A 2018-as Mazda6 a maximum, ötcsillagos besorolást érte el az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén. Ez az első Mazda modell, amely a 2018-as, szigorított teszteken öt csillagot kapott.
A Mazda6 sikerének kulcsát több tényező határozta meg. Növelték a SKYACTIV-karosszéria merevségét, és az ütközés erőelvezetését is fejlesztették, kibővítették az i-ACTIVSENSE vezetésasszisztens rendszerek tudását, hogy még jobban segítsenek beazonosítani a kockázatos helyzeteket, és mérsékeljék az esetleges sérüléseket egy balesetben, valamint javították a gyalogosvédelmi rendszereket is.
Az Euro NCAP négy tesztkategóriájából – Felnőtt utas, Gyermek utas, Gyalogosvédelem és Biztonsági-asszisztens rendszerek – háromban a 2018-as Mazda6 javított eredményén, vagy ugyanolyan jónak bizonyult 2013-as elődjéhez képest.
A 2018-as Mazda6 értékelése Felnőtt utas kategóriában 3%-ot javult, és kiemelkedő, 95%-os eredményt ért el, maximum pontszámmal a frontális, és az oldalról vízszintesen és függőlegesen érkező behatások esetében. A Gyermek utas védelem 14%-ot javult és 94%-os eredménnyel zárt, maximum pontszámot elérve a frontális- és oldalütések esetében. A Gyalogosvédelem 66%-os eredménye ugyanazt a szintet hozza, mint a kifutó modell, míg az új Mazda6 73%-ot ért el a Biztonsági-asszisztens rendszerek mérésében.
A 2018-as Mazda6 a meglévő i-ACTIVSENSE rendszerek mellé olyan tudást vonultat fel, mint pl a radaros sebességtartó automatika (MRCC), amely megállítja és visszagyorsítja az autót a kívánt sebességre, továbbfejlesztett LED-fényszórók, intelligens vészfék-rendszerek, auto-hold funkció, vagy a 360 fokos kamera. A Gyalogosvédelem teljesítményét aktív motorháztető dizájnnal növelték.
A Mazda6 ötcsillagos eredményéhez hozzájárul az élvezetes menetdinamika, a lineáris, visszajelzést adó, kiszámítható gyorsulási érzés, és a precíz fékadagolás, irányítás, kormányzás. Azzal, hogy az autót könnyebb biztonságosan vezetni, minimalizálhatók a váratlan helyzetek, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a vezetési élmény terén.




![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-180x135.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-180x135.jpg)
![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)






























![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)



![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-100x75.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-100x75.jpg)
![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)


