AutóAddikt Hírek Goodyear KMAX GEN-2, FUELMAX GEN-2: a Goodyear innovatív tehergépjármű-abroncsokat dob piacra

KMAX GEN-2, FUELMAX GEN-2: a Goodyear innovatív tehergépjármű-abroncsokat dob piacra

A Goodyear Total Mobility program legújabb elemeiként, a Goodyear bemutatta új KMAX GEN-2 és FUELMAX GEN-2 közúti flották igényeire szabott tehergépkocsi-abroncsokat.

A Goodyear Total Mobility program egy olyan egyedi, flottáknak szóló, teljes élettartamot végigkísérő szolgáltatáscsomag, amely elemei a professzionális szervizhálózat és további innovatív termékek és megoldások.
A régiók közötti és a távolsági szállítmányozással foglalkozó flottáknak szánt új termékek főbb előnyei a futásteljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság. Az új termékeket kifejezetten úgy tervezték, hogy megfeleljenek a kimagasló futásteljesítményű gumiabroncsok iránti elvárásoknak. Így az abroncs teljes élettartama során, minden időjárási körülmény melletti jobb tapadás iránti igénynek, valamint a változó terheléssel járó követelményeknek. Az új KMAX GEN-2 és FUELMAX GEN-2 termékcsalád a meglévő KMAX és FUELMAX termékeket váltja fel.

„A KMAX és a FUELMAX termékcsaládot eredetileg 2013-ban vezették be a járműparkok üzemeltetési költségeinek csökkentésére. A KMAX GEN-2 és FUELMAX GEN-2 gumiabroncsok új generációja még több előnyt kínál az üzemanyag-hatékonyság, az adatkapcsolat és a – minden időjárási körülmény mellett – megnövelt futásteljesítmény terén. Napjainkban a helyi és nemzetközi közúti szállítmányozás terén fokozott igény mutatkozik a folyamatos és hatékony napi munkavégzést biztosító, kiegyensúlyozottabb teljesítmény iránt. Az új termékváltozatok további költségcsökkentést tesznek lehetővé a járműparkok tulajdonosai számára” – mondta David Anckaert, az európai haszongépjármű-abroncsokért felelős alelnök.

A kormányzott és meghajtott tengelyhez kifejlesztett Goodyear KMAX GEN-2 gumiabroncsok prémiumkategóriás futásteljesítményt biztosítanak, lehetővé téve a főként regionális szállítással foglalkozó járműparkok számára a gumiabroncs élettartamának optimalizálását és a kihívást jelentő útviszonyok leküzdését. A KMAX D GEN-2 termékcsalád átfogó előnyei közé tartozik az akár 25 százalékkal jobb négy évszakos teljesítmény, a 15 százalékkal nagyobb ellenállás a sérülésekkel szemben és az 5 százalékkal jobb üzemanyag-hatékonyság1, miközben továbbra is megtartja elődje, a KMAX kimagasló futásteljesítményét.
A kormányzott és meghajtott tengelyhez kifejlesztett Goodyear FUELMAX GEN-2 gumiabroncsok megnövelt futásteljesítménnyel, jó tapadással és mérsékelt zajkibocsátással kombinált, kimagasló üzemanyag-hatékonyságot biztosítanak a közúti szállítmányozással foglalkozó flották számára. A FUELMAX GEN-2 gumiabroncsok akár 10 százalékkal jobb futásteljesítményt, 30 százalékkal jobb négy évszakos teljesítményt és kisebb zajkibocsátást1, ugyanakkor a korábbi FUELMAX gumiabroncsokkal megegyezően magas szintű üzemanyag-hatékonyságot biztosítanak.

Jobb adatkapcsolat az RFID révén

A technológiába úttörő Goodyear a legújabb digitális trendeket használja, ezért valamennyi új KMAX GEN-2 és FUELMAX GEN-2 gumiabroncs rádiófrekvenciás azonosításra (RFID) szolgáló jelölővel van ellátva. Az RFID-jelölő a gumiabroncs belsejében található, lehetővé téve az egyszerű azonosítást, valamint a gumiabroncs-kezelő és nyomkövető rendszerrel való adatkapcsolatot. A felhőalapú rendszerhez a gumiabroncsok egyedi sorozatszámuk alapján kapcsolódnak. Ennek eredménye a hatékony gumiabroncs-folyamatkezelés és a könnyű nyomon követhetőségből adódó lopásgátlás.

3PMSF-jelölés és alacsonyabb CO2-kibocsátás

A törvényi előírások szempontjából az összes új termék megfelel a téli abroncsokra vonatkozó szigorúbb jogszabályoknak, beleértve a „három hegycsúcs és hópehely” (3PMSF) minősítést. A kategóriában legjobbnak számító alacsony gördülési ellenállása miatt az új KMAX GEN-2 és FUELMAX GEN-2 termékcsalád hozzájárul a tehergépkocsik kisebb CO2-kibocsátásához, és segíti a közeljövőben életbe lépő CO2-kibocsátási előírások teljesítését.

KMAX GEN-2 termékcsalád – Főbb jellemzők és előnyök

A KMAX S GEN-2 gumiabroncsokat Flexomatic lamellákkal kombinált IntelliMax Rib technológia jellemzi a pontos kezelhetőség és a kimagasló futásteljesítmény érdekében. További előnyt jelent a gumiabroncs teljes élettartama alatt jellemző rövid féktávolság és a minden időjárási körülmény melletti kimagasló futásteljesítmény valamint az üzemanyag-takarékos alacsony gördülési ellenállás. Az optimalizált karkaszforma szabályos futófelület-kopást és kimagasló futásteljesítményt garantál a gumiabroncs teljes élettartama során. A futókeverék kémiai összetétele és polimerhálója gondoskodik az alacsony gördülési ellenállásról és a futófelület optimalizált kopási teljesítményéről, biztosítva az üzemanyag-hatékonyságot és a kimagasló futásteljesítményt. A kormányzott tengelyhez kifejlesztett KMAX S GEN-2 gumiabroncsok a következő, európai uniós címkebesorolásokat kapják2: üzemanyag-hatékonyságra „B” vagy „C” besorolást, nedves tapadásra „B” besorolást és mérettől függően egy vagy kettő hullámvonalat a külső zajszintre. A meghajtott tengelyhez gyártott KMAX D GEN-2 gumiabroncsot kettős futókeverékkel fejlesztették, elsősorban az optimális futásteljesítmény érdekében. Ez speciális gumikeverékek két rétegét ötvözi – a felső keverék nyújtotta kimagasló kopásállóság és a másik keverék által biztosított alacsony gördülési ellenállás a kimagasló futásteljesítmény mellett az üzemanyag-hatékonyságról is gondoskodik. A jobb karkaszvédelem és élettartam, valamint a dinamikus kőkivetés mind a kialakításnak köszönhető. A változó hasznos terhekhez tovább optimalizált karkaszt kimagasló futásteljesítményt és az alkalmazások és terhelési körülmények széles köre mellett is egyenletes a kopást biztosít.
A kötött forgásirányú futófelület-kialakítást jellemző lamellák és nagyméretű válloldali mintaárkok meghosszabbítják a gumiabroncs teljes élettartamát, mindvégig fokozva a tapadást. Az új generációs KMAX D GEN-2 gumiabroncsok még 75 százalékos kopottság mellett is jelentősen jobb tapadási képességgel bírnak, mint elődeik, a KMAX D abroncsok.

A meghajtott tengelyhez kifejlesztett KMAX D GEN-2 gumiabroncsok a következő, európai uniós címkebesorolásokat kapják2: „C” vagy „D” besorolást az üzemanyag-hatékonyságra, „B” vagy „C” besorolást a nedves tapadásra és mérettől függően egy hullámvonalat a külső zajszint szempont.

A Goodyear KMAX GEN-2 termékcsalád a kormányzott tengelyhez kifejlesztett KMAX S GEN-2 gumiabroncsok esetében 9 méretet, a meghajtott tengelyhez készült KMAX D GEN-2 gumiabroncsok esetében pedig 7 méretet foglal magában.

FUELMAX GEN-2 termékcsalád – Főbb jellemzők és előnyök

A FUELMAX S GEN-2 kormányzott gumiabroncsot a fokozott tapadással ötvözött optimális futásteljesítményért fejlesztették ki. A Goodyear ennél a gumiabroncsnál az IntelliMax Rib futófelület-technológiát Flexomatic lamellákkal alkalmazta a gumiabroncs teljes élettartama alatti pontos kezelhetőség, kimagasló futásteljesítmény, rövid féktávolság és a minden időjárási körülmények közötti üzemanyag-takarékos, alacsony gördülési ellenállás érdekében.
További előnyei a nagyobb méretű kopásálló felület révén megnövelt futásteljesítmény, a jobb fékezési képesség nedves úton, a gumiabroncs 75 százalékos kopottsága mellett is jól látható bevágások révén jobb tapadás, valamint a futófelület egyenletes kopása. A futókeveréket úgy állították össze, hogy biztosítsa az üzemanyag-megtakarítást és a kimagasló kopásállóságot.
A kormányzott tengelyekhez kifejlesztett FUELMAX S GEN-2 gumiabroncsok a következő, európai uniós címkebesorolásokat kapják2: „B” besorolást az üzemanyag-hatékonyságra, „B” vagy „C” besorolást a nedves tapadásra, és mérettől függően egy hullámvonalat a külső zajszint szempontjára.

A meghajtott tengelyhez kifejlesztett FUELMAX D GEN-2 gumiabroncsok több és mélyebb lamellát tartalmaznak, amelynek köszönhetően minden időjárási körülmény között jó tapadást biztosítanak a gumiabroncs teljes élettartama alatt. Emellett kiváló fékezési teljesítményt nyújtanak nedves úton, és megfelelnek a „három hegycsúcs és egy hópehely”(3PMSF) minősítésnek. A futófelületen üzemanyag-takarékos IntelliMax Groove technológiát alkalmaztak, rejtett, esőcsepp formájú mintaárkokkal, amelyek a gumiabroncs forgása közben merevebbé teszik azt. A nagyméretű válloldali mintaárkok fokozzák a tapadást a gumiabroncs teljes élettartama alatt, meg is hosszabbítva azt. Az új futófelület-kialakításnál a lamellák jól láthatók maradnak még a gumiabroncs 75 százalékos kopottsága mellett is. Az új kialakítás és karkaszforma állandó marad, megakadályozva a rendellenes kopást és biztosítva a kimagasló futásteljesítményt. A futókeverék összeállítása üzemanyag-megtakarítást, kimagasló kopásállóságot, alacsony gördülési ellenállást és a kopásnak ellenálló futófelületet biztosít.

A meghajtott tengelyhez való FUELMAX D GEN-2 gumiabroncsok a következő, európai uniós címkebesorolásokat kapják2: „B” besorolást az üzemanyag-hatékonyságra, „B” vagy „C” besorolást a nedves tapadásra és mérettől függően egy hullámvonalat a külső zajszintre.

A FUELMAX GEN-2 termékcsalád a kormányzott tengelyhez kifejlesztett FUELMAX S GEN-2 gumiabroncsok esetében 9 méretet és a meghajtott tengelyhez való FUELMAX D GEN-2 gumiabroncsok esetében 7 méretet foglal magában, fejlesztés alatt álló további méretekkel.

A regionális és távolsági szállításhoz tervezett KMAX GEN-2 és FUELMAX GEN-2 gumiabroncsok a Goodyear közúti termékszegmensének részét képezik, amely tartalmazza a távolsági alkalmazásokhoz használt, kormányzott és meghajtott valamint a pótkocsikhoz kifejlesztett, felső kategóriás, üzemanyag-hatékony FUELMAX PERFORMANCE gumiabroncsokat is.