AutóAddikt Autóteszt Toyota Toyota Corolla Cross Dynamic Force Hybrid AWD-i Premier Edition – a...

[TESZT] Toyota Corolla Cross Dynamic Force Hybrid AWD-i Premier Edition – a vásárlói rétegek optimális lefedése

A 2023-es modellévű Toyota Corolla Cross a régi és az új ötvözete, amelynek célja, hogy szélesítse kereskedelmi vonzerejét. A Corolla név a megfizethető megbízhatóság hírnevét idézi, míg a Cross utótag további gyakorlati használhatóságot, egy csipetnyi kortárs tudatosságot és némi terepjáró-képességet sugall. Teszt.

Ez utóbbit az alapfelszereltségű, gyenge, 169 lóerős 2,0 literes négyhengeresnek és a fokozatmentes sebességváltónak (CVT) köszönheti; a Corolla Cross Hybrid (külön vizsgált) három elektromotorral növeli a kombinált teljesítményt 196 lóerőre. Ami a név „Cross” részét illeti, a Corolla Cross három hüvelykkel nagyobb hasmagasságot kap a hagyományos Corolla ferdehátú szedánhoz képest, amellyel a mechanikai elemek nagy részén osztozik – de a Cross nem fogja egyhamar ellopni a 4Runner eladásait.

Valahol már láttuk ezt a stílusirányzatot. Házon belül?

A Corolla Cross stílusa a RAV4-hez hasonló, egy kis Highlander SUV-szerűséggel; a sportosabb felszereltségek egy kis vizuális élénkséget adnak a vonzerejéhez. A Toyota kínálatában a nagyobb RAV4 alatt helyezkedik el – és a nem szeretett CH-R de facto helyettesítőjeként szolgál – a Corolla Cross olyanokkal versenyez, mint a Honda HR-V, a Hyundai Kona, a Jeep Compass és a Volkswagen Taos. Mint a legtöbb Toyotában, a Corolla Crossban is rengeteg vezetőtámogató és biztonsági funkciót találunk alapfelszereltségként, de ebben az esetben abszolút semmi olyat nem kínál, ami megemelné a pulzusszámodat.

Választék

A Corolla Cross vásárlói választhatnak hagyományos benzines vagy hibrid hajtáslánc közül, de ez a felülvizsgálat kizárólag az előbbire vonatkozik. Ez a változat egy 2,0 literes, 169 lóerős és 150 kilométernél nagyobb nyomatékú négyhengeres motort és egy fokozatmentes automata sebességváltót (CVT) használ; az elsőkerék-hajtás alapfelszereltség, de opcióként összkerékhajtás is rendelhető.

Az első benyomásaink szerint a gyorsulás visszafogott és a motorzaj kissé masszív, különösen magas fordulatszámon. Sejtéseink beigazolódni látszottak akkor, amikor a 0-100 sprintet mertük, 9.3 másodperces érték született. Vigasztalásképpen a 2024-es Honda HR-V, a legfőbb riválisa néhány tizedmásodperccel lassabb. A Corolla Cross vezetése azonban kellemes, így a kényelmet kereső vásárlók elégedettek lehetnek. Mellékesen jegyezzük meg, hogy a 2024-es Corolla Cross Hybrid gyári adatok szerint 7.3 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

Fogyasztás tekintetében optimális értékek születtek. Vegyes használattal az üzemanyag-fogyasztás 4.2 liter/100 kilométer átlaggal zárt, ami remek eredménynek számít – igaz, jórészt városi környezetben használtuk a tesztautót több napon keresztül.

Aki szereti a Corollát, annak Corolla Cross is egyértelműen tetszeni fog. A Corolla Cross a négyajtós Corolla belső terének közel másolata, az anyagok, az elrendezés, valamint a műszaki és kényelmi funkciók nem térnek el messze a szedánétól.

Bár a Corolla Cross valamivel több helyet kínál a hátsó üléseken, mint a Corolla Hatchback – körülbelül ugyanannyit, mint a szedán -, a raktér több mint 12 köbméterrel nagyobb. Az alacsonyabb felszereltségek sokkal egyszerűbbek, de az XLE modell szép műbőr kárpitozással, fűthető első ülésekkel, bőrrel bevont váltógombbal és a hátsó utasok számára lehajtható középső kartámasszal rendelkezik.

Rugalmas kinnektivitást ígér a Corolla Cross infotainmecnt-rendszere

A legújabb Toyota-szoftvereket futtató nyolc hüvelykes infotainment-képernyő és a hat hangszórós audiorendszer alapfelszereltség. A műszerfalon 4,2 colos színes TFT multi-információs kijelző található, de a csúcsfelszereltség nagyobb, hét colos kijelzőt kap.

Az Apple CarPlay, az Android Auto és a SiriusXM műholdas rádió mind szerepel az alapfelszereltségi listán, de a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a hátsó ülések USB-töltőportjai opcionálisak. A hangzás szerelmesei a két legfelső felszereltséghez választhatják a mélynyomóval ellátott JBL Premium audiorendszert.

Nincs hiány a vezetéstámogatásból sem

A Toyota Corolla Cross minden modellben szériafelszereltségként számos biztonsági és vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, beleértve az adaptív sebességtartó automatikát, az automatikus vészfékezést, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, a közúti jelzőtábla asszisztenst és az automatikus távolsági fényszórót.

2023 Toyota Corolla Cross specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres benzinmotor, full hybrid hajtás

Lökettérfogat: 1987 cm³

Maximális teljesítmény: 152 LE @ 6000 ford./perc

Rendszerteljesítmény: 184 LE

Maximális forgatónyomaték: 190 Nm @ 4400-5200 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes CVT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4460 mm

Szélesség: 1825 mm

Magasság: 1620 mm

Tengelytáv: 2640 mm

Első gumik mérete: 215/50 R18

Hátsó gumik mérete: 215/50 R18

Tömeg, üresen: 1485 kg

Megengedett össztömeg: 2020 kg

Csomagtartó mérete: 433 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.3 s (gyári), 9.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.5 l/100 km

Országúti: 4.5 l/100 km

Vegyes: 4.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.3-5.6 l/100 km

Országúti: 5.3-5.6 l/100 km

Vegyes: 5.3-5.6 l/100 km

CO2 kibocsátás: 119-127 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.huFacebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu