AutóAddikt Bemutatók Opel Kettős premier: Magyarországon az új Opel Zafira és az Opel OnStar szolgáltatás

Kettős premier: Magyarországon az új Opel Zafira és az Opel OnStar szolgáltatás

Nyílt titkot árulunk el akkor, ha kifejtjük: az új Opel Zafira az innováció és technológiai fejlesztések fényében született. S valóban: minden a multimédiás interaktivitás körül forog.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-011

Vágjunk a közepébe: itt az OnStar rendszer is az új Opel Zafira érkezésével, azonban erről egy külön cikkben számolunk be a Techaddikt.hu-n. Elég az hozzá, hogy az Opel magyarországi képviseletének székházából is úgy indult a vezetés, hogy az újságírók kezükben iOS alapú okostelefonokkal keringtek jobbra meg balra, míg aztán a helymeghatározó segítségével könnyedén beazonosíthatták a parkoló autók pozícióját.

No de most alapvetően nézzük az új Opel Zafira külső és belső tulajdonságait! A külső egyöntetűen a jelenleg aktuális Opel-trendet sugallja, ugyanakkor érződik a sportosság és a sokoldalúság is. A front rész tehát hangsúlyosan a hűtőmaszkot emeli ki, hosszirányú vonalvezetéssel, lefelé görbülő ívekkel, amolyan mosolygósan.

Oldalról hasonló a helyzet, mint a korábbi modellverzió esetén: hatalmas oldalfelületek, ugyancsak gigászi ajtókkal, kisbuszos jelleget nélkülözve; sokkal inkább tűnik egy nagyobbacska kombinak az Opel Zafira, mintsem MPV-nek.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-005

Pedig ténylegesen hordozza az egyterű modellek savát-borsát az Opel Zafira, ugyanis a 7 üléses verzióban ténylegesen el lehet utazgatni komfortos körülmények közt (Tourer).

opel-zafira-onstar-autoaddikt-003

Próbáltuk 6 személlyel, igaz, nem túl hosszú távolságokon, meggyőző láb- és térdterekkel a hátsó traktusban is. Persze unalomig ismételt tézisként mindenképp le kell szögezni, hogy ebben az esetben sem szabad csodákat elvárni, nincs mikróbusz-érzet, van viszont praktikum, menetkomfort és minden egyéb, ami a szabadiő eltöltéséhez, túrázáshoz bizony elengedhetetlen.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-007

Utazásunk Fehérvárcsurgóra vezetett, a Károlyi-kastélyhoz. A helyszín impozáns, sok mindenhez jó körítést ad, így nem meglepő módon az autófotózás is bőven belefért a palettába.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-013

Az út nem volt hosszú, viszont jól ki lettek választva az autópályaszakaszokon kívüli részek is – itt többnyire az új Opel Zafira felfüggesztéseinek és magának a futóműnek a keménységét, stabilitását lehetett optimálisan vizsgálni menet közben.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-015

Odafelé az egyik kolléga vezetett, a jobb kettőn ülő kollegina pedig az OnStar-hoz kapcsolódó, applikáció- illetve okostelefon alapú navigáció segítségével irányította célba a három fős rögtönzött csapatot. Sikerrel, az app és maga a GPS is tökéletesen működött.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-016

Az új Opel Zafira úttartása remek, kanyarstabilitása szintén az első tapasztalatok szerint, bár szélsőségesebben vett kanyaroknál hajlamos az intenzívebb bedőlésekre. Nem csoda, hiszen akármennyire is próbáltak laposabb kocsiszekrényt megálmodni a tervezőmérnökök, mégiscsak ott van az a fránya magasság, no meg a szegmensre jellemző nem túl visszafogott tömeg is.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-020

Persze sikerült az előző Zafira modelléhez képest csökkenteni a súlyt, ez alapvetően a menettulajdonságokban mutatkozott meg.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-019

Üzemanyag-fogyasztás tekintetében átlagosnak tűnt az új Opel Zafira, mi az erősebbik, gázolajos aggregáttal felszerelt automataváltós verziót vetettük próba alá.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-017

Autópályán 130 kilométer/órás maximummal, tempomatot használva átlagban 7.1 litert égetett el az autó, ez az érték országúton, 90 kilométer/órás tempónál barátságosabbá vált – 5.8 litert mértünk többszöri kinullázás után.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-006

Egyértelmű, hogy a szokásos 1 hetes teszten, valamint a szintén folyamatosan visszatérő külföldi nagyteszt-sorozatunk keretei közt alaposabban sikerül majd kivesézni az új Opel Zafira modellt – előreláthatólag erre még az idén sor kerülhet.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Előző cikkBejelentették az új Nissan GT-R MY17 árait
Következő cikkHamarosan jön az új Volvo V90 Cross Country