AutóAddikt Magazin World Car Design of the Year elismerést kapott a Citroën C4 Cactus

World Car Design of the Year elismerést kapott a Citroën C4 Cactus

2015-ben a Citroën C4 Cactus nyerte el a World Car Design of the Year díjat, melyet április 2-án adtak át a márkának a new yorki nemzetközi autószalon keretében.

citroen_c4_cactus_2015_world_car_design_of_the_year

A World Car of the Year zsűrije azt az autómodellt tünteti ki e díjjal, amely formavilágával újat hoz az év kínálatába, bátran feszegeti a megszokott határokat, merész és innovatív megoldásokat kínál. A C4 Cactus egyedisége, optimista személyisége, esztétikus, de funkciógazdag dizájnja egyértelműen meggyőzte a zsűritagokat, így a Citroën kreativitása és merészsége ismét nemzetközi díjat ért.

Alexandre Malval, a Citroën vezető stylistja New Yorkban vette át a C4 Cactus legújabb díját, a 2015-ös World Car Design of the Year elismerést. A World Car of the Year zsűrije azt az autómodellt tünteti ki e díjjal, amely formavilágával újat hoz az év kínálatába, bátran feszegeti a megszokott határokat, merész és innovatív megoldásokat kínál. A C4 Cactus egyedi és merész személyiségével, optimista, lezser stílusával vonzó alternatívát kínál a hagyományos ötajtósokkal szemben.

A modell tervezése során az volt a dizájnerek fő célja, hogy harmóniát teremtsenek a praktikus és az esztétikus szempontok között. Így születtek meg a jellegzetesen letisztult felületek, amelyeket konkrét funkciót ellátó dekoratív elemek tesznek izgalmassá – mint például az Airbump betétek vagy a tökéletesen egyedi világító berendezések.

A Citroën C4 Cactus igazán illusztris listára róhatta most fel a nevét: olyan nagyszerű modellek kapták meg az elmúlt években ezt az elismerést, mint a BMW i3, a Jaguar F-Type, a Range Rover Evoque vagy az Aston Martin Rapide. A Citroën egyébiránt nem először lett díjazottja a 11 éve létező versengésnek: a márka négyszer volt már döntős, 2006-ban pedig nyert is, szintén a dizájn kategóriában, az akkori C4-gyel.

Mindez jól jelzi, hogy a Citroën stílusvilága nemzetközi szinten is igen elismert. A márka különleges, egy szempillantás alatt megjegyezhető, nem utolsósorban pedig az autózás történetét meghatározó megoldásai mindenki fantáziáját megmozgatják, az olyan országokban is, ahol a Citroën hivatalosan nincs is jelen.

Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója így fogalmazott: „Ez a nagyon értékes díj a Citroën kreativitását és merészségét ismeri el. A C4 Cactus azért tűnik ki annyira a többi autó közül, mert Citroën, és a Citroën mindig egyedi és különleges. Ez adja márkánk identitását, ezt várják el tőlünk az ügyfelek, ettől sikeres a Citroën immár 95 éve. Mindig tudunk meglepetést okozni!”

A World Car Design of the Year tovább gyarapítja a C4 Cactus nemzetközi díjainak már eddig is 30 feletti számát. A szakmán kívül a nagyközönség is lelkesen reagált a formabontó modellre, hiszen már több mint 60 ezer példányban talált gazdára Európában.