Főoldal Blog Oldal: 151

Ford Transit Trail és Active modellváltozatok, fokozott terepképességgel

A Ford bemutatta a Transit, Transit Custom és Tourneo modellek új, kemény útviszonyokhoz tervezett Trail és Active változatait, amelyek már most is megrendelhetők, és az első vásárlók a nyár végén vehetik át járműveiket.

Az új Transit Trail és Transit Custom Trail modelleket kifejezetten arra tervezte a Ford, hogy a keményebb munkakörnyezetben is jól teljesítsenek, ezért az elsőkerékhajtású Transit és Transit Custom kivitelekben új, részlegesen önzáró, mechanikus differenciálmű (mLSD) javítja a tapadást, illetve elkészült a Transit új, Intelligens Összkerékhajtással felszerelt változata is.

Exkluzív külső és belső felszereltség biztosítja, hogy a Transit Trail és a Transit Custom Trail felhasználói még a nehéz körülmények mellett is számíthatnak autójuk kényelmére és praktikumára.

A Transit Custom és a Tourneo Custom új Active kivitelei arra készültek, hogy támogassák a privát és az üzleti felhasználók aktív életstílusát; ezt szolgálják a karosszéria kiegészítő védőelemei, illetve a járművekhez megrendelhető mLSD, ami javítja a kerekek tapadását a laza, csúszós vagy felázott utakon. A SUV-hangulatú külső kiegészítők nemcsak a járművek megjelenését teszik hatásosabbá, hanem kifejezetten praktikusak is, ha a vezető letér a járt útról.

“Az Active és Trail modellek jól példázzák, milyen sokoldalú is valójában a Transit-kínálat,” vélekedett Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója. “Mindenki megtalálja az igényeihez megfelelő Transitot – legyen az akár egy vállalkozó, aki gyakran az aszfaltos utaktól távol végzi a munkáját, vagy egy olyan család, amely kalandra termett autót keres.”

Az Active felszereltségű autók köre 2020 második felében tovább bővül majd, amikor a kisebb méretű Transit Connect Active és Tourneo Connect Active modellváltozatok is megjelennek. Erről a bevezetés dátumához közelebbi időpontban közöl további adatokat a Ford.

Trail: minden helyzetre

Az új Ford Transit Trail és Transit Custom Trail megújult, kemény külső megjelenését és még sokoldalúbb képességeit hasznosnak találják majd azok a sofőrök és üzemeltetők, akik az aszfaltozott utaktól távol, kihívást jelentő környezetben is használni szeretnék az autót.

A Trail változatok első-hátsó lökhárítójának alsó részét, valamint a karosszéria oldalát fekete védőelemek óvják. A matt fekete hűtőrács túlméretezett “Ford” felirata látványosan és egyértelműen jelzi, hogy ez a jármű bárhová képes eljutni; mindezt egyedi tervezésű, 16 colos könnyűfém keréktárcsák és az első ajtókon elhelyezett “Trail” emblémák egészítik ki. A Transit Custom modellek emellett még tetősíneket és oldalsó fellépőket is kapnak.

A fokozott tapadásról többféle hajtáslánc gondoskodhat. Az elsőkerékhajtású Transit és Transit Custom Trail modellek alapfelszereltsége az mLSD, a Transit Trail pedig Intelligens Összkerékhajtással is megrendelhető, ami a keményebb terepeken és a legrosszabb időjárási viszonyok közt is magabiztosan mozgatja az autót.

A hajtáslánc-technológiák specialistájával, a Quaife vállalattal közösen kifejlesztett mLSD automatikusan a legjobban tapadó kerékhez irányítja a motor vonóerejét, így a Transit Trail és a Transit Custom Trail jobban használható a burkolatlan utakon, a murvás ösvényeken és a csúszós útfelületeken. A mérnökök a jármű Elektronikus Stabilitásvezérlési rendszerét is átkalibrálták, hogy összhangban működjön az mLSD-vel. Ugyanezt a technológiát már korábban is alkalmazták a Ford Performance modellek (például a Focus RS, a Fiesta ST és a Focus ST) tapadásának és irányíthatóságának javítására, és mostanra bebizonyosodott, hogy használata nem rontja a jármű CO₂-kibocsátását vagy üzemanyag-fogyasztását.

A Transit Trail vásárlói az off-road körülmények között optimális tapadásra hangolt Intelligens Összkerékhajtást is megrendelhetik. A technológia az alapállapotnak tekintett hátsókerékhajtásból akár a vonóerő 50 százalékát is átirányíthatja az első tengelyhez, ha úgy érzékeli, hogy az útviszonyok és a vezető manőverei alapján nagyobb tapadás szükséges.

A Transit Trail modell Intelligens Összkerékhajtás technológiáját a műszerfalon található Üzemmódválasztó kapcsolóval aktiválható Csúszós út és a Sár/Kerékvályú beállítások egészítik ki. Az Intelligens Összkerékhajtáshoz egy AWD Lock funkció is tartozik, amellyel a nagyon rossz tapadású utakon 50:50 arányban osztható meg a vonóerő az első és a hátsó tengelyek között. A rendszer nem foglal el helyet a rakodótérből, vagyis a négykerékhajtású Transit Trail ugyanolyan mennyiségű árut szállíthat, mint a hátsókerékhajtású változat.

A Trail kiviteleket gazdagabb belső felszereltség jellemzi: az alapáron kínált bőr üléskárpitok nemcsak az utastér prémium minőségét erősítik, hanem strapabírók és könnyen tisztíthatók is. Az ugyancsak alapáras klímaberendezés a külső hőmérséklettől függetlenül komfortos környezetet teremt, a Quickclear fűthető szélvédő pedig jó szolgálatot tesz a fagyos téli napokon. Az alapfelszereltség része a motorosan behajtható külső visszapillantó tükör és az automatikus világítás is.

A 3000-3400 kg közti megengedett legnagyobb össztömegű Transit Custom Trail többféle (dobozos áruszállító, duplafülkés áruszállító és üvegezett) karosszériával, valamint kétféle tengelytávolsággal kapható.

A 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű kategóriában a Transit Trail többféle (dobozos áruszállító, duplafülkés áruszállító, üvegezett, szimpla- és duplafülkés önjáró alvázas) kivitelben és több tengelytávolsággal rendelhető meg.

Mindegyik Transit Trail és Transit Custom Trail modellt a Ford fejlett 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja hajt, amely 130, 170 és 185 lóerős variánsokban áll rendelkezésre.

Emellett a Transit Custom Trail modellek a szegmensben egyedülálló 2.0 EcoBlue Hybrid hajtással is elérhetők, 130, 170 és 185 lóerős változatban. A 48 voltos mild hibrid technológia energiát nyer vissza a lassítás során, amit egy 48 voltos akkumulátor-csomagban tárol, és a jármű hajtásában hasznosítva tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A sokoldalú Active

Az új Transit és Tourneo Custom Active modelleket SUV-stílusú kiegészítők, egyedi dizájn-megoldások, gazdagabb felszereltség és még praktikusabb kialakítás jellemzik. A kalandkedvelő életstílushoz kialakított, tágasabb teret és nagyobb szállító kapacitást kínáló Active változatok szervesen beleillenek a Ford Fiesta Active és Focus Active személyautókkal megkezdett terméksorozatba.

Az Active modellek különleges, SUV-hangulatú külső kiegészítőket kapnak, többek közt:

  • egyedi formavilágú 17 colos könnyűfém keréktárcsákat
  • jellegzetes Active hálómintás hűtőrácsot
  • kiegészítő védőelemeket a sárvédők peremén, a karosszéria oldalán, a hátsó lökhárítón és a tükörházon
  • tetősíneket

Az autó hátulján teljes szélességben végigfutó Active matricát a sárvédőket díszítő Active emblémák egészítik ki. Azok a vásárlók, akik a nagyobb kihívást jelentő útviszonyok közt is magabiztosan szeretnének autózni, mLSD technológiát is rendelhetnek a Transit Custom Active és a Tourneo Custom Active modellekhez.

