AutóAddikt Bemutatók Ford Rendhagyó módon mutatkozott be az új Ford Puma Magyarországon

Rendhagyó módon mutatkozott be az új Ford Puma Magyarországon

A járványhelyzetre való tekintettel Webex-videokonferencia keretein belül mutatkozott be az új Ford Puma Magyarországon.

Legalábbis a prezentáció- és kommunikáció zajlott weben keresztül, az előadók saját otthonukból közvetítették laptopjaik segítségével a slideokat, és azok magyarázatát. A meghívottak közül jó néhányan csatlakoztak a streamhez, az viszont látszott, hogy egyelőre kimondottan szokatlan a szituáció, s nyilván nem volt ilyen formában teljesen komplex az event.

Ugyanakkor minden lényeges információt megtudhattunk a diákból, a diákat övező kommentekből is. A Németországból érkezett Ford Puma tesztautókra pedig külön fizikai tesztlehetőséget biztosított a Ford magyarországim képviselete – gyorsteszt hamarosan érkezik az Autóaddikt.hu-ra.

Az új Ford Puma egyértelműen a küllemével és praktikumával kíván hódítani. A Ford Fiestával összehasonlítva 54 milliméterrel magasabb (1537 mm), 146 milliméterrel hosszabb (4186 mm), a tengelytáv 95 milliméterrel hosszabb (2588 mm), valamint a szélesség 71 milliméterrel terjedelmesebb (1805 mm). A csomagtér is értelemszerűen nagyobb, itt 164 plusz literrel számolhatunk 456 liter tekintetében.

Újdonságnak számít még az új Ford Puma rugalmas, sokoldalú, minden formájú csomag elhelyezését lehetővé tevő csomagtér-borítása is. Ez rendkívül hasznos lehet a bepakolt csomagok optimális szállításánál.

48V EcoBoost Mild-Hybrid technológiát alkalmaznak az új Ford Puma hajtáslánca esetében, 1 literes sorhármas benzinmotorokkal, 125, valamint 155 lóerős verziókban. A gyári adatok szerint a hibrid technológia akár 10 százalékos üzemanyagmnegtakarítást is lehetővé tehet városi forgalomban. Mindez a 155 lóerős változatnál akár 15 százalékos is lehet.

Remek légellenállási paraméterekkel rendelkezik az új Ford Puma, a vezető versenytársakéhoz hasonlóan. Optimális tömege révén szintén jól megállja helyét a felhozatalban, a Ford MegaBox pedig nagyobb tárolókapacitást jelent úgy, hogy a súlyt nem kellett növelni. 565 kilogramm hasznos teherbírássalrendelkezik az új Ford Puma. Az újonnan tervezett Puma gumiabroncsok pedig 15-20 százalékkal csökkentett gördülési ellenállással rendelkeznek, úgy, hogy közben megmarad a vezetési dinamika.

Számos vezetést segítő rendszer is megtalálható az új Ford Pumában, ezekre majd a tesztben fogunk kitérni részletesebben. Viszont mindenképp kiemelendő a vészhelyzet-előrejelzés opció, mely az adott szituáció információit automatikusan továbbítja a felhőbe.