatkijelző és felkapcsolási figyelmeztetés is megtalálható a felhozatalban. Üröm az örömben a műszerfalat körülvevő rezgéscsillapító szivacs jelenléte, ennek látványa kissé kellemetlen, viszont megszokható.

Kéthengeres vízhűtéses blokk: elegendő a 24 lóerő, bár az önsúly viszonylag magas

250 köbcentiméter összlökettérfogatú, 2 hengeres, folyadékhűtéses blokkal érkezik a Suzuki Inazuma 250F, 24 lóerős maximális teljesítménnyel 8500-as percenkénti fordulatszámon. Két kipufogója kellően visszafogott hangzást nyújt, mely elsősorban szomszédaink örömére szolgálnak, ezzel együtt megmarad a motor kellemes duruzsolása is.

suzuki_inazuma_250f_teszt_2015_techaddikt_008

A Suzuki Inazuma 250F menetkész, 189 kilogrammos tömegét leginkább akkor érezzük, amikor arrébb kell tolnunk, viszont az alacsony súlypontnak köszönhetően a szűkebb (elsősorban városi, szűk utcákban eszközölt) manőverek is könnyedén kivitelezhetőek.

suzuki_inazuma_250f_teszt_2015_techaddikt_004

Dinamikus gyorsulást tapasztaltunk tesztjeink során, ami azért nagyszerű, mert a Suzuki Inazuma 250F önsúlya viszonylag magas. Aranyszabály jelen esetben is, hogy a nyomatékcsúcs magasabb fordulatszám tartományokban érkezik, egyenletes teljesítmény leadással párosítva. A tesztelt motorkerékpár egyik legkitűnőbb pontja a vajpuha kuplung, bár a sebességfokozatok szűk áttételezése ront némiképp az összképen, gyors fel- és visszaváltásokra lehet szükség helyzettől függően. Viszont nagy előny, hogy akár hatodik fokozatba kapcsolva is elmegy a Suzuki Inazuma 250F 50 kilométer/óra sebességgel.

Autópályatempóval is

suzuki_inazuma_250f_teszt_2015_techaddikt_009Akár autópályán is megtalálhatjuk számításainkat a Suzuki Inazuma 250F modellel, mivel a végsebesség meghaladja a 130 kilométer/órát, ezért a tényleges autópályatempó gyönyörűen tartható – igaz, kisebb vibrációk ilyenkor már fellépnek. Ideális utazósebességnek azonban inkább a 100-110 kilométer/órát jelölnénk meg, tapasztalataink ezt mutatják. Így látható jól, hogy országúton a leginkább optimális közlekedni a motorral, főként, ha hosszabb távolságokban gondolkodunk.

suzuki_inazuma_250f_teszt_2015_techaddikt_014

Mindent összevetve: a Suzuki Inazuma 250F jó ugródeszka lehet kezdő, vagy épp újrakezdő motorosoknak, ingázóknak. Alapjában véve illik rá a nagyon jó, minőségi jelző, s nem utolsó sorban alacsony fogyasztásával is vonzhatja a vásárlóközönséget kedvező ára mellett.

suzuki_inazuma_250f_teszt_2015_techaddikt_001

Árazás

A cikkben szereplő Suzuki Inazuma 250F motorkerékpár 1 489 000 forintos árcédulát kapott.

Suzuki Inazuma 250F specifikációk

ERŐFORRÁS   

Motorkonstrukció: folyadékhűtésű, négyütemű, soros kéthengeres, SOHC-vezérlésű

Összlökettérfogat: 248 cm3

Furat x löket: 53.5 mm x 55.2 mm

Sűrítési arány: 11.5:1

Teljesítmény: 24 LE (18 kW)/8500 f./perc

Forgatónyomaték: 22 Nm/6500 f./perc

ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER  

Keverékképzés: elektronikus üzemanyag-befecskendező

Üzemanyagtartály kapacitása: 13.3 liter

ELEKTROMOS RENDSZER      

Indítórendszer: elektronikus önindító

ERŐÁTVITEL

Tengelykapcsoló: olajfürdős, többtárcsás

Váltófokozatok száma: hatfokozatú

Szekunderhajtás: lánchajtás

VÁZ

Váz típusa: keresztmerevítőkkel ellátott bölcsőváz

Méretek: 2140 x 790 x 1255 mm

Tengelytáv: 1430 mm

Villaszög: 26°

Utánfutás: 105 mm

Ülésmagasság: 780 mm

Szabad hasmagasság: 165 mm

Saját tömeg: 187 kg

FELFÜGGESZTÉS   

Elöl: olajcsillapítású, hagyományos felépítésű első teleszkóp, tekercsrugóval

Hátul: központi rugóstag

KERÉKABRONCS     

Elöl: háromküllős, présöntött, alumínium

Hátul: háromküllős, présöntött, alumínium

Gumiabroncs mérete elöl: 110/80-17M/C

Gumiabroncs mérete hátul: 140/70-17M/C

FÉKRENDSZER  

Elöl: szimpla tárcsafék kétdugattyús Nissin féknyereggel

Hátul: szimpla tárcsafék, egydugattyús féknyereggel

Blokkolásgátló: nem rendelhető

Plusz információk: a Suzuki magyar képviseletének honlapján.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Szóljon hozzá!