Minden Active kivitel különleges kidolgozású utasteret rejt, részleges bőrkárpitozású ülésekkel, a Tourneo Custom Active változatban pedig kék műszerfal-megvilágítással.

A sokoldalú Tourneo Custom Active belső tere könnyen a pillanatnyi igényekhez alakítható. Az ülések variálásával megnövelhető az utasoknak vagy a csomagoknak jutó tér, sőt az ülések be is fordíthatók a konferencia-konfigurációba, vagy kiemelhetők az autóból, ha még tágasabb rakodótérre van szükség. Az ülések bekötési pontjai biztonságos kerékpár-rögzítő pontokként használhatók.

Az Active-sorozat motorkínálatában (modelltől és kialakítástól függően) 130, 170 és 185 lóerős blokkok szerepelnek. Mindegyik erőforráshoz kapcsolódhat automata vagy manuális sebességváltó; az opcionális mLSD a manuális váltókhoz rendelhető. A vásárlók számos karosszériaváltozat közül választhatják ki az igényeikhez és életstílusukhoz leginkább illő megoldást:

  • Tourneo Custom Active rövid és hosszú tengelytávolsággal, akár nyolc személy szállítására (a vezetővel együtt)
  • Transit Custom Active dobozos áruszállító rövid és hosszú tengelytávolsággal, 3000 kg megengedett legnagyobb össztömeggel
  • Transit Custom Active duplakabinos áruszállító rövid és hosszú tengelytávolsággal, 3200 kg megengedett legnagyobb össztömeggel

Az új Trail és Active változatokban is megtalálhatók azok a fontos fejlesztések, amelyeket 2019-ben vezetett be a Ford a Transit, a Transit Custom és a Tourneo Custom modellcsaládokban, vagyis többek közt a kevesebb üzemanyagot fogyasztó 2,0 literes EcoBlue dízelmotorok és az EcoBlue Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtáslánc-opció, a FordPass Connect beépített modem, az utastér új megoldásai és a legmodernebb vezetéssegítő technológiák.

[TESZT] Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan – szívómotorral a régi recept szerint

Nyilvánvaló, hogy manapságg ritkaságszámba menő vonalnak számít a szívómotoros modellek felhozatala. A Toyota Corolla 1.6 VVT-i pontosan olyan, mint amilyennek a nagykönyvben meg van írva maga a koncepció: visszafogott, bár jó teljesítménnyel bír, kimegy a világból, és rettentő igénytelen. Már ami a szervizelést illeti. Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan teszt.

Bár egyfajta sztereotip megközelítés, hogy a Toyotákra alapvetően hibridként “kell” tekinteni, sietve azért meg lehet cáfolni ezt a tézist. Ugyebár önmagában a Toyota márka csak relatíve nemrég kezdett bele a hibridek fejlesztésébe mondhatni globálisan a márkén belül, s emellett nem szabad elfelejtenünk a klasszikus benzines szívómotorokat sem.

Bár jelen tesztünk alanya, a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan benzines szívómotorral felszerelve érkezett, ezzel együtt több irányból kellemes meglepetést okozott. Nem titkoltan – elsősorban – a hajtáslánc tekintetében. Nyilvánvaló, hogy a korszerűtlenebb korai erőforrások magasabb fogyasztással, mai szemmel már kevésnek tűnő erőtartalékkal-teljesítménnyel bírtak, ám az akkori elvárásoknak bőven tudtak teljesíteni.

Imádnivaló szedán formavilág

De mielőtt taglalni kezdenénk a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan motorizáltságához kapcsolódó részleteket, nézzük a szokásos felosztás szerint az autó lényegiségét – kezdve a kültérrel! A formák jól láthatóan a jelenlegi Toyota-tradíciókat és dizájnelemek megvalósítását követik, ezeknek megfelelően a frontrész kialakítása sportosra húzott fő elemekből áll. A fényszórók burkolatának vonalvezetése teljes mértékben beleépül a hűtőmaszk által előirányzott formavilág követelményeinek, úgy, egy kifejezetten hangsúlyos légbeömlő rostélyt fog közre; így kiváltképp a dinamizmust, lendületet, ezek érzetét sugallja.

Úgy tud sportos maradni a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan, hogy közben nagy mértékben ügyel az elegancia megtartására is. Ezért egy Corolla – jelen esetben TS, azaz Touring Sports – akármilyen célra bevethető tulajdonképpen, kezdve a családi privát megoldásoktól egészen a business célú felhasználásig.

Kedveljük a szedán fazont – ki ne kedvelné? Főként, ha tényleg a konzervativizmus köszön vissza itt is, a lépcsőshátú jelző kifejezetten illik a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan aspektusához. Valamennyire nyilván megmarad a klasszikus értelemben vett szedán-hatás és annak precíz tálalása, pontosan azért, hogy a beirányzott praktikum és tág felhasználási lehetőség meg tudjon maradni gyakorlatban is. Tehát nem csak vizuálisan, optikailag teszi oda magát az új Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan, hanem gyakorlati kényelem és felhasználhatóság terén is.

Nyilván emlékszünk, hogy az Auris bevezetése előtt létezett csak a Corollából szedán és 5 ajtós, majd az Auris lett tulajdonképpen az 5 ajtós Corolla, egy darabig a szedán Corolla még futott párhuzamosan. Majd jött az Auris kombi, a Touring Sports kivitel is, hogy teljes legyen a paletta.

Konzervatív megjelenéssel hódít több szegmensben is

Hátulról nézve a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan-t ismét megjelennek a hamisítatlan Toyota-dizájnjegyek, hordozva a márkaarculat sajátosságait. Tökéletes harmónia a vonalvezetésben, stimmelő arányok, sehol egy eltúlzott felület, rajzolat: ma, 2020-ban ilyennek kell lennie egy tipikus szedánnak. Legalábbis ebben a kategóriában, amit a tesztautó is képvisel.

Megszokhattuk már a Toyota esetében, hogy az enteriőrben felhasznált anyagok javarészt minőségiek, tartósak. Még akkor is, ha fapadosabb a felszereltség; az arany középút szinte mindig garantált. A Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan tesztautó esetében is egy közepes felszereltségről lehet számot adni, szövetkárpittal, manuális váltóval és egyebekkel.

Az ülések elöl jól tartanak, az ülőlapok és hátlapok is megfelelő méretezésűek, a sofőr és utasa – amennyiben átlagos testalkattal bír – kényelmesen elfér. Nyilván nem kell fotelekre számítani, de a komfortfaktor kellemes, az ülőfelületek tömítettsége közepesen kemény.

Hátul hasonló a helyzet: térérzet rendben, a térdeknek és vállaknak jut bőségesen hely, még akkor is, ha hárman foglalnak helyet itt, ebben a traktusban. Fejtér tekintetében lehet érezni némi kompromisszumkötési relevanciát, de ez elhanyagolható. A ki- és beszállás pedig szintén könnyed, pontosan olyan, amit elvárhatunk és megszokhattunk ennél a típusnál. Vagy konkrétan az ezt a modellt megelőző Auris esetében.

Tökéletesen pakolható szedán

471 literes csomagterével a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan igazán meggyőző pakolhatóság tekintetében is. Főként, hogy kívülről vizsgálva egyáltalán nem az az első gondolatunk, hogy brutálisan nagy csomagteret hordoz az autó, nem is lenne értelmezhető a kecses formavilág és vonalvezetés mellett. A rakfelület tehát tágas és praktikus, mindehhez hozzátartozik a számtalan rekesz, tárolórész a csomagtér területén is.

