AutóAddikt Autóteszt Suzuki Suzuki Vitara S 1.4T 4WD 6AT – kellett ez a lendület

[TESZT] Suzuki Vitara S 1.4T 4WD 6AT – kellett ez a lendület

Önmagában véve is dinamizmust sugall az új Suzuki Vitara S 1.4T külleme, de az is tény, hogy az igények néhol már-már egy erőteljesebb hajtáslánc után kiáltottak. Nem mintha nem lenne elegendő a „sima” szívó 1.6-os, vagy netán a nyomatékban gazdag, szintén 1.6-os gázolajos, de nyilván van, aki az alap felsoroláson kívül inkább más jellegre, karakterisztikára vágyik.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-001

Itt van tehát a BoosterJet névre keresztelt 1.4 literes turbótöltött benzinmotor, ami ténylegesen egy olyan űrt foltoz be a Suzuki, konkrétan a Vitara modellpalettán, amire már kifejezetten nagy szükség volt. Ha pedig mellé a hajtáslánc egy hatfokozatű automataváltót is kap, teljes lehet az idill. Vajon tényleg az?

Kicsit megváltoztatott külső, sokkal többet nyújtó belső

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-003Mielőtt belemerülnénk a hajtás és a menettulajdonságok részletezésébe, nézzük, mennyiben tér el a Suzuki Vitara S 1.4T külseje a hagyományos értelemben vett társaiétól. Mert eltér, bár a szakavatottabbak, vagy a minden részletre odafigyelők lesznek ezúttal is előnyben, ugyanis lehet, hogy hétköznapi(bb) szemlélőnek nem tűnik fel az egetverő különbség. Segítünk: a hűtőmaszkkal a tervezők átírták a frontrész lényegét, 4 fél, illetve 1 egész alakzatú lamellából áll össze a képlet, krómberakással, középen a Suzuki logójával.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-009

Méhsejt mintázat is van, igaz, ez csak díszítés, a tényleges levegőáramoltatási feladatokat az orr szpoilerezésén kialakított alsó traktus adja. Egyébként ügyesen ötvözte a gyártó a praktikumot a tetszetős megjelenéssel, hiszen a karosszéria árnyalatától eltérő dizájnelemekkel lett felturbózva az összhatás, nem kifelejtve a két szélre húzott ködlámpafészkeket, valamint a manapság oly divatos és elmaradhatatlan LED nappali menetfénycsíkokat sem.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-002Sokféle konfigurálási lehetőség létezik a Suzuki Vitara S 1.4T megjelenésének testre szabására is, jelen tesztautó esetében alapvetően minden felület hasonló tónust kapott, kivéve a tükrök burkolatát – ezek a fémes hatású részelemek fényezésével harmonizáltak inkább. Oldalnézetből jól látszik a nagyra húzott beltér megléte a 2500 milliméteres tengelytáv végett, a 17 col átlós kerekek pedig arányosan illeszkednek a 1610 milliméteres, SUV-s magassághoz (a felnik rendkívül ízléses formatervet kaptak).

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-004

Alaphangon 375 liter kapacitású csomagteret rejt a hátsó, ötödik ajtó, itt a jelleg megmaradt a korábbi – persze ez helyénvaló, hiszen nem beszélünk egyelőre faceliftről. Az AllGrip táblácska sejteti az állandó összkerékhajtást, természetesen ezt meg is kapjuk a felszereltséghez, de kell is: ennek kapcsán már korábban több fejtegetést is eszközöltünk.

Minőség a beltérben: az új Suzuki Vitara S 1.4T itt is jól teljesít

A Suzuki Vitara S 1.4T utaskabinja hozza az elvárt szintet, jó minőségű alapanyagokkal találkozhatunk, bár a déja vu állandósul, ha például a kormánykerékre, vagy a mögötte elhelyezkedő központi műszeregységre fókuszálunk.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-012

A kormány keresztküllőire szinte az összes létező innen elérhető kényelmi funkció gombja applikálásra került, tehát a tempomatot, és/vagy a hangrendszert adjusztálhatjuk innen is; a középkonzol végre megkapta a maga szimpla funkcióit felvonultató infotainment LCD kijelzőt, amely a leglényegesebb funkciókat optimálisan közvetíti. A felső három, egymás mellé gondolt légvefúvók középső darabja analóg órát rejt, ez jópofa megoldás, illetve hasznos is lehet az utazások során.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-013Akár hosszú távra is javallott nekiindulni a Suzuki Vitara S 1.4T modellel, igaz, a 60 literes üzemanyagtank korlátozott hatótávot biztosít – nálunk átlagos használattal 600 kilométer környékén állt meg az átlagolás teletankolással, pár kilométer megtétele után. Ez persze nem jelenti azt, hogy a fogyasztás egekbe szökne, kiváltképp, ha autópályázunk az új Suzuki Vitara S 1.4T társaságéban – ugye utazás alatt pedig legfőképp ezt ildomos értenünk.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-014Tehát jöhet a túra, a kaland: kényelmes első- és hátsó ülésekkel, viszonylag nagy terekkel (fej, térd, lábterek egyaránt), sok praktikumra hangolt tárolórésszel, zsebbel lett felvértezve a Suzuki Vitara S 1.4T, pakolhatóság tekintetében bár nem a legnagyobb, de az alapvető kiegészítőink egészen biztos, hogy el fognak férni a jól megtervezett rakfelületen. Könnyű pakolhatóság, alacsony peremek jellemzők, ráadásul ha netán csak két fővel számolunk, úgy akár 710 literesre is bővíthető a csomagtartó.

Szükség volt rá, így teljesedik a paletta

Kellett, mint egy falat kenyér a Suzuki motorpalettájába a turbós benzinmotor: fentebb már taglaltuk az egység, illetve a hozzá tartozó hajtáslánc fontosságát.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-018

A tesztautóba tehát egy ilyen verzió került, 1373 köbcentiméter hengerűrtartalommal, társított 140 lóerővel (5500 RPM), 220 Newtonméteres nyomaték maximummal (már 1500-tól rendelkezésre áll). Ténylegesen meglepő élmény, amikor elindulunk, és a korábban megszokott, visszafogottabnak ható dinamika helyett harapós lendületet kapunk, szokni is kell.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-015

A társított 6 sebességes automataváltó remekül teszi a dolgát, a fokozatokat minimális reakcióidő mellett kapcsolgatja szorgalmasan, nincs nyoma a CVT-s gondolkodásnak, ez teljesen más világ. Intenzív gyorsításnál sem pörög el a fordulatszám, az áttételezés közepesen hosszú, a váltómű észnél van ilyen szituációk esetén is, a fokozatok szépen sorjában jönnek, megtorpanás nélkül. Turbólyuk-érzet szinte nincsen, alacsonyabb fordulatszám-tartományokban talán érzékelhető, de az automataváltó hamar közbelép, és visszaváltással remekül kezeli a folyamatot.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-007

Jó fogyasztási értékeket mutatott fel a Suzuki Vitara S 1.4T a teszthét során: a gyárilag előirányzott városi átlagot sikerült feljavítanunk, ugyanis kereken 6.3 litert rögzítettünk 100 kilométerre. Országúton, folyamatos 90 kilométer/órás tempónál, 30 kilométer nagyjából sík szakaszon 4.8 liter/100 kilométeres adat született.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-011

Árak

A tesztben szereplő Suzuki Vitára S 1.4 literes benzinessel, összkerékhajtással és 6 sebességes automataváltóval 7 210 000 forintba kerül, míg a belépőszintű, GL felszereltségű, 1.6 literes szívó benzinessel felruházott verzió 4 490 000 forintért vihető haza.

2016 Suzuki Vitara S 1.4T 4WD 6AT

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1373 cm³

Maximális teljesítmény: 140 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú duplakuplungos automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4175 mm

Szélesség: 1775 mm

Magasság: 1610 mm

Tengelytáv: 2500 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1185 kg

Megengedett össztömeg: 1730 kg

Csomagtartó mérete: 375 liter, 710 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.2 s (gyári), 9.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.3 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.5 l/100km

Országúti: 5.1 l/100km

Vegyes: 5.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 127 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike