Korábbi cikkeinben már említettük, hogy folyamatos felújítást kapó 1997-es évjáratú W140-es Mercedes S420 eredeti gyári, 15 lyukú 1404011002-es számú felnigarnitúrát kap.
A Mercedes-Benz W140 & SL R129 Hungary Facebook csoportban végül sikerült egy kissé leharcolt garnitúrát találnunk, ezt be is szereztük. Alapvetően esztétikai problémák voltak a felnikkel, de sem repedés, sem hegesztés, sem durvább padkanyom nem volt rajtuk.
Első útunk a beszerzés után Hamza Csaba műhelyébe, a Classic Vehicle Hungary-hoz vezetett, hiszen mindennemű karosszériamunkát, esztétikai és egyéb restaurálást ők végeznek a bálnán folyamatosan.
Nehéz volt a nyári időszak közepén profi homokszórással foglalkozó embert találni, de végül Csabáék megoldották ezt a kérdést is. A felnik az Iron Blasting Kft-hez kerültek, ők szintén remek munkát végeztek. A cég honlapja: homokfujas.eu
A homokszórás megtörtént, már akkor kellemesen nézett ki a fél-végeredmény, azonban szükség volt nyilvánvalóan egy teljes csiszolásra, fényezésre, majd lakkozásra is.
Ezt a folyamatot viszont már ténylegesen Csabáék végezték, ugyanazzal a fényezőműhellyel, akik korábban az S420 jobb első sárvédőelemén intézték a rozsdafoltok korrekcióját, valamint a motortértető hűtőmaszk-kereténél is közreműködtek.
Miután a csiszolás, illetve maga az előkészítés megtörtént, jöhetett a várva-várt fényezés, illetve a lakkozás.
Fontos kitétel volt nyilván, hogy a gyárival egyező színárnyalat szülessen – mintaként az autó eredeti, még korai, 90-es évek végi Continental ballonos abronccsal szerelt pótkerekét használtuk.
Remek lett a végeremény, mind a fényezés, mind pedig a lakkozás tekintetében. Pár nappal ezelőtt a MerciBolt révén hozzájutottunk a szintén gyári porvédő felnikupakokhoz is (ez nem volt a felnikhez), ezek is a helyükre kerültek. Az árnyalatok itt is megegyeztek, a kupakok remekbeszabottan épültek bele környezetükbe.
Sarkalatos kérdés volt még a kerékcsavarok mérete. A 16-os gyári 15 lyukú felnik ET51-esek, a korábban fenn lévő 17-esek valamivel vastagabbak voltak – okozott is fejfájást, vajon rendben lesznek-e a csavarhosszok.

Mielőtt felkerültek volna a gyári felnik, Csabával tettünk egy próbát: a pótkerékbe illesztettünk egy kerékcsavart. Szerencsénk volt: tökéletesen passzolt.
Így hát rendben felkerült mind a négy eredeti, gyári 16-os 1404011002 OEM számú felni a W140-re, a Hankook által biztosított Ventus Prime 3 abroncsokkal.
Így már ténylegesen kezd visszaállni a gyári katalógusfotók szerinti állapot, jelenleg úgy 90-92 százaléknál járunk a külsőt illetően. Még hátravan a gyári, alvázszám- és évjárat alapján passzoló/kompatibilis hátsó lámpaburaszett beszerzése és felrakása. Bízunk benne, hogy erre is hamarosan sor kerülhet – a probléma az, hogy a gyári eredeti horroráron kapható, bontott meg nagyon ritkán akad, ami szép és megfelelő állapotú.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)































































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