Sornégyes szívó benzines aggregát került a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan orrába. Az egység 132 lóerőt tud, mindezt 6200-tól adja le. A csúcsnyomaték 159 Newtonméter, amely viszont 4200 RPM-től rendelkezésre áll, meg is tartja magát, és remek erőtartalékot biztosít az utazásnál. Persze ne számítsunk kirobbanó erődemonstrációra, a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan pontosan annyira van dinamikusra hangolva a menettulajdonságokat illetően, amennyire kell. A gázreakciók közvetlenek, az 1.6 literes 4 hengeres motor hajlamos ugyan a hajlamos a fulladásra, viszont remekül építi a görbéket intenzívebb terhelésnél.

Utazni? Tökéletes!

A tesztelt Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan bevetettük egy kisebb országjáró túrára is, 4 fővel, sok csomaggal. Elsősorban a menetkomfortra, a ténylegesen “nagyautós” utazás-tulajdonságokra voltunk kíváncsiak.

Győr irányába autózva egészen Sopronig jutottunk – javarészt autópályán vizsgálva az autó tulajdonságait. Egyértelműen ebben a közegben jobban érzi magát a hajtáslánc, mint mondjuk egy városi-elővárosi szegmensben, de ez teljes mértékben megbocsátható az autónak; a fogyasztás ennek tekintetében átlagosan 6.1-6.6 liter közt mozgott 100 kilométerre leátlagolva. Az agilitás is rendben volt: nyilván az 1.6 literes szívó nem annyira rugalmas, sportos, mint mondjuk egy hasonszőrű turbós, viszont bőségesen elegendő erőtartalékot kaptunk négy személlyel a fedélzeten, csomagokkal – tehát jelentős terheléssel. A motor fulladékonyságra való hajlama azért néha erőteljesen érződött, kellett némi ráhangolódás, hogy megszokjuk a késleltetett reakciókat, a néha gondolkozó hajtást, a relatíve magasan fogó kuplung viselkedését.

S mivel utazásra hangoltuk a teszthetet a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan esetében, ezért talán a legfontosabb volt az utas komfort, a menetkényelem kivesézése. A hátsó traktusban helyet foglalók egyszer sem panaszkodtak például arra, hogy szűkek lennének a fej- és lábterek, remekül érezték magukat, sőt, kifejezetten élvezték, hogy rendkívül optimális az autó hangszigetelése. Nagyjából 200 kilométer folyamatos autózás után sem érezték magukat fáradtnak, levertnek – annak ellenére, hogy a bágyadt, borongós időjárás tökéletes alapot nyújtott (volna) mindehhez.

Fogyasztás tekintében változatos eredmény született. A Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort városi környezetben volt, hogy elkért 8.3 liter 95-öst is az átlagérték szerint, ugyanakkor országúton elegendő volt esetenként (legalacsonyabb érték) 4.8 liter is folyamatos haladással.

2019 Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 132 LE @ 6200 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 159 Nm @ 4200 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, 6 sebességes manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4630 mm

Szélesség: 1780 mm

Magasság: 1435 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1325 kg

Megengedett össztömeg: 1790 kg

Csomagtartó mérete: 471 liter

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.7 s (gyári), 10.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 9.7 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.3 l/100km

Országúti: 4.3 l/100km

Vegyes: 6.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 164 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

Új csatornán is értékesíti a Volkswagen az ID. család modelljeit Németországban

Az új, teljesen elektromos ID.3 az első olyan Volkswagen modell, amelyet Németországban ügynöki modell keretein belül értékesítenek. A kísérleti értékesítési rendszer a márkakereskedőkkel teljes egyetértésben indult el Németországban.

Előny az ügyfélnél

Minden németországi Volkswagen márkakereskedés aláírta a teljesen elektromos ID. járműcsaládra vonatkozó, új értékesítési modellről szóló szerződéseket. Az ID.3 értékesítésével a magánszemélyek és kisvállalati ügyfelek számára is elindul a nagyvállalati ügyfelek esetében már évek óta jól működő kiskereskedelmi ügynöki modell. A vásárlók zökkenőmentesen válthatnak az online és offline csatornák között, valamint közvetlenül rendelhetnek a Volkswagentől, miközben az általuk választott márkakereskedő marad a helyi kapcsolattartó. A márkakereskedő ebben az új modellben ügynökként vesz részt, és ezért a Volkswagentől jutalékban részesül.

Az értékesítés kezdetétől az ügyfelek közvetlenül a Volkswagentől rendelhetik meg az ID. járműcsalád modelljeit. Ezzel egyidejűleg kiválaszthatják a számukra megfelelő márkakereskedést, amely személyes támogatást nyújt és helyszíni szolgáltatásokkal áll az ügyfelek rendelkezésére. Az ügynöki modellben a márkakereskedők közvetítőként vesznek részt a magánszemélyek és kisvállalati ügyfelek számára történő értékesítésben. Gondoskodnak az akvizícióról, a tesztvezetések lebonyolításáról, az üzletfejlesztésről, valamint a Volkswagennel együttműködésben a járművek átadásáról. Az ügyfél által választott márkakereskedés az értékesítési folyamat kezdetekor a bemutatóteremben történt szerződéskötéskor megszokott jutalékot és bónuszt kapja abban az esetben is, ha a járművet online, közvetlenül a Volkswagennél rendelik. A jármű árát a Volkswagen határozza meg, ezáltal nincs szükség bonyolult ártárgyalásokra, a márkapartnerek tervezhető díjazással számolhatnak – függetlenül attól, hogy az ügyfél a járművet online vagy a márkakereskedésben vásárolja meg.

Előny a kereskedőnél

Holger B. Santel, a márka németországi értékesítési és marketing vezetője elmondta: „Márkakereskedő partnereink 100 százaléka egyetért és elfogadta az ügynöki modellt, ami komoly jelzés a jövőre nézve. Az ügyfél szemszögéből a Volkswagen és a márkakereskedők egy egységet alkotnak az ügynöki szerződések megkötésével. Pontosan ezt a zökkenőmentes, minden kapcsolódási ponton összehangolt vásárlói élményt várják el ügyfeleink.” A Volkswagen finanszírozza is a járműveket és vállalja a maradványérték és a járművek visszaküldésének kockázatát. Santel így nyilatkozott erről: „A kereskedőknek nem kell többé előfinanszírozniuk a járműveket. A raktározási és kiállítási költségeket is átvállaljuk. A kereskedők egy vonzó lízingkoncepció keretében jutnak hozzá a kiállított járművekhez.”

Dirk Wendingen von Knapp, a Volkswagen és Audi partnerszervezet, a Volkswagen und Audi Partnerverband (VAPV) elnöke így fogalmaz: „Az ügynöki modell – főként a jelenlegi helyzetben – anyagilag jelentősen tehermentesíti a kereskedőket. Így partnereink arra összpontosíthatnak, ami a kereskedéseket pótolhatatlanná teszi: a személyre szabott, szakavatott ügyfélszolgálatra. Örülök, hogy a közösen kidolgozott szerződésünket minden partnerünk aláírta. Ez jelzi számunkra az ügynöki modellbe és a szervezetbe vetett bizalmat.”

Magyarországon egyelőre nem tervezik a bevezetését

„Hamarosan hazánkban is megkezdődik a Volkswagen ID.3 forgalmazása” – mondta el az új értékesítési kísérlet kapcsán Dalnoki Balázs, a Volkswagen hazai márkaigazgatója. „A jelentős eseményre készülve, kísérleti jelleggel és kizárólag Németországban az ID. család magánszemély vásárlóira is kiterjesztik az egyébként már ismert, flottavásárlók esetében jól bevált ügynöki modellt. Az új értékesítési forma számos előnnyel járhat nem csak az ügyfelek, de a márkakereskedések számára is. Nem véletlen, hogy az új modell bevezetésére az érintett márkapartnerek 100 százalékának egyetértésével kerül sor a Volkswagen németországi piacán. A Porsche Hungaria ugyanakkor egyelőre nem tervezi ezen értékesítési modell átvételét, jelen álláspontunkat csak a németországi tapasztalatok ismeretben, évek múlva tervezzük felülvizsgálni” – tette hozzá a márkavezető. 

Az ügyfél a vásárlás folyamata során zökkenőmentesen válthat az online és az offline csatornák között. Az ábra a vásárlás folyamata során az egyes kapcsolódási pontokat mutatja példaként.

Németországban is piacra lépett a Ford-tulajdonú Spin

A modern, dokkoló nélküli e-roller szolgáltatás úttörője, a Spin a múlt héten megnyitotta első európai vállalkozását Kölnben, amit a jövő héten két másik német város, Dortmud és Essen követ majd. A rollerek kedvező díjszabásával (0,30 euró, használatba vételi díj nélkül) a szokásosnál olcsóbban vehető igénybe ez a rövid távok megtételére, vagy adott időn belül több célállomás végig látogatására optimalizált közlekedési eszköz. Az ügyfelek a legújabb fejlesztésű Spin rollereket használhatják, amelyeknek masszív vázát, széles lábtartóját és tömör gumikerekeit kifejezetten arra tervezték, hogy a rollerek még a macskaköves európai utcákon is simán és kényelmesen suhanjanak.

Köln lakói és az ide munkába járók mostantól biztosan számíthatnak erre az egyszemélyes közlekedési eszközre, ami nemcsak kellemes utazást ígér a belváros és az Ehrenfeld, illetve Deutz negyedek külső határai között, hanem a személyes távolságtartást is megkönnyítik. A felhasználók egy okostelefonos alkalmazáson keresztül bérelhetik ki a Spin rollert; az app letöltése és megnyitása után az ügyfelek egy rövid biztonsági útmutatót kapnak, majd a digitális térképen máris megtalálják a legközelebbi járművet. További információ a Spinről, illetve tájékoztatás a roller használatával és a parkolással kapcsolatos előírásokról: https://www.spin.app/.

Szolgáltatásának 2017-es beindítása óta a mikromobilitási piac vezető cége következetesen betartja ígéretét, miszerint mindig „engedélyezteti a városvezetéssel az adott piacra lépését”, majd szoros kapcsolatot tart a helyi önkormányzatokkal és partnereivel, folyamatos visszajelzéseket kérve. A Spin kiemelten ügyel arra, hogy üzletmenete a helyi önkormányzat által előírt szabályok szerint folyjon. A régióra fejlesztett firmware és a geofencing technológia révén a felhasználók nem tudják befejezni útjukat azokban a zónákban, ahol tilos leparkolni a rollereket, ahogy a megengedett sebességhatárt sem léphetik át.

A Spin hisz abban, hogy az e-rollerek, a kerékpárok és az elektromos kerékpárok ideális közlekedési eszközök lesznek az előttünk álló nyári hónapokban, különösen a rövidebb távú utakra. A Spin és a YouGov által nemrégiben megrendelt felmérés során[1] az emberek közel 50 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a munkába járáshoz vagy a közeli célok megközelítéséhez szívesen használna (vagy már használt is) egyszemélyes járművet.

“A mikromobilitás világszerte egyre népszerűbb” – nyilatkozta Derrick Ko, a Spin társalapító vezérigazgatója. „Az emberek továbbra is igénylik a megfizethető közlekedési megoldásokat a rövidebb utak megtételéhez – méghozzá az olyan megoldásokat, amelyekkel a megfelelő fizikai távolságot is meg tudják őrizni. A Covid-19 megjelenése óta több mint 10.000 utazással támogattuk az egészségügyi szakembereket, szorosan együttműködtünk a városok vezetésével a közlekedési hiányosságok megoldásában, és ügyfeleink számára megbízható, egyszemélyes közlekedési lehetőséget biztosítottunk a fontos utazásaikhoz. Mivel a mozgáskorlátozások világszerte megszűnnek, mi is folytatjuk szolgáltatásainkat, sőt készen állunk arra, hogy Németországban is piacra lépjünk.”

A Spin hosszú távú célja, hogy fenntartható közlekedési megoldást építhessen ki a nagyvárosokban, méghozzá közösségi megközelítéssel, együttműködve a helyi önkormányzatokkal és szervezetekkel a rollerek okozta kellemetlenségek felszámolásában, illetve az ingázással kapcsolatok igények megoldásában. Az Egyesült Államok legnagyobb mikromobilitási beruházójaként a Spin több száz töltőállomást telepített, és együttműködött számos érdekképviseleti és közösségi csoporttal (például a Bike Utah szervezettel), Salt Lake City közlekedéstervezőivel közösen pedig ideiglenesen kiépített egy védett kereszteződést, ahol nyilvánosan bemutathatták, mennyire egyszerű átformálni az utcákat a kerékpárok, a robogók és a gyalogosok használatára.

„Az embereknek egyre nagyobb az igényük az egyéni közlekedésre, a városoknak pedig muszáj reagálniuk erre. Ezért is örömteli, hogy Európa nagyvárosaiban – Berlinben, Párizsban, Londonban, Milánóban és Brüsszelben – már dolgoznak azon, hogy az utcákat közös használatú, nyitott terekké alakítsák át, elegendő mozgásteret biztosítva az embereknek” – mondta Felix Petersen, a Spin Europe vezetője. „Kölnben is megkezdődött a kerékpársávok kibővítése és a sebességkorlátozás bevezetése, így ez kiváló helyszín az első nemzetközi piacunk megnyitásához.”

A koronavírus-járvány miatt a Spin széles körű biztonsági és egészségvédelmi intézkedéseket vezetett be, amelyek többek közt a rollerek gyakori fertőtlenítésére is kiterjednek. Minden alkalommal, amikor egy robogót beszállítanak a műhelybe, vagy amikor visszakerül az utcára, a kormányoszlopot és a kormányt alaposan átmossák fertőtlenítőszerrel. A Spin alkalmazottai személyi védőeszközökkel (egyszer használatos arcmaszkokkal, védőszemüvegekkel és kesztyűkkel stb.) felszerelve dolgoznak, és ezeket minden műszakban viselik. A Spin azt javasolja a rollerezőknek, hogy az utazáshoz húzzanak kesztyűt, vagy minden egyes út előtt és után tisztítsák meg a kezüket szappannal vagy kézmosóval, és ügyeljenek arra, hogy legalább 1,5 méter távolságot tartsanak másoktól.

A Lexus GX 460, a márka offroad luxusautója alapos megújuláson esik át

Terepen kúszik, “átlát” a saját orrán, diódával világít, és kristálytiszta levegőt biztosít utasainak a Lexus GX 460 terepjáró legfrissebb változata.

A Lexus ma a hibrid luxusjárművek szinonimájának számít Európában. Az Uniós piacokon nincs olyan típusa, amely ne volna elérhető villamosított hajtáslánccal – annál több, amely kizárólag öntöltő hibrid technológiával kerül forgalomba. A kontinens keleti peremterületein azonban vannak olyan piacok, ahol a kifinomult teljesítmény helyett a lehengerlő erőfölényre helyezik a hangsúlyt. A Lexus Európában csak ebben a térségben forgalmazza impozáns alvázas terepjáróját, a GX 460-ast, amely most átfogóan megújult: megjelenése modernebb, kényelmi szolgáltatásai szélesebb körűek lettek, és néhány új technológiának köszönhetően eleve kiváló terepalkalmassága is tovább javult.

A modell hatalmas méreteihez (4880 x 1885 x 1885 mm) is jól illenek a márka jellegzetes stíluselemei: az orsó alakú hűtőmaszk, valamint a lendületes rajzolatú nappali világítással kialakított fényszórók. Utóbbiakban mostantól LED-ek világítanak; az egymás mellé sorolt három, diódás fényforrás modern megjelenést kölcsönöz az autónak. Új színek jelentek meg a palettán, köztük egy élénk bordó, egy különleges barnáspiros és egy klasszikus mélykék; a GX visszafogott eleganciáját a hátul elhelyezett, minimalista Lexus-embléma emeli ki. Az oldalfalakról eltűntek a koptatóbetétek, így a robusztus terepjáró adottságaihoz mérten határozottan kecsesebb, elegánsabb lett – ami persze egyáltalán nem jelenti a terepalkalmasság elvesztését.

Épp ellenkezőleg: újonnan bevezetett technológiák segítik a technikás és nehéz terepek leküzdését. Ilyen a Multi-Terrain Monitor, amellyel lassú haladásnál többféle nézetből tarthatjuk szemmel a jármű környezetét, segédvonalakkal jelölve ki magunknak az ideális nyomvonalat, vagy a Panoramic View Monitor, amellyel a szokásos madártávlati nézet mellett „átlátszóvá” tehetjük az autó orrát, megjelenítve az első kerekek alatti talajviszonyokat.

A Multi-Terrain Select rendszer a terep jellegéhez (köves, saras, sivatagos, törmelékes vagy sziklás) igazítja a motor nyomatékkifejtését és a motorfék jellegét. Ennek a rendszernek része a Crawl Control, amely állandó (kis) sebességű előrejutást biztosít, így a vezetőnek problémás környezetben csak a kormányzásra kell figyelnie. A Crawl Control a hirtelen megugrásoknak és ezzel a jármű eseteges sérülésének is elejét veszi, ha pedig meredek lejtőn ereszkedünk le, nem engedi blokkolni a kerekeket – ezek a funkciók 2020-tól egyidejűleg is aktiválhatók.

Az utastérben az eddigi fekete, tojáshéj és ekrü mellett megjelent a merész sötétpiros színharmónia; a dekorációk kínálatát alumínium részletekkel kombinált, világosszürke sapelli fabetétek gazdagítják. A tervezők újrarajzolták a háromküllős kormánykereket, és átrendezték az azon elhelyezett kezelőszerveket; a műszeregység közepén 4,2 colos, színes kijelzőt, hátul pedig – a kor elvárásai szerint – dupla USB töltőaljzatot és ülésfűtést találunk.

Ennél is fontosabb azonban az az utastéri légszűrőrendszer, amely a műszerfali légbeömlőkhöz irányított levegőáramból kiszűri a polleneket és egyéb allergiakeltő részecskéket. A klímaberendezés másik új funkciója a káros anyagok (szén-monoxid, szénhidrogének, nitrogén-oxidok) jelenlétét érzékelő, automatikusan belső keringetésre váltó vezérlés, illetve a nyáron hatékonyabb hűtést, télen villámgyors páramentesítést eredményező, automatikus klímaprogram-választó rendszer.

A GX 460 hajtáslánca jóformán az egyetlen olyan fődarab, amely változás nélkül folytatja pályafutását. A 4.6 literes V8-as szívómotor legnagyobb teljesítménye 296 lóerő, maximális forgatónyomatéka 438 Nm. Az erő hatfokozatú ECT-i automata sebességváltón keresztül jut el a kerekekhez, a két tengely között pedig Torsen rendszerű, részlegesen önzáró differenciálmű osztja el a nyomatékot. Mindennek köszönhetően a Lexus GX 460 közel három tonnát képes vontatni.

MINI John Cooper Works GP Pack: kétségkívül a motorsport ihlette

Vadonatúj különlegességek a MINI John Cooper Works opcionális extrafelszereltségeit egyesítő palettán: a limitált szériában készült MINI John Cooper Works GP letaglózó kisugárzását a hétköznapok útjain exkluzív karosszéria-kiegészítők és utastéri elemek idézik meg.

A prémium kisautók mezőnyében a MINI John Cooper Works (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,9 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 157 – 162 gramm / km) az extrém vezetési élmény abszolút csúcsa, amelynek vérpezsdítő menetteljesítményét csupán egyetlen ritkaság képes túlszárnyalni: az új MINI John Cooper Works GP (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 167 gramm / km). A limitált szériában készült élsportoló leginkább a zárt versenypályák aszfaltcsíkjain tudja kibontakoztatni erőforrása és hajtáslánc-technológiája tervezőmérnöki legjavát, az exkluzív négykerekű lebilincselő kisugárzása azonban mostantól a hétköznapok útjain is visszaköszönhet, a MINI John Cooper Works műszaki alapjain: 2020 júliusától a MINI John Cooper Works GP Pack karosszéria-kiegészítői és utastéri elemei gyárilag felszerelt opcióként válnak elérhetővé a modellhez. A rendhagyó stílusjegyeket és egyedi felszereltségi tételeket kínáló csomag a versenypályák hamisítatlan hangulatát eleveníti fel.

A MINI John Cooper Works GP Pack elemei kiváltképp kifejező módon hirdetik a motorsport iránti szenvedélyt. A csomag összes tétele tökéletesen harmonizál a MINI John Cooper Works formanyelvével és karakterével. A tervezőmérnökök a MINI John Cooper Works GP Pack megalkotásakor az őrjítő sebességtől tomboló versenypályák lüktető szívében felhalmozott szaktudást hívták segítségül, amely a MINI John Cooper Works modellek megszületését is inspirálta és az új MINI John Cooper Works GP fejlesztését is övezte. Közreműködésükkel a MINI John Cooper Works minden korábbinál vérmesebb menetteljesítményt garantál.

A Racing Grey metál karosszériafényezési árnyalat, valamint a tető, a MINI John Cooper Works légterelő szárny és a külső visszapillantó házak Melting Silver metál árnyalata – amely együtt tökéletes kontrasztot alkot – eddig kizárólag a MINI John Cooper Works GP kiváltsága volt. A motorháztető légbeömlő-nyílásának fekete kerete, a fekete tanksapka és a fekete kilincsek még tovább erősítik a két élsportoló rokonságát. A 18” méretű MINI John Cooper Works Cup Spoke könnyűfém keréktárcsák közepét „GP” emblémával ellátott kerékagy-sapkák díszítik, a MINI John Cooper Works GP Pack további exkluzivitásaként pedig a sötétített első fényszórók és hátsó lámpák Piano Black kereteket, a motorháztető és a csomagtérajtó fekete MINI logókat, a küszöbök pedig mindkét oldalon „GP” emblémával ellátott küszöbléceket kapnak.

A motorsport ihlette kisugárzás ellenére azonban a MINI John Cooper Works a hétköznapok útjain is kompromisszumok nélkül használható. Az utastér négy ülése a versenypályák utánozhatatlan hangulatát árasztja, miközben a MINI John Cooper Works GP-t a mérnökök két üléssel álmodták valóra. A MINI John Cooper Works GP Pack részei a Dinamica bőrkárpittal húzott, „GP” emblémával ellátott MINI John Cooper Works sportülések is. Az ülések elé fektetett szőnyegeket vörös kontraszt-varrások szegélyezik, az első párt ráadásul „GP” embléma is díszíti. A csomag részét képező MINI John Cooper Works bőrözött sportkormányt egyedülálló kialakítás szerint tervezték meg a dizájnerek: a kormány karimáját vörös kontraszt-varrással ellátott Walknappa bőr borítja, háromdimenziós nyomtatással készített, fém „12-órás” jelzéssel. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltóval felszerelt modellek esetén a MINI John Cooper Works GP Pack része a kormány mögötti két váltófül is, amelyeket „GP” emblémával ellátva, ugyancsak háromdimenziós nyomtatással állítanak elő.

