Soha meg nem értjük, hogy miért kell mindenféle autentikát nélkülöző, olcsó filléres kiegészítőkkel elrontani egy autó enteriőrjét. Nem kell ahhoz luxus, vagy felsőkategória, hogy a legalja eredettel bíró tartók, felragasztható fontos opciós kellékek oda nem illőek, méltatlanok legyenek környezetükhöz, s egyáltalán ne passzoljanak oda.
Kiváltképp, ha egy S-osztályról van szó. Nyilván projektautónkba, a 96-os Mercedes S500 L W140-be még anno, a kilencvenes években került a középső beömlőrpstélyra az a műanyag lap, amely akkoriban mobiltartóként szolgálhatott. Elég nagy baj, hogy anno is ezt a tákolt-gányolt megoldást választotta az akkori tulaj – de hát ízlések és pofonok ugyebár.
Mi mindenesetre úgy döntöttünk, hogy azonnali hatállyal eltávolítjuk a kritikán aluli műanyagot. Szerencse, hogy nem fúrták-faragták a cockpitet, csak bepattintották a műanyag levegőztető modul alsó és felső részébe.
Viszont a kiszedés nem volt annyira szimpla, mint amilyennek látszott, ugyanis az alsó és felső részek rögzítése a lerögzített levegőztető alatt foglaltak helyet. Így hát nekiláttunk kicsit szétszerelni a középkonzolt.
Volt már rutinunk benne, hiszen hőn dédelgetett fő projektünk, az S420 W140 esetében a Parktronic kijelzőjének izzóját hasonló metódus keretein belül cseréltük.
Elsőként most a zárbetéttel kezdtük, ugyanis a szemüvegtartó sokkal egyszerűbben kijön a helyéről, ha már nem blokkolja a betét, és semmi egyéb. Kiemelten figyeltünk arra, hogy a zárbetét ne hulljon szét ugyanúgy, ahogyan anno történt, miután kihúztuk a kulcsot belőle; sikerült is, egyben maradt, nem kell menni a Kulcslyukhoz.
Mindezek után a szemüvegtartó két csavarja következett, majd az óvatos kiemelése, hogy a cockpit felső kárpitszéle ne sérüljön.
A beömlő rostélyokat tartó két darab csavart elegendő volt meglazítani csak, picit megdöntve a modult máris ki lehetett pattintani a telefontartó műanyagot. Majd ezután a visszaszerelés következett máris.
Zongorázni lehet a különbséget: a rostélyok teljesen épek, gyáriak, csakúgy, mint a kapcsolódó műszerfal-részlet is. S ha már mobil, akkor hamarosan nekiugrunk a szintén utólag felhegesztett (reméljük, nem szó szerint) GSM antenna eltávolításának is, amellyel a hátsó szélvédőt sikerült elcsúfítani.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Mercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)












































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


