AutóAddikt Magazin 6.2 literes V8 AMG motor került egy Toyota Hiluxba

6.2 literes V8 AMG motor került egy Toyota Hiluxba

Egy dél-afrikai Hilux-tulajdonos nem akármilyen motorra, hanem az AMG legendás, 6,2 literes V8-asára cserélte a négyhengeres Toyota motort a pickupjában. Pedig az autóval nem gyorsulási versenyekre jár, hanem a mindennapi ügyeit intézi és rendszeresen vontat.

Már eddig is létezett Dél-Afrikában fejlesztett, V8-as motorral hajtott Toyota Hilux, de azokat az autókat csak a Tereprali világkupa versenyein lehet látni, utcai verziót sosem gyártottak belőlük. Az ötliteres, Lexus szívómotorral hajtott, csővázas, középmotoros, független hátsó futóművel rendelkező versenyautók már évek óta a legfőbb esélyesnek számítanak a világ legnehezebb autóversenyének tartott Dakar-ralin, Nasser Al-Attiyah 2019-ben az abszolút győzelmet is megszerezte egy ilyen autóval.

Alighanem a Toyota Gazoo Racing dél-afrikai részlegén fejlesztett gyári versenygépek adták az ihletet Quentin Boylan dél-afrikai Hilux-tulajdonosnak és a Colt & Toyota Spares autóalkatrész üzlet tulajdonosának, hogy egy szép hangon gurgulázó V8-ast építsen be a 2,8 literes eredeti motor helyére a saját pickupjába, amikor az egy karambol miatt javításra szorult.

A választás a Mercedes házi tuningrészlegének, az AMG-nek az első saját fejlesztésű V8-asára, a 2007-ben bemutatott M 156-osra esett. A 6,2 literes, kézzel épített szívómotor a Hiluxban több mint 500 lóerőt képes leadni, ami durván a két és félszerese az eredeti Toyota motor teljesítményének, a maximális nyomatéka pedig 630 Nm, ami még a dakaros versenyautóénál is több.https://www.youtube.com/embed/2-tmZdXNW4g?modestbranding=0&html5=1&rel=0&autoplay=0&wmode=opaque&loop=0&controls=1&autohide=0&showinfo=0&theme=dark&color=red&enablejsapi=0&start=8

Már látványra sem utolsó az erőforrás a fényes fekete burkolatával, amelyen piros csíkok és feliratok láthatók. Csak a MoTec M150 motorvezérlő elektronika több mint 3000 dollárjába került a tulajdonosnak, de megérte a befektetést, mert így az M 156 minden paramétere szabadon állítható, és az elektromos „drive by wire” gázpedállal is könnyebb volt összehangolni a V8-ast.

„Azért építettem meg ezt az autót, mert a szenvedélyem az egyedi járművek építése, és ehhez a japán modellek jelentik a legjobb alapot”– nyilatkozta Quentin a Cars.co.za-nak.

Figyelemreméltó tény, hogy a hétköznapi „járós” autónak és vontatásra használt V8-as Hiluxban nem az AMG hétfokozatú Speedshift MCT automata váltója, hanem a Toyota eredeti hatfokozatúja küldi az erőt a kerekekhez, az ugyanis a tulajdonos szerint finomabban működik és minden további nélkül bírja a sokkal nagyobb nyomatékzuhatagot. Igaz ennek érdekében néhány módosításra is szükség volt.

Nem csak a motor, de a piros féknyergek is az AMG polcairól származnak, a mutatós, gyémántmintás hímzésű bőrrel borított kagylóülések viszont egy kis hot hatch-ből kerültek be a Toyota Hiluxba. Az enyhe ültetésnek köszönhetően a 20 colos felnik (275/40-es Davanti gumikkal) szépen kitöltik a kerékjáratokat, de a fekete küszöbök, bukócső és platófedél is jól mutatnak a fehér pickupon. A belső teret alcantara burkolatú kormánnyal, ajtópanellel és középkonzollal dobta fel a tulajdonos, aki jelenleg árulja az autót, mert egy még erősebbet építene, de azt nem árulta el, hogy mekkora összeget szeretne kapni Johannesburg legszebb és legerősebb Hiluxáért.

HIRDETÉS
Előző cikkTisztán elektromos márka lesz a DS
Következő cikkA BMW iX3 a Shang-Chi és a Tíz Gyűrű legendája (12V) című filmben debütál a mozivásznon