AutóAddikt Újdonságok 87. Genfi Nemzetközi Autószalon: Citroën C-Aircross Concept – igazán kompakt SUV, amely...

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: Citroën C-Aircross Concept – igazán kompakt SUV, amely jól illeszkedik a márka arculatához

A Citroën egy merész, karakteres és színes egyéniségű tanulmányautóval lép a közönség elé. A C-Aircross Concept a márka B szegmensbeli SUV-król alkotott elképzeléseit testesíti meg, és egyben a Citroën termékoffenzívájának újabb állomását is jelzi. A nemzetközi forgalmazásra szánt sziluettel a márka az SUV-piacon készül támadásba lendülni. A különleges egyéniségű autó az új C3 szellemiségét idézi.

Egy magabiztos SUV: a C-Aircross Concept friss, eredeti egyéniségével tűnik ki a többi SUV közül. A modern karosszéria lemezfelületeit erőteljes grafikai elemek és színek dobják fel. Belül tágas utastér rejlik, melynek szín- és anyaghasználata – végletekig letisztult stílusban – egyszerre high-tech és oldott hangulatot teremt.

Egy modern SUV: a C-Aircross Concept ellentétes irányba nyíló ajtói mögött derűs, nyugodt utazást ígérő, szellős utastér tárul fel. A bőséges helykínálat, a párnázott hatású, széles ülések, a panoráma napfénytetőn beáramló fény egytől-egyig a Citroën Advanced Comfort program alapértékeit testesítik meg.

A Citroën leleplezte a C-Aircross Concept-et, mely a márka kompakt szabadidő-autókról alkotott elképzelését testesíti meg. A tanulmány újabb bizonyíték arra, hogy a Citroën minden szegmensben képes eredetit alkotni.

A C-Aircross dizájnjával, egyedi felépítésével és friss színvilágával tűnik ki a kompakt SUV modellek közül.

A koncepcióautó beltere – a fényben fürdő, tágas utastérrel, a meleg hatású anyagokkal és a mindennapi életet megkönnyítő technológiákkal – a Citroën Advanced Comfort® program megvalósulásának újabb példája.

A március 7-én a Genfi Autószalonon debütáló C-Aircross Concept a márka SUV-szegmensben indítandó offenzívájának az előhírnöke is egyben.

A technológiai berendezéseket is egyszerű, gördülékeny használat jellemzi. Jó példa erre a műszerfal folytatásaként kialakított, színes kijelzős head-up display, az intuitív kezelőszervekkel ellátott egyküllős kormány, a visszapillantó kamerák vagy az indukciós telefontöltés.

„A C-Aircross Concept a Citroën nemzetközi termékoffenzívájának folytatását vetíti előre. Az új C3 szellemiségében fogant, magabiztosságot sugárzó, merész tanulmány a kompakt szabadidő-autók új felfogását tükrözi. Kényelmes, derűt sugárzó belterével egyben a Citroën Advanced Comfort program filozófiáját is tökéletesen megtestesíti” – mondta el Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója.

A minden ízében optimista C-Aircross Concept különleges egyéniséget rejt. Rendkívül modern, határozott dizájn jellemzi, mely egyszerre sugall robusztusságot és energiát. A – mindössze 4,15 m hosszú, 1,74 m széles és 1,63 m magas – kompakt SUV az áramvonalas külső és a hagyományos SUV-attribútumok sikeres összhangját valósítja meg. Az új C3-on alkalmazott jellegzetes stílusjegyekre támaszkodó C-Aircross tanulmány a sima felületek és az üde színfoltokkal tarkított grafikai elemek ellentétére épít.
Felépítését tekintve a C-Aircross Concept a magasra helyezett, rövid motorháztetővel és a zömök, ám cseppet sem agresszív orr-résszel hívja fel magára a figyelmet, ami szokatlan az SUV-k rendkívül kötött stílusvilágában. A C-Aircross Concept – minden kalandra felkészülve – elöl és hátul fényes fekete sárvédő-betétekkel, újfajta kialakítású, kerékív-betétekkel és a karosszéria alsó részén húzódó oldalsó védőelemekkel van felszerelve. Az autó látványos 18” keréktárcsákkal felszerelt kerekeken gurul.