Az eredeti MINI tartozékok között mindezeken felül számos olyan, kifejezetten a MINI John Cooper Works GP Pack tételeihez passzoló kiegészítő megtalálható, amelyekkel a brit prémiumgyártó ügyfelei még egyedibbé varázsolhatják négykerekű kedvencüket. A MINI John Cooper Works dinamikus kiállása többek között egyedi légbeömlő-nyílással ellátott motorháztetővel, szénszálból készült oldalsó irányjelző-panelekkel és csomagtér-kilinccsel, illetve fekete övvonal-betétekkel fokozható tovább. Az ajtók mögött Alcantara-borítású, szénszálból készült MINI John Cooper Works váltógomb és MINI John Cooper Works kézifékkar idézi meg a versenypályák hamisítatlan hangulatát.

Közös projekteket indít a Ford és a Volkswagen

A Ford Motor Company és a Volkswagen AG képviselői ma aláírták azt a megállapodást, amelynek alapján kibővítik globális szövetségüket, hogy sikeresen elégíthessék ki az európai piac és más régiók vásárlóinak gyorsan változó igényeit, kihasználva egymás erősségeit a közepes méretű pickupok és haszongépjárművek, illetve az elektromos hajtású autók területén.

A Ford és a Volkswagen tavaly júliusban tette közzé először a megállapodásról szóló terveket.

A vállalatok arra számítanak, hogy a szövetség javítja a jelenlegi és a jövőbeli ügyfelek elégedettségét, felgyorsítva a járműkínálat innovációját és felhasználva a legújabb technológiákat, vagyis fejlettebb, praktikusabb és bőségesebb modellválasztékot eredményez majd. A két fél szerint továbbra is növekedni fog a globális ipar igénye a haszongépjárművek és a nagy teljesítményű elektromos járművek iránt, ezért fontos, hogy jelentős mértékben bővítsék saját termékportfóliójukat.

A szövetség keretében:

Gyártani kezdenek egy, a Ford által tervezett közepes méretű pickupot, ami 2022-től Amarok néven jelenik meg a Volkswagen Haszonjárművek portfóliójában

Már 2021-ben tovább erősödik a két vállalat haszongépjármű-üzletága; először egy, a legújabb Caddy modellre épülő városi kisáruszállítóval, amit a Volkswagen Haszonjárművek fejleszt és gyárt, később pedig egy, a Ford által tervezett 1 tonnás áruszállítóval

2023-ra megjelenik az európai piacon a Ford saját elektromos modellje, ami a Volkswagen Moduláris Elektromos Alaplemezre épül. Ezzel tovább bővül a Ford nulla károsanyag-kibocsátású járműkínálata a régióban

A két vállalat arra számít, hogy a termékek életciklusa során az együttműködés ideje alatt összesen 8 millió darab készül majd a három haszongépjárműből, vagyis a közepes méretű pickupból és a két áruszállítóból.

“A koronavírus-járvány, illetve az ezzel járó a globális gazdasági visszaesés tükrében minden eddiginél egyértelműbb, hogy az erős vállalatoknak érdemes komoly, válságálló szövetségekre lépniük” – nyilatkozta Dr. Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója. “Ez az együttműködés hatékonyan csökkenti majd a fejlesztési költségeket, lehetővé téve az elektromos hajtású autók és a haszongépjárművek még szélesebb körű globális forgalmazását, illetve tovább javítva mindkét vállalat pozícióját.”

“Szövetségünk olyan időben született, amikor hatalmas lelkesedés övezi az egyre intelligensebb, összekapcsolt járművek és az egyre okosabb világ találkozását” – vélekedett Jim Hackett, a Ford vezérigazgatója. „Ez hihetetlen lehetőségeket jelent a világ számos közlekedési kihívásának innovatív megoldására, emellett pedig a vásárlók számára is rendkívüli előnyökkel jár – még úgy is, hogy a vállalatoknak nagyon meg kell gondolniuk, hogyan használják fel a rendelkezésükre álló pénzalapokat.”

A Ford és a Volkswagen világszerte komoly szereplőnek számít a haszongépjármű- és pickup-üzletágban, hiszen kínálatukat olyan népszerű modellek gazdagítják, mint a Ford Transit és Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, Crafter, Caddy és Amarok.

“Napjainkban a haszongépjárművek alapvető fontosságúak a Ford számára; olyan terület ez, ahol még tovább szeretnénk növekedni és gyorsítani a tempót. A Volkswagennel való együttműködés ezen a platformon mindannyiunk számára jelentős pénzügyi előnyöket kínál többek közt a tervezés, az üzemszervezés és a szerszámozás területén” – mondta Jim Farley, a Ford ügyvezető igazgatója. “A következő 24 hónap során a Ford már akkumulátoros elektromos változatokat is kínál majd a Transit és az F-150 modellekből azoknak a céges vásárlóknak, akik egyre inkább igénylik a nulla károsanyag-kibocsátást, a konnektivitást, az adatfeldolgozást és a mesterséges intelligenciát.”

“A Forddal való együttműködés alapkőnek számít GRIP 2025+ stratégiánkban, és fontos része a Volkswagen Haszonjárművek jelenleg is folyó átalakításának” – nyilatkozta Thomas Sedran, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke. “Ez a hosszú távú kooperáció tovább erősíti majd mostani kiváló pozíciónkat a könnyű haszongépjárművek szegmensében – különösen legfontosabb európai piacainkon –, és újra csak bebizonyítja, hogy tervünket lépésről lépésre sikeresen végrehajtjuk.”

Az, hogy Európában a Ford a Volkswagen MEB platformját használja, újabb sarokkőnek számít a Volkswagen elektromosautó-stratégiájában, és hűen tükrözi a két vállalat elkötelezettségét, hogy teljesítsék a 2015-ös Párizsi Megállapodás előírásait. A Volkswagen és a Ford azt tervezik, hogy további lehetőségeket is keresnek majd az együttműködésre az elektromos járművek területén.

2023-tól kezdve több éven át a Ford 600.000 darab elektromos autót építhet a MEB platformra, amit arra terveztek, hogy hatékonyan egyesítse a térkihasználást, a teljesítményt és az elektromos hajtást. A jármű terveit és dizájnját a Ford készíti majd Köln-Merkenichben, és az új modell a 2021-ben megjelenő, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E mellett jelenik meg a márka kínálatában.

Mindemellett a két autógyártó az Argo AI vállalattal is együttműködik majd, hogy kialakítsák saját, külön önvezető jármű üzletágaikat az Argo AI technológiájára alapozva. A múlt héten a Volkswagen véglegesítette korábban bejelentett befektetését a pittsburghi székhelyű Argo AI cégbe, amelyben a Fordnak már eddig is volt tulajdonrésze és fejlesztési érdekeltsége.

A Volkswagen és a Ford egymástól függetlenül döntöttek úgy, hogy befektetnek az Argo AI-ba; ez jól példázza az Argo AI vezető szerepét és látványos előrelépését az önvezető rendszerek (SDS) fejlesztésében, akárcsak azt, hogyan segíthetik elő a szövetségek az áttörést jelentő technológiák fejlesztését, ami rendkívül idő- és forrásigényes folyamat. Az Argo AI vállalat önvezető rendszere az első, amelynek európai és amerikai kereskedelmi forgalmazására már léteznek tervek. A Ford és a Volkswagen globális jelenléte lehetőséget teremt arra, hogy az Argo AI platformja legyen az az önvezető technológia, ami a lehető legszélesebb világpiacon jelenhet meg – márpedig a piaci jelenlét és az elterjedtség alapfeltétele a biztonságos és költséghatékony SDS kifejlesztésének.

A Volkswagen/Ford szövetség nem jár semmilyen kereszttulajdonlást eredményező megoldással a két vállalat között, amelyek továbbra is versenytársak maradnak a piacon.

Ikonikus Cyber Orange színárnyalat is választható lesz a Ford Mustang Mach-E GT modellhez

Milyen üzenetet hordozhat egy szín? Ha a narancssárgáról, vagyis a Ford Mustang egyik legnépszerűbb fényezéséről van szó, akkor nagyon is sokat.

