AutóAddikt Autóteszt Opel Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI ecoTEC Start/Stop Innovation – a...

[TESZT] Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI ecoTEC Start/Stop Innovation – a gazdaságos üzemeltetés mintaképe

Sokadjára futunk neki az Opel Insignia kivesézésnek. Ez nyilván mostanában az újnak számító, 2017-es modellévű paletta képviselőire vonatkozik, bár ne felejtsük el, hogy már-már hagyományosnak mondható több éve, hogy külföldi nagytesztjeink jelentős hányadát a rüsselsheimi zászlóshajó jeles képviselőivel futjuk. Elég az hozzá, hogy most a belépő 1.6-os gázolajossal szerelt változattal autóztunk München irányába.

Mindig azt hisszük, nem tud újat mutatni az Insignia. Pedig tud. Nem is keveset. Jó, a kényelem oké, megszoktuk, bár a mai napig rácsodálkozunk, amikor Németország felé félúton kiszállunk mondjuk Ausztriában, Bécset elhagyva: nincs semmi gémberedés, fáradtságérzet, a kedélyállapot is jó. Mondjuk ez nem több távra egyhuzamban, mint cirka 300 kilométer, de akkor is, volt már rövidebb távra is nem egy ellenpélda.

Meg persze szép az autó, kifejezetten tetszetős. Még így, fehéres árnyalattal is ütős volt a tesztautónk, igaz, nem a hagyományos cégautós tónus ez, hanem kicsit ezüstösebb, krémesebb. A dinamikus formavilág sugallja a sportosságot, noha valamivel több csak a teljesítmény 100 lóerőnél – persze nem is ez a fontos. Fontos ugyan, főként, ha autópályázunk, főként, ha Németországban tesszük. Erről majd külön bekezdésben, lejjebb szót is ejtünk.

Nem igazán tudunk belekötni az Insignia jelen, tesztalanyunkként domborító modelljébe. Ahogy írtuk feljebb: kecses, sportos, hozzá rendkívül elegáns, de nincs túlspilázva. Így hát klasszikusan cégautónak elsőszámú, de túrázós családi alternatívának is kitűnő.

Méret a lényeg, mint tudjuk: az Opel Insignia 4897 milliméter hosszú (nem beszélve a Sports Tourer vagy a Country Tourer több, mint 5 méteres hosszáról). Tehát helyszűke elfeledve, mehet a család, mehetnek az utasok, sok bőrönddel, utazótáskával és szatyorral.

Utazásra (is) termett

Szerencsésebb választás lehet utazáshoz a kombi, egyértelműen a csomagtér miatt. A mérettel gond nincsen, hiszen alaphangon 490 literes a Grand Sport, tehát az 5 ajtós esetében is, viszont a kialakítás szerencsésebb a kombinál, ugyanis mélyebb a csomagtér, így praktikusabban és egyszerűbben rakodható.

Viszont az is tény, hogy legutóbbi utazásunk alkalmával, amelyet az Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI ecoTEC Start/Stop Innovation-nel eszközöltünk, tökéletes férőhely állt rendelkezésünkre.

Ha tudatosan megválasztjuk csomagjaink jellegét, úgy okosan elrendezhető minden az úthoz, úgy, hogy még a kalaotartót is le lehet gond nélkül hajtani indulás előtt.

Már-már hihetetlenül alacsony fogyasztás

Minden kétséget kizáróan az Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI ecoTEC legfpbb erénye a fogyasztás. Ahogyan a címben is utaltunk rá, a gazdaságos üzemeltetés példaképeként tekintettünk az autóra, kiváltképp 62 literes tankjával (ami ugyebár mínusz 8 litert jelent az előző Insignia modellekéhez képest) a világból ki lehet autózni vele. Szó szerint. Hazafelé Németországból átlagos tempóval – Németországban 140 körül, Ausztriától 130 kilométer/órával nem egészen fél tank üzemanyag fogyott az analóg műszer szerint.

A “nem egészen” annyit tesz, hogy fél felett pár milliméterrel jelzett a szintmutató, amikor visszértünk Budapestre, ami kiváló eredményt jelent véleményünk szerint. Számításaink szerint városi környezetben 4.9 (ez egyezik a gyárival), autópályán 5.1-5.6, országúton 3.6-3.9 literes átlagfogyasztással lehet számolni.

Majdnem megvolt a 200 km/h

Hozzá kell tenni, hogy a német korlátozásmentes pályaszakaszokon azért mocorgott bennünk a kisördög, mint minden hasonló esetben: mennyi lehet a végsebességünk, reális körülmények között?

Nyilván szélirányt és erősséget nem mértünk, de büszkén jelentjük, hogy megközelítettük a gyárilag megadott 201 kilométer/órás értéket – 194 kilométer/óra volt a maximum.

Talán lehetett volna magasabb is, de több tényező is befolyásolta a kibontakozást: az egyik a pénteki sűrű forgalom volt, belső sávos kamionos előzgetések kilencvennel és egyebek, a másik pedig a relatíve visszafogott 1.6 CDTI-teljesítmény révén 160 környékén már erőteljesen érezhető volt, hogy elfogyott az elán.

Ezzel együtt a nyomatékgörbe szép és egyenletes, gyorsítás rendben, a hajtáslánc hatgangos manuálisa tökéletes fokozat-áttételezésekkel örvendeztetett. Domborzatfüggő viselkedésváltozás azért tapasztalható volt, bár autópályán nagyon ritkán kellett hatodikból ötödikbe visszaváltanunk. Egyébiránt mellékutakon, hegyi környezetben harmadikban, negyedikben tökéletes tartományokat tudtunk kiautózni az Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI ecoTEC Start/Stop Innovation-nel.

Jöhetnek az Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI ecoTEC Start/Stop Innovation kapcsolódó, minden cikkben szereplő fontosabb műszaki adatai.

A tesztautó a belépő szintű sornégyes öngyulladós egységet kapta, 110 lóerővel 4000-es percenkénti fordulatszámon, a csúcsnyomaték pedig 300 Newtonméter, mely 2000-től rendelkezésre áll.

Árazás

Végezetül pedig vessünk egy pillantást az árazásra: a bemutatott példány 9 410 000 forntos listaárral indít, viszont könnyedén rápakolható még közel 2 millió forintnyi extra is, úgy, hogy észre sem vesszük. Így nem meglepő, hogy a tesztautó árcédulája átlépte a 11 milliós küszöböt.

2017 Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI ecoTEC specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 110 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4897 mm

Szélesség: 1863 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2829 mm

Első gumik mérete: 245/45 R18

Hátsó gumik mérete: 245/45 R18

Tömeg, üresen: 1428 kg

Megengedett össztömeg: 2035 kg

Csomagtartó mérete: 490 liter, 1450 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 201 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.6 s (gyári), 10.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.9 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 4.9 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.9 l/100km

Országúti: 3.8 l/100km

Vegyes: 4.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 110 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon, Apple iPhone 8 Plus, Apple iPhone X
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Szóljon hozzá!