AutóAddikt Magazin Rendőrautónak állt a vadonatúj Toyota Land Cruiser 300

Rendőrautónak állt a vadonatúj Toyota Land Cruiser 300

Nem kellett sokáig várni arra, hogy a Toyota ikonikus terepjárójának új generációja fényhidat kapjon: a Land Cruiser 300 két példánya mostantól a világ legextravagánsabb rendőrségi flottájában szolgál és véd.

Mára világszerte fogalommá vált a dubaji rendőrség. Nem különösen hatékony nyomozati módszereik, speciális egyenruhájuk vagy a fegyveres erők nemzetközi sportversenyein elért páratlan sikereik irányította rájuk a reflektorfényt, hanem lenyűgöző járműflottájuk.

Az Aston Martintól a Rolls-Royce-ig, a Bugattitól a Paganiig, a Ferraritól a McLarenig tucatszámra járják több százmilliós értékű járművek az Egyesült Arab Emírségek utcáit (még repülő motorkerékpárjuk is van!). A luxus- és szupersportkocsikat nem bűnüldöző feladatokra osztják be: küldetésük, hogy megkerülhetetlen beszédtémaként személyes kapcsolatot teremtsenek a rendőrség és a lakosság, illetve a turisták között.

Ebben a több tucat autócsodából álló rangos flottában megállja a helyét a dubaji rendőrség legfrissebb beszerzése is. A vadonatúj Toyota Land Cruiser 300 impozáns méreteivel, lenyűgöző technológiájával és megkérdőjelezhetetlen terepképességeivel azonnal magára vonja a figyelmet, és akkor még nem szóltunk arról a hét évtizedes hagyatékról, amely a világ egyik legrégebben gyártott modellszériájává teszi a Land Cruisert.

Az új generációs modell, amelyről idén júniusban rántották le a leplet, minden idők legtökéletesebb Land Cruisere lett. A Toyota új generációs jármű architektúrájának (TNGA) a kifejezetten alvázas járművekhez kifejlesztett változatát alkalmazva a modern személyautók digitális tudását, környezeti kompatibilitását, vezethetőségét és biztonságát ötvözi az old school terepjárók elpusztíthatatlanságával és terepalkalmasságával.

A Toyota Land Cruiser 300 kétségtelenül az év egyik legfontosabb autópiaci újdonsága, amely presztízsével, impozáns megjelenésével és tudásával egyaránt kiérdemli a helyet a dubaji álomflottában. Mégis azt reméljük, a Land Cruiser nem turistalátványosságként dolgozik majd a Közel-Keleten, hanem a rendőrök valódi munkára fogják.

A leköszönő Land Cruiser 200-asnak nem volt párja a sivatagban, az utód pedig mechanikus rendszereiben, elektronikus segédberendezéseiben és nem utolsósorban a 3,5 literes V6-os turbómotor teljesítményében (415 LE, 650 Nm) egyaránt messze felülmúlja a legendás előd képességeit. Hamarosan egyébként egészen speciális rendőrségi feladatokra is alkalmassá válhat a Land Cruiser: a Toyota egyik legfontosabb piacán, Dél-Afrikában már megkezdték a modell páncélozott változatának fejlesztését.