Továbbra is zajlik az 1997-es évjáratú W140-es S420 Mercedes-Benz megújulása. Most párhuzamosan egy olyan projektbe fogtunk, ami nem érinti közvetlenül az autót: eredeti hátsó lámpabúraszettjét próbáljuk eredeti állapotára visszavarázsolni.
Először is: nézzük az idevaló cikkszámokat.
Bal hátsó lámpabúra: A1408207366
Jobb hátsó lámpabúra: A1408207866
Összekötő prizma: A1408207866
Mint Gaál Ervintől, a Mercibolt.hu vezetőjétől megtudtuk, jelenleg nincs teljes lámpabúra szett a fachliftes W140-szériához, így projektautónkhoz, az S420-ashoz sem létezik. Ez azt jelenti, hogy kizárólag foglalatok nélkül kerülhet leszállításra a búraszott.
Mindezt érdekességképp említettük meg, és azért, hogy beazonosíthassuk az autó eredeti lámpaszentjét. Tavaly már ezt megtettük, amikor is az ULO segítségét kértük a pótlásra. Ennek oka az volt, hogy az eredeti búrákat az előző tulaj valamilyen okból kifolyólag színre fújatta az alsó részeken, így a zárócsíkok a kaszni színével megegyező árnyalatot kaptak (744/744A színkód), és igencsak nem odaillően néztek ki. Leginkább a W124-re hajazott úgy az autó, ami nem annyira autentikus és még csúnya is esetünkben.
Mivel eleddig csak dobozokban porosodtak a gyári W140 lámpaburák, s a hozzájuk tartozó középső prizma is, úgy döntöttünk, megpróbáljuk felújítani azokat. Elsősorban ez az eredeti visszaállításra vonatkozik esetünkben, tehát el kell tüntetni a fals, színezett alsó zárócsíkokat.
Több megoldás közül talán a legszimplábbat választottuk: csiszolópapír, majd polír, aztán esetleg lakk, ha szükséges. Bár ezeket a lámpaburákat elvileg még nem kezelték le lakkozással, a műanyag talán lesz olyan masszív és vastag felületű, hogy egy komolyabb polírral vissza lehet majd állítani az eredeti fényességet.
K600-as csiszolópapírt használtunk, használunk a folyamathoz. Nem kis munka ez, napi szinten, 1 óra ráfordítással átlag harmadrészeket lehet megtisztítani a felületekből. Nyilván érdemes arra ügyelni, hogy az egyébként hibátlan részfelületek ne sérüljenek, ne karcolódjanak, ezáltal ne mattoljanak teljesen.

Nehezíti a procedúrát az, hogy a lámpaburák illesztéseinél – konkrétan csak az alsóknál – a szinteltéréseket is lefújták, így a kifejezetten nehéz hozzáférni a sarkokhoz, belsőbb felületekhez.
Folyamatban tehát a színre fújt W140 lámpaburák visszaállítása, a történésekről folyamatosan beszámolunk a dolgok előrehaladtával.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)






































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