A márkaképpel és az új C3 külső stílusjegyeivel összhangban a C-Aircross Concept kerekded, magabiztos orr-részt és két szinten elhelyezett világítótesteket kapott. A hűtőrácshoz kapcsolódó LED-es nappali lámpák elkülönülnek az elsődleges világítást biztosító alsó lámpatestektől. A letisztult, egyedi grafikájú hátsó részt is határozott stílus jellemzi. A markáns vállak kiemelik a két oldalt elhelyezkedő, három lebegő fénykarikából álló, high-tech 3D hátsó lámpákat.

Ugyanez a lebegő hatás érvényesül a hátsó oldalablakok díszítései és a tető esetében. A koncepcióautó valóságos védjegye a belülről megvilágított, lebegni látszó két hátsó oldalablak. A panoráma üvegtetővel pedig tovább nő a fényforrások száma. A korallszínű, stilizált hátsó ablakoknak köszönhetően akadálytalanul hatol be a fény, ugyanakkor a külső szemlélő számára rejtve marad a gépkocsi belseje. A jelentős üvegfelület és a nagy beltér tovább erősítik a tanulmány egyedi karakterét, mely tágas és világos utasteret kínál.

A tervezésnél az aerodinamika is kulcsszerepet játszott. Ez mindenekelőtt a karosszéria vonalvezetésében és a koncepció tökéletes kiegyensúlyozottságában nyilvánul meg. Minden egyes felület kialakításánál figyelembe vették az autó által gerjesztett légáramlatokat. Az aerodinamikai hatékonyság növelése érdekében az első lökhárítóban elektronikusan vezérelt légterelők, az alsó air breather karosszériavédőkben további levegőbelépők, hátul pedig egy diffúzor kapott helyet.

A Citroën C-Aircross Concept-et a könnyebb beszállás érdekében ellentétes irányba nyíló ajtókkal tervezték. A kényelmet szolgáló kinematikai megoldás a korábbi Aircross és CXperience koncepcióautóknál alkalmazott változatot idézi. A tanulmány ajtajai egy funkcionálisan kialakított, kellemes méretű, energizáló hatású utastérre nyílnak, mely utazásra és a szabadidő aktív eltöltésére csábít.

Az SUV belsejében a Citroën tervezőmérnökei egy letisztult, légies műszerfal és lebegni látszó ülések mellett tették le a voksukat. A belső kialakítás jellemzően vízszintes tagolású, ami tágas, szellős belső tér benyomását kelti.

A Citroënre oly jellemző, intuitív kezelőszervekkel ellátott egyküllős kormány mellett a kárpittal bevont műszerfal egy füstüveg head-up display kijelzőt is magában foglal, melyen a műszerek információi a vezető látóterébe vetítve jelennek meg. A műszerfal közepén egy különleges képvilágú, 12” érintőképernyő foglal helyet, mely a különböző vezetéssel kapcsolatos, ill. infotainment információk közvetítésére szolgál. Alatta kezdődik a széles középkonzol, mely egészen a hátsó ülésekig húzódik, és számos hasznos tárolóhelynek ad otthont. Különleges hatást kelt a világító korallszín padló és a vele azonos árnyalatú szőnyegek.

Az üléseket borító, bársonyos tapintású vastag szövetre is a színek bátor kombinálása jellemző. Az üléspadra emlékeztető üléseken a szürke- és narancsárnyalatok köszönnek vissza. A színeknek és anyagoknak a műszerfal dizájnját idéző váltakozása, valamint a vízszintes tagolás felerősíti a Citroën C-Aircross tanulmányautó egyedi jellegét.

Akárcsak az új C3, a C-Aircross Concept is hű marad a Citroën Advanced Comfort® programhoz. A vezetőt és az utasokat védőburokként körbevevő, igazi élettérként funkcionáló autó bővelkedik a testi-lelki nyugalmat szolgáló adottságokban.

Beszálláskor már az utastér puszta látványa is kellemes érzéssel tölti el az embert. A kanapé módjára hívogató, széles első és hátsó üléseket meleg, párnázott hatású alcantara kárpit borítja. Magas minőségű, egyszerre természetes és igényes kiképzésük mellett kiválóan tartanak, kialakításukat az ágymatracok világa inspirálta.