A Mustang Mach-E GT kínálatában a Ford bevezeti a háromrétegű Cyber Orange metál árnyalatot; egy merész, szembeötlő, prémium fényezést, amit a vállalat szín- és anyagszakértői kifejezetten arra fejlesztettek ki, hogy az emberek kétszeresen is megbámulják az autót.

“A Mustang mindig is vonzotta az emberek tekintetét, és ez alól a Mustang Mach-E sem kivétel” – mondta el Dave Pericak, a Ford Icons igazgatója. “Már alig várjuk, hogy a Cyber Orange fényezésű Mustang Mach-E GT jövőre feltűnjön az utakon, szenvedélyre lobbantva a narancsszínű Mustangok rajongóit.”

A Cyber Orange és a Dark Matter Gray árnyalatok 2021 nyarán jelennek meg a Mustang Mach-E GT-hez választható színek palettáján, ahol már most is megtalálhatók a Rapid Red Metallic Tinted Clearcoat, a Star White Metallic Tri-Coat, a Grabber Blue, a Shadow Black, az Iconic Silver és a Space White fényezések.

“A Cyber Orange üzenete: ‘ide nézzetek!’” – magyarázta el Janet Seymour, a Mustang és a Mustang Mach-E szín- és anyagtervezési csapatának vezetője. “A Mustang-vásárlók nagyon szeretik megmutatni az autójukat, ez a szín pedig pontosan erre szolgál.” 

Frissített Ford Fiesta, hibrid hajtáslánccal: még tökéletesebb üzemanyag-fogyasztás, élvezetesebb vezethetőség, még több technológia

A népszerű Ford Fiesta kompakt ferdehátú – a márka legkelendőbb modellje Európában – ezentúl hibrid hajtáslánccal is megrendelhető.

Az EcoBoost Hybrid hajtás tovább csökkenti a Fiesta üzemanyag-fogyasztását, miközben erőteljesebb, készségesebb gázreakciókat biztosít.

A 48 voltos mild hibrid technológia mellett olyan új, kifinomult vezetéssegítő rendszerek is megjelennek a Fiestában, mint a városban és országúton egyaránt stresszmentesebb autózást kínáló Stop & Go és Sebességkorlátozást Felismerő funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika.

“Azáltal, hogy a Fiesta kategóriaelső menetdinamikáját most tovább javítjuk az EcoBoost Hybrid technológiával, vásárlóink még élvezetesebb vezetési élményre és alacsonyabb üzemanyag-számlákra számíthatnak” – mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Fiesta EcoBoost Hybrid révén a Ford minden eddiginél több ember számára biztosíthatja az elektromos hajtásláncok előnyeit.”

A Ford még 2021 vége előtt 18 tagúra növeli elektromos hajtásláncú autónak európai kínálatát, és ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójához választható lesz valamilyen részben elektromos hajtásmód.

A Ford a Fiesta hagyományos hajtásláncait is továbbfejlesztette: a csekélyebb üzemanyag-fogyasztás és CO₂-kibocsátás érdekében az autóban az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor legújabb változata működik, és a kínálatban egy új hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós sebességváltó is megjelenik.

Mindemellett a Fiesta konnektivitása is szintet lépett, mivel az autó alapfelszereltségének része a FordPass Connect modem, ami a FordPass mobilalkalmazássalegyütt számos funkcióval teszi kényelmesebbé és praktikusabbá az autó mindennapi használatát.

A Ford Fiesta sokszínű kínálatában immár megtalálható a stílusos Fiesta Trend és Fiesta Titanium, a SUV-ihletésű Fiesta Active crossover, a sportos Fiesta ST-Line és a fényűző felszereltségű Fiesta Vignale. 2019-ben a Ford 227.100 darab Fiestát értékesített az európai piacon.

Az EcoBoost Hybrid hajtás előnyei

A Fiesta-vásárlók ezentúl az EcoBoost Hybrid technológia előnyeit is élvezhetik, ami 2019 végén jelent meg legelőször egy személyautóban, az új Ford Puma crossoverben.

A 125 és 155 lóerős változatokban kapható Fiesta EcoBoost Hybridekben a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. 

A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

Az intelligens, önvezérlő mild hibrid rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogyan használja a vezető a járművet, és ennek alapján dönti el, mikor és milyen intenzitással töltse az akkumulátort, és hogy mikor használja fel az abban tárolt energiát, a következő két stratégia alapján:

  • Forgatónyomaték-helyettesítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 24 Nm forgatónyomaték leadására is képes, csökkentve ezzel a benzinmotor terhelését; az NEDC-alapú mérések szerint így a Fiesta legmagasabb CO₂-kibocsátása 91 g/km (WLTP: 112 g/km), az üzemanyag-fogyasztás pedig 4,0 l/100 km (WLTP: 5,0 l/100 km). A forgatónyomaték-helyettesítés használatával a 125 lóerős EcoBoost Hybrid üzemanyag-fogyasztása 5 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos 125 lóerős 1,0 literes EcoBoost benzinmotoré (NEDC), sőt a városi forgalomban a megtakarítás értéke a Ford mérései szerint a 10 százalékot is elérheti 
  • Forgatónyomaték-kiegészítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 20 Nm-rel magasabb forgatónyomatékot biztosít annál, mint amit a benzinmotor egyedül leadhat teljes terhelés mellett – így a 155 lóerős változat forgatónyomatéka 240 Nm, és alacsony fordulatszám-tartományban 50 százalékkal nagyobb nyomaték áll rendelkezésre

A BISG alkalmazása azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök alacsonyabbra vegyék az 1,0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, és nagyobb turbótöltővel tornásszák fel a blokk teljesítményét, mivel a forgatónyomaték-kiegészítés jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, így a motor gyorsabban pörög fel.

Az erős BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Fiesta EcoBoost Hybrid modell Start-Stop technológiája a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhet, például amikor az autót 25 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha a váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták.

A Fiesta EcoBoost Hybridben és a hagyományos, 95 és 125 lóerős benzinmotoros változatokban egyaránt a hengerlekapcsolásos technológiával kiegészített, többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost erőforrás legújabb változata működik.

Ez a technológia 14 ezredmásodperc alatt automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel, például amikor az autó egyenletes sebességgel halad, szükség esetén pedig ugyanennyi idő alatt újra visszakapcsolja azt. Mindez sem a teljesítmény, sem a motor finom működése tekintetében nem jelent kompromisszumot.

A Fiesta 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motorja már egy új, hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós sebességváltóval is társítható, ami zökkenőmentes váltásokat biztosít, és akár 15 százalékos üzemanyag-megtakarítást is eredményez a most kifutó 100 lóerős, 1,0 literes EcoBoost – hatfokozatú automata váltó pároshoz képest (NEDC), annak ellenére, hogy az új konfiguráció teljesítménye 25 százalékkal magasabb. A sokat autózó vásárlók egy 85 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotorral is megrendelhetik a Fiestát.

Modern vezetéssegítő és konnektivitási megoldások

A Fiesta kínálatában most olyan technológiák is megjelennek, amelyek még kifinomultabb és nyugodtabb vezetési élményt kínálnak, így az autósok minden eddiginél kényelmesebben vezethetnek az araszoló nagyvárosi forgalomban és az autópályán.

A Stop & Go rendszerrel és Sebességkorlátozást Felismerő funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) segítségével kényelmesebben tartható a követési távolság. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat.

A hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós sebességváltóval szerelt modellekben használható Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal hozhatja újra mozgásba az autót, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép. 

Az alapáron kínált FordPass Connect beépített modem segítségével az autós számos járműfunkciót kezelhet a járműtől távol, okostelefonján és a FordPass alkalmazáson keresztül. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja, az ajtók távirányítással nyithatók/zárhatók, a hétfokozatú automata váltós modellek motorja a távolból is beindítható4, illetve elérhetők még a járműkereső és a járműállapot funkciók is; ez utóbbival ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, az abroncsok nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb.

A Fiesta SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerének5 frissítésével még ösztönösebbé és egyszerűbbé vált a berendezés használata: a 8 colos érintőképernyő új kezelőfelületet kapott, és a kijelzőn nagyobb méretű gombok jelennek meg. Arendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, amelyek díjmentesen állnak rendelkezésre. Vezeték nélküli okostelefon-töltő gondoskodik arról, hogy az autó utasai menet közben is mindig kapcsolatban maradhassanak a külvilággal.

A Fiesta-családban bevezetett további újdonságok:

  • A Fiesta Active és ST‑Line változatok Aktív Parkolóasszisztensében ezentúl a Merőleges Parkolás funkció is rendelkezésre áll, amivel az autó kézhasználat nélkül beparkol a többi autó közé
  • Az Aktív Fékezéssel kiegészített Keresztirányú Forgalomfigyelő figyelmezteti a vezetőt, ha egy autó jármű keresztezi a Fiesta nyomvonalát, miközben kitolat egy parkolóhelyről. Ha az autós nem reagál a jelzésre, a rendszer automatikusan fékez, hogy megelőzze az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát
  • A már meglévő Normal, Eco és Csúszós út üzemmódokat két új beállítás (Sport és Ösvény) egészíti ki, hogy a vezető tökéletesen kiaknázhassa a Fiesta élvezetes vezethetőségét, és könnyebben boldoguljon a felázott vagy laza útfelületeken
  • A prémium minőségű B&O hangrendszer mélynyomója átkerült a kerékdobra, hogy ne foglaljon el helyet a csomagtérből, és így egy pótkeréknek is jut hely a B&O hangrendszerrel felszerelt modellekben

“A Fiesta könnyebben és élvezetesebben használható, mint valaha. A FordPass Connect segítségével az autós a távolból, telefonján keresztül is nyithatja vagy zárhatja az ajtókat, megkeresheti, hol parkolt le, áttekintheti legutóbbi útjait és ellenőrizheti, hogy van-e elég üzemanyaga a következő utazáshoz – vagyis most már tényleg mindig útra készen állhat,” tette hozzá Waard.

A Lexus LC 500 Convertible egyszerre tud nagyon csendes és nagyon hangos is lenni

A vadonatúj Lexus LC 500 Convertible magával ragadó vezetési élményének egyik fontos eleme a borzongató motorhang.

Egy kabrió sportautó fejlesztésekor ugyanakkor izgalmas egyensúlyt kell találnia a mérnököknek a kívánatos és nem kívánatos hangok között, amit akár úgy is nevezhetnénk, hogy az “ellentétek harmóniája”: száguldáskor remek motorhang, suhanáskor csendes utastér az amit a tulajdonosa egy ilyen autótól vár. A Lexus megugrotta a kihívást, az LFA szupersportkocsiból származó technikákat alkalmazva a hangok menedzselésére, aminek köszönhetően, zajtisztító technológia oltja ki a dübörgést, amelyeket innovatív hangszigetelő és hangelnyelő technikák egészítenek ki.

Üljön be a Lexus LC 500 Convertible vezetőülésébe, hajtsa hátra a tetőt, és adjon gázt! Az erőteljes V8-as blokkból feltörő mély moraj azonnal egyértelművé teszi, hogy élvezetes utazásra számíthat. Mindez fontos része annak a kivételes érzékelési minőségnek, ami a Lexus első vászontetős kabrióját jellemzi: ahogy az autó markánsan elegáns stílusa a szemet kényezteti, úgy gyönyörködteti a motorhang a fület. Az éppen megfelelő hangzás fontos célkitűzése volt az autó fejlesztőgárdájának, és ez a terület különösen precíz tervezést igényelt.

Az LFA szupersportautó által inspirálva

A Lexus megkülönböztetett érdeklődése a motorhang iránt még a márka ultra-exkluzív, kézi munkával összeszerelt szupersportkocsijával, az LFA-val kezdődött. A V10-es erőforráson dolgozó specialisták pontosan meghatározták, mi kell az ideális “hang-atmoszféra” megteremtéséhez. Az LC Convertible esetében újabb kihívást jelentett, hogy egyensúlyt teremtsenek a V8-as motor moraja és az utastér alacsony zajszintje között, ami minden eddigi kabriós ismeretnek ellentmond; ezt nevezi a Lexus az “ellentétek harmóniájának”. A maximális hatás eléréséhez a motorhang a fordulatszámmal együtt változik, vagyis ha a vezető gázt ad, a blokk egyre erősebben és sürgetőbben dübörög, és a gyorsan kapcsoló tízfokozatú automata sebességváltó minden egyes fokozatkapcsolásánál végigjátssza a teljes skálát. A hatást tovább fokozza a kipufogó gondosan kiszámított hangzása. Ám ha az autós csak nyugodtan suhan, a hangok elcsendesednek, így még leengedett tetővel is kényelmesen lehet beszélgetni.

A tökéletes motorhang

Az LC 500 Convertible gépházában egy ötliteres blokk várja a gázparancsot – márpedig az ilyen nagy lökettérfogatú, V8-as szívómotorokat a folyamatos, pulzáló hang jellemzi. A Lexus akusztikus technológiákat alkalmazott, hogy ezt a hanghatást a fül számára kellemes, tökéletes intervallumok közt tartsa, megteremtve a hang mélységét, és olyan hanghullámokká formálva, amelyek kellemesen bizsergetik az érzékeket. Az autóban észlelhető hangfrekvenciák “megtisztításában” az aktív zajvezérlés segít, a beszűrődő zajjal ellentétes rezgésű hangokat bocsátva ki az audiorendszer hangszóróiból, amelyek kioltják a motor és a hajtáslánc alacsony frekvenciájú dübörgését. Az LC kupéváltozatában a kabin zajait a tetőbe épített mikrofon figyeli, ami a kabrióban átkerült a vezető fejtámlájába. Mivel a mikrofon közel van az autós füléhez, szélesebb hangfrekvenciát érzékel, de egy bonyolult algoritmus gondoskodik arról, hogy minden üléshelyzetben kifogástalanul működjön.

Egy kupé csendessége

Bár az LC Convertible teteje vászonból készül, a Lexus mindenképpen el akarta érni, hogy az utastér ugyanolyan csendes legyen, mint az LC Coupe kabinja. Éppen ezért a mérnökök akusztikus szimulációkat készítettek annak meghatározására, hogy az erősebb zajok hol lépnek be a belső térbe, és ennek alapján már pontosan kiszámíthatták, hová mennyi hangszigetelő és hangelnyelő anyagra lesz szükség. A hátsó ülések mögötti rekesz – ami az összehajtott tető tárolására szolgál – különösen komoly kihívást jelentett, mivel jórészt innen jut be az autóba a kerekek és a kipufogó zaja. Ahhoz már nem volt elég hely, hogy még vastagabb hangszigetelést építsenek be, ezért a csapat inkább a burkolat anyagára összpontosított. A megoldás: a levegő áthalad a struktúrán, aminek a másik oldalán hangelnyelő anyag van, így a tárolórekesz teljes felülete szinte “felszívja” a zajokat. Mivel ez a rész az utastérből is látható, fontos volt, hogy jól nézzen ki. A Lexus rengeteg különféle anyagot megvizsgált, és végül egy olyanra esett a választása, amit általában a kerékjáratok belső burkolására használnak. Ez az anyag megfelel a biztonsági előírásoknak, és ha megfelelően sűrű, akkor pont úgy mutat, ahogy azt a dizájnerek elképzelték.

LEGFRISSEBB

Bemutatkozott a vadonatúj Mazda CX-5 Európában

0
A Mazda új mérföldkőhöz érkezett: ma hivatalosan is bemutatta a vadonatúj CX-5-öt, a márka legsikeresebb SUV-jének harmadik generációját. Az új modell vadonatúj formavilággal, fejlett...

TESZTJEINK