AutóAddikt Autóteszt Renault Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4×4 – érezze jól magát a...

[TESZT] Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4×4 – érezze jól magát a család

Olvasóink tudják: napjaink méltán népszerű crossover-kategóriáját nem egy ízben bemutattuk már különböző márka- és típus alternatívák kapcsán – most újfent jöjjön egy: a Renault Kadjar 1.6 dCi 130 személyében egy olyan családi mindenest ismerhettünk meg, amely szinte minden téren kifogástalanul teljesített. Pedig volt már hozzá szerencsénk, s alapvetően itt nem a Renault márkára gondolunk.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-001

Nyilván nem titok, hogy a Renault Kadjar jellegzetes külső részleteitől eltekintve szoros rokoni szálakat ápol a Nissan Qashqai modellel. Még motorizáltságban is hasonlóak, ha a dízel vonulatot vesszük, van példának okáért 1.5 dCi, és 1.6 dCi variáns is. Tehát technológia szempontjából szinte egy, és ugyanaz, mégis tud más lenni a Kadjar. Amolyan franciás megközelítésbe helyezve a crossover fogalmát.

A tesztre fogott Renault Kadjar 1.6 dCi magas felszereltségi szinttel érkezett szerkesztőségünkhöz, ennek megfelelően kifogástalan beltérrel domborított – de ne szaladjunk előre ennyire, kövessük az Autóaddikt.hu megszokott teszt-tematikáját! A külső is nagyszerűen követi azt az újdonsült irányzatot, miszerint olyan, mintha a Renault modellválasztéka – mondjuk már az alsó-középkategóriától felfelé – célozná sikeresen a prémium vonalat. A Renault Kadjar 1.6 dCi élő példája ennek a szellemiségnek: hiába alsó-közép, olyan az érzet, mintha a „sima” középmezőnyt erősítené, vizuálisan is megfogva a vásárlót apróbb krómezüst berakásaival, szegélyeivel (front részen, illetve oldalvonalon is egyaránt).

Tulajdonképp elölről a Renault Kadjar 1.6 dCi úgy fest, mint egy kicsit összetömörített újgenerációs Espace, a vonalvezetés, a stílusdizájn mind ezt az új üdeséget jelképezi és képviseli. A hangsúlyos Renault embléma alap, hogy feltűnik, közrefogva a V alakzatot szimuláló hűtőmaszk beömlőrács-kialakításával, de a terepes jelleg is látható rögtön itt, a mellső spoilerezésnél.

Mindent a terepes küllemért

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-003Természetesen a küszöbvonalat is kiemeli a műanyag borítás, ezáltal a Renault Kadjar 1.6 dCi ténylegesen agilissá és strapabíróvá avanzsál könyedebb terepviszonyok közt. Főként, ha a hajtáslánc összkerekes meghajtással egészül ki, bár nem egyszer kifejtettük már: nem szabad elfelejteni, hogy egy crossover/SUV nem egyenlő a komolyabb, vagyis tényleges terepjáró kategóriájával. Elég annyi, hogy bátran letérhetünk a sima aszfaltfelületről némi kavicsos-homokos-földes, akár és/vagy saras környezetbe egy kirándulás során, akár egy rövid shortcutként a céllállomás felé, keresztül az erdőn.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-002

Szintén tipikus márkajegyek fedezhetők fel a Renault Kadjar 1.6 dCi far részén, összetéveszthetetlen más párhuzamos (ám kategória szempontjából különböző) Renault modellekkel; legyen mondjuk a hasonszőrű rokon a Mégane. Nyilván nem ugyanaz, de az okos és fejlett formaterv-koncepciónak köszönhetően és franciásan szólva a kívánt déja vu megérkezik azonnal, ha odapillantunk. Szigorúan markáns márkajelzéssel hátul is.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-006

A Renault Kadjar 1.6 dCi utasterébe a könnyed bejutást a magasabb építésen és a szélesre tárható ajtók mellett segíti nagyban az egyenes alsó ívű kormánykerék, illetve az első, valamint hátsó ülések ilyen értelemben is ergonómikus kialakítása. Ami egyébként tényleges, megfelelő hosszúságú-szélességű ülőlapokkal, elegendő hátfelületet kínáló támlákkal. A kárpitozás kiképzése is illik a családi autó fogalomkörbe, ugyanis rugalmas, stressztűrő szövetrészt fognak közre a bőr szélek, így érezhetően garantált a hosszú távon megmaradó minőségtartás.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-008

Átlátható, praktikus. Mellette a lényeget is előtérbe helyezi

Ismerős részletek köszönnek vissza a műszerfal kialakítása terén is: a háromfelé osztott központi műszeregység megfelelően informatív, minden jól a sofőr látószögébe esik, a kezelőszervek pedig optimálisan érhetők el. Az infotainment minden lényeges opciót tartalmaz, innen vezérelhető érelemszerűen a Bose hangrendszer is (ennek minősége a márkanévhez hűen tökéletes).

