Világszerte elismert tény, hogy a Volvo Cars meghatározó szerepet játszott a kalandkedvelő Cross Country piaci szegmens kialakításában.
Az új V90 Cross Country modell közelgő bemutatásával teljessé válik a 90-es modellszéria, a svéd autógyártó pedig megerősíti piacvezető pozícióját, mint a létező legjobb terepalkalmasságú, legkényelmesebb közúti modell gyártója.
„Sokak szemében a Cross Country modellek testesítik meg az igazi, hamisítatlan Volvót. Az elgondolás már a kezdet kezdetén sikerre volt ítélve, hiszen tökéletesen igazodott a mifelénk, Svédországban uralkodó, extrém időjárási és útviszonyokhoz” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Car Group elnök-vezérigazgatója.
Az 1996-ban kifejlesztett legelső Cross Country kombi a funkcionális sokoldalúságot strapabíró alkalmassággal kombinálta. Ma, húsz évvel később a strapabíró, mégis kényelmes vezetési élményt biztosító Cross Country műfaja ismerős jelenség a prémium gyártók háza táján.
Szélsőséges klíma-alkalmasság
A végletesen kemény skandináv tél követelményeire tervezett Cross Country modellek a legkülönfélébb úttípusokon remekelnek, a sáros ösvényektől a térdig érő havon át a végtelen autópályákig. A nagy szabad hasmagasságának, kiemelkedő vontatási képességének és kezesen viselkedő összkerékhajtásának köszönhetően a lótartók és hajótulajdonosok körében különös népszerűségnek örvendő Cross Country megerősítette pozícióját, mint valódi prémium ajánlat, és a szabadidőjárművek négyévszakos alternatívája.
„A kezdetekről különösen ügyeltünk arra, hogy a Cross Country koncepciója ne merüljön ki a robusztus formatervben. Komoly figyelmet fordítottunk a valós terepalkalmasságra, a szegmens fejlesztése során pedig felvettük a képletbe a kényelmet és a praktikumot is, mint a Volvo-tulajdonosok által magának értetődően elvárt értékeket” – mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységekért felelős alelnöke.
A várva várt V90 Cross Country modellről szeptember derekán hull le a lepel.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