A praktikum és a funkcionalitás jegyében a C-Aircross Concept számtalan nagyméretű, speciális rendeltetésű, jól látható tárolóhelyet kínál. A tervezők az ülések háttámlájában, ill. oldalában is elrejtettek néhány tároló alkalmatosságot. Elöl a középkonzolban is található egy jókora tároló, az első rekeszben pedig egy vezeték nélküli indukciós töltő. A középkonzol folytatásában egy második tárolóhely is rendelkezésre áll a hátsó utasok telefonjai számára. Hordozható tabletünk is pillanatok alatt megtalálja a helyét: az első ülések háttámlájára rögzítve filmet nézhetünk rajta, vagy az üléspad közepén kialakított diszkrét tárolórekeszbe rejthetjük.

A jó hangulatú, derűs utazás érdekében a Citroën C-Aircross tervezői számára különösen fontos volt a fény és a külvilággal való vizuális kapcsolat. A célt híven szolgálják az impozáns oldalsó üvegfelületek és a fényt a zsalugáterekhez hasonlóan beengedő, innovatív, stilizált hátsó oldalablakok. A hatalmas panoráma üvegtetőn keresztül pedig csak úgy dől be a napfény az ülőhelyekre. A különböző forrásokból érkező fény növeli a teret és a jó közérzetet és közvetlenül hozzájárul az utasok kényelméhez.
A nyugodt vezetést szolgáló technológiák
A Citroën Advanced Comfort® program jegyében új fedélzeti technológiák segítik a C-Aircross Concept használatát. Az élenjáró, hasznos és intuitív technológiák előnyeiből minden utas egyformán részesül.

A vezető kímélése és a zavartalan, nyugodt vezetés érdekében leegyszerűsödtek a kormánynál lévő vezérlők, a vezetéshez hasznos információk pedig a vezető látóterébe vetítve jelennek meg. A C-Aircross Concept tökélyre viszi a head-up display kijelzést, és a visszapillantók is a high-tech kategóriába tartoznak: a hagyományos külső visszapillantó tükrök szerepét két oldalsó kamera látja el. A látott kép a belső visszapillantó tükörben jelenik meg. Az autó környezetének tökéletes belátása érdekében a tetőspoiler közepén is elhelyezésre került egy hátsó kamera.

A C-Aircross Concept intelligens és intuitív kezelői felülettel rendelkezik. A vezető és az utasok a 12” központi érintőképernyőn számos funkcióhoz hozzáférnek. A valóságos vezérlőközpontként működő képernyő megkönnyíti az autó

használatát, de fontos esztétikai szerepe is van: nagyban hozzájárul az autó belsejében tapasztalt kivételes térélményhez. Ami az infotainment rendszert illeti, a hangvezérlésű 3D online navigáció, a Citroën Connect Nav jóvoltából az adott útra vonatkozó információk mindenkihez eljutnak. Minden egyes utas kiválaszthatja a kedvenc zenéjét vagy megnézheti az általa választott filmet. A keresett élménytől függően különböző konfigurációk közül lehet választani: 1:2, 2:1 vagy teljes képernyős megjelenítés.
Az eredetileg az új C3-on bevezetett fedélzeti HD kamera, a ConnectedCAM Citroën™ a társas érintkezés és a lelki nyugalom szempontjából egyaránt hasznos. A közvetlenül a belső visszapillantó tükör mögött elhelyezett eszköz felveszi, amit a vezető maga előtt lát, és lehetővé teszi, hogy az így készült képeket és videofelvételeket egy kattintással megossza a közösségi oldalakon.

A C-Aircross Concept fedélzetén a Share with U alkalmazás is rendelkezésre áll. Az új szolgáltatásnak köszönhetően egyszerűen megoszthatjuk, majd együtt élvezhetjük médiafájljainkat (játékok, zene, videók) az útitársakkal.

Ami a csatlakoztatási lehetőségeket és a külvilággal való kapcsolattartást illeti, a C-Aircross Conceptben a középkonzol közepén található bemélyedésben okostelefonja vezeték nélküli indukciós töltése is biztosított.

Az akusztikai élmény érdekében a tervezők a térbeli hangzásra is kiemelt figyelmet fordítottak. Az első és hátsó fejtámlákba hangszórókat és mikrofonokat építettek, amitől megannyi külön hangburok jött létre. Az utasok választhatnak, hogy a többiekkel való kommunikációt vagy a befelé fordulást részesítik előnyben.

A mindennapos városi közlekedésre és a hegyekben vagy a tengerparton tett családi vagy baráti kiruccanásokra egyaránt alkalmas C-Aircross Concept mindenféle szituációban megállja a helyét, köszönhetően a tapadást hatékonyan javító Grip Control rendszernek.