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-011

Ahogyan a komfortfokozata kiváló a Renault Kadjar 1.6 dCi-nek, úgy a menettulajdonságok – jelen esetben egyebek mellett a kilátásra fókuszálnánk: a relatíve magas építés miatt utazás, illetve manőverezés (parkolás) közben is jók a viszonyok, ebben közrejátszanak a vékonyra gondolt A-C oszlopok, valamint a kellően terjedelmes üvegfelületek is.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-021Ugyebár sokat nyom a latba egy családi kirándulós autó esetében az, hogy mekkora férő- és pakolóhellyel kell számolnunk. A Renault Kadjar 1.6 dCi esetében mindkettő remekbeszabott, kellően tágra konfigurálható hátsó lábterek, hozzá társított térd- és fejterek is várják az utasokat. Persze az első traktus is jól személyre szabható, a középkonzol folytatásaként jelen lévő kardánalagút-burkolat által elforglalt felület lehet esetleg szűkösebb egy tagbaszakadtabb pilótának és hasonszőrű utasának – de ez sem mérvadó.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-017

472 literes csomagterével átlagosnak tűnik a Renault Kadjar 1.6 dCi rakfelületének kapacitása, ám 2 személlyel majd’ másfél köbméteresre hízlalható a csomagtér. Rekeszek, hálókkal fedett beugrók, fiókok egyaránt megtalálhatók, ezáltal a praktikum adott. Ahogyan az a nagykönyvben meg vagyon írva.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-020

Az 1.6 dCi ismét bizonyított: valószínűleg nincs olyan kaszni, amihez ne passzolna

Többször is szuperlatívuszokat zengtünk a Renault 1.6 literes közös nyomócsöves turbódízele kapcsán. Nos, most sincs ez másképp, annak ellenére, hogy az ezerhatszáz köbcenti néha bizony kevésnek is bizonyulhat, kiváltképp, ha bőven 1.5 tonna feletti értékkel rendelkező kasznit kell közrefognia.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-014

A Renault Kadjar 1.6 dCi esetében ilyen probléma nincs, 1461 kilogrammjával az autó még pont belül esik a határvonalon – indokolt a súly, ugyanis nem szabad kifelejteni az állandó összkerékhajtást sem. 11.2 kilogrammot mozgat 1 lóerő, ez alapvetően nem rossz értlék, de a 0-ról 100-ra sprint több erőtartalékot sejtet (saját méréseink alapján 10.2 másodpercet sikerült rögzíteni, ami felülmúlja a gyárilag beirányzott értéket).

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-018130 lóerős a Renault Kadjar 1.6 dCi aggregátja, a kellő dinamizmust 320 Newtonméternyi forgatónyomaték biztosítja. A maximális teljesítmény kereken 4000-es fordulatszámon, míg a csúcsnyomaték már alsó hangon is 1700 felett kicsivel rendelkezésre áll. Ennek folyományaként az 1.6 dCi motor kellőképp lendületes, minimális turbólyukkal találkoztunk csak, ugyanakkor – legfőképp indulásokkor – fulladásra hajlamos a néhol bizonytalankodó start-stop automatikának köszönhetően. Viszont ha szeretünk spórolósan vezetni, érdemes aktiválni mindenképp ezt a funkciót, mellé az ECO mód is legyen bekapcsolva: impozáns értékek születhetnek fogyasztás téren. Úgy, hogy a 60 liter összkapacitású üzemanyagtankkal simán meg lehet fejelni az 1000 kilométeres hatótávot is.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-007

Aszkéta

Fentieknek megfelelően a Renault Kadjar 1.6 dCi országúti viszonyok közt beérte 4.4 literrel átlagban, míg városi autózással sem fogyasztott többet 5.3 liternél gázolajból. Autópályán is remekül lehetett haladni, ugyanis hatodik fokozatban 2500 körüli percenkénti fordulatszám mellett a pillanatnyi fogyasztás 4.6-5.6 literes érték közt mozgott (domborzati viszonyoktól függően).

2016 Renault Kadjar 1.6 dCi 130 specifikációk

Motor

Motortípus: soros, 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4449 mm

Szélesség: 1836 mm

Magasság: 1607 mm

Tengelytáv: 2646 mm

Első gumik mérete: 225/45 R19

Hátsó gumik mérete: 225/45 R19

Tömeg, üresen: 1461 kg

Megengedett össztömeg: 2061 kg

Csomagtartó mérete: 472 liter, 1478 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 190 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.5 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.3 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 129 g/km

Bővebb információ a Renault hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.