AutóAddikt Autóteszt Volvo Volvo V60 T6 AWD Inscription – a lényeg mindig előtérbe kerül

[TESZT] Volvo V60 T6 AWD Inscription – a lényeg mindig előtérbe kerül

Több ízben teszteltük már a Volvo V60 modelljét. Jött szerkesztőségünkbe erőteljes, sportos R-Design változatban, de próbátuk „terepesített” Cross Country kivitelben is. Most a faceliftes, 310 lovas Volvo V60 T6 AWD gördült be tesztlaborunkba.

Amióta megújult a Volvo designja, anno, pár éve az új XC90 érkezésével, panasz nem lehet a körítésre és a tálalásra sem. Tulajdonképp a Volvo jelenleg nem tud nagyon mellényúlni, legalábbis, ami a külcsínt illeti. A belbecs néha hagy kívánnivalót maga után, és itt jellemzően nem a az enteriőrre utalunk.

A Volvo V60 T6 AWD külsőre a facelift ellenére nem sokat változott, ami jó, hiszen a már bevált újkori receptet minek is kellene nagyon bolygatni, ha így szoktuk meg, így szeretjük. Mert szeretjük, ez nem is kérdés: a mára kultszimbólummá lett Thor kalapács-motívum természetesen visszaköszön nappali menetfényként a fronton, a ködlámpafészkek krómsziluettje még hangsőlyosabb, mint annakelőtte, a hűtőmaszk pedig ellentmondást nem tűrően adja a szemlélődő tudtára: ez bizony egy hamisítatlan skandináv prémium-remekmű, félre az útból, trónt követelek. Egyébként sikerül is neki, hiszen az utca kíváncsi embere minduntalan az autó után fordul, megnézi, kérdez, választ vár – a PR gépezetet pedig segítünk minden esetben felpörgetni ilyen szituációkban.

Sportosan és magabiztosan

Oldalnézetben sejlik fel leginkább, higy a Volvo V60 T6 AWD rettentően sportosra hangolt darab optikailag.

Az összhatás kimondottan lapos, de csak annyira, amennyire egy szabályos utcai koncepció még megengedheti, a 2774 milliméteres tengelytáv réván a hátsó kerekek vizuálisan hátrébb kerültek, mint ahogyan azt a szem megszokta egy hasonszőrű modell esetében, szegmensen belül. Ettől viszont még egyedibb a külső megközelítése a Volvo V60 T6 AWD-nél, s a vékonyra húzott oldalablak-vezetés is rátesz még egy jókora lapáttal a látványra.

Mindez folytatódik a hátsó traktusnál is, a csomagtérajtót körebeölelő hátsó menetfénypáros rendkívül illusztris – ismét egy összetéveszthetetlen kombi Volvo-elem, ami egyébként már régóta hasonló elemeket hordoz, talán a 850-es óta. 

Pontosan úgy, ahogy megszokhattuk

Mindenképp az egyediségében rejlik a Volvo V60 T6 AWD legfőbb vonzereje – ezt már a cikkben (is) unalomig ismételgettük. Az enteriőrbe pillantva tudatosul talán a legjobban ez a tézis, ugyanis az a jó értelemben vett rideg letisztultság, sallangmentesség és lényegre törő kialakításforma, amit a V60 felnultat, nincs más konkurens modellnél. A központi műszeregységek eljelyezkedése kitűnő, minden szemre és persze kézre esik, azonban a központi tablet-alapú infotainment kezelése bizony megszokást és begyakorlást igényel.

Ugyanis a Volvo V60 T6 AWD letöbb, sőt, szinte összes fő funkciója a központi táblagép panelről érhető el, értinésérzékeny, kapacitív LCD kijelzőn keresztül. Néha a szoftver gondolkodóba esik, amikor esetleg túl dinamikus a koppintás vagy a legyintés (divatos szóval élve az Apple iOS után szabadon), viszont többszöri nekifutásrsa – s persze kellő rutinossággal – gyönyörűen életre hívható a rendszer bármely funkciója.

Megszámlálhatatlanul sok biztonsági és és vezetéssegítő asszisztenst integráltak a Volvo V60 T6 AWD-be, most nem is fogunk bele felsorolásukba. Elég annyi hozzá, hogy a legtöbb segéd ugyanilyen formában megtalálható akár az XC40-ben, s nem meglepő módon az XC90-ben is. Mindenesetre hasznos kiegészítők ezek, a kevésbé gyakorlott vezetők is remekbeszabott supportot kapnak így. Persze ez nem jelenti azt, hogy csak és kizárólag ezekre kellene hagyatkoznunk vezetés közben.

Hiába a sportos küllem, a beltér kialakítása nyomokban tartalmaz fapadosságot. A kialakítás, az ülések és a varrásminták rajzolata azonban hajaz a dinamizmusra nyilván, de a komfort teljesen optimalizált erre a kategóriára – sőt, még túl is mutat azon több esetben.

Komfort: maximumon

Kényelmes, jól variálható első ülések kerültek a Volvo V60 T6 AWD-be, tényleges testreszabhatósággal, jó pozíciókkal. Hátul hasonló a helyzet, az ülő- és hátlapok megfelelő méretezésűek, az utazás hosszabb távon sem jelent kihívást – akár 5 utas számára is.

Támogatja a kényelmes, nem pár kilométeres utazásokat a Volvo V60 T6 AWD alaphangon 529 literes csomagtere. Ez manapság átlagnak számít a kategóriában, de gyakorlatban bőven elég néhány kisebb-nagyobb bőrönd és csomag befogadására. Ha pedig úgy szeretnénk, bővíthető a raktér akár 1.3 köbméterig.

Leginkább a hajtáslánc vitatott a Volvo V60 T6 AWD esetében. A soros elrendezésű négyhengeres, 1969 köbcentiméter lökettérfogatú S4 benzinmotor turbótöltést és kompresszort is kapott, így a teljesítmény 310 lóerőre kúszott, mely 5700 RPM-nél van ereje teljében. Társított forgatónyomatékként 400 Newtonméter áll rendelkezésre, 2200-5100 RPM tartományban. 

A valóságban azonban nem érződik a T6 310 lóerős teljesítménye. Talán végsebesség tekintetében, ami ugyebár 250 kilométer/óra leszabályozással – sajnos ezt nem tudtuk megmérni tesztjeink során német autópályaszakaszok híján. Viszont dinamika tekintetében visszafogott a képlet, ugyan meglépi emberesen a nulla-százas sprintet (méréseink szerint 6.6 másodperc kellett a mutatványhoz), négis akad némi hiányérzet.

Jól ellensúlyoz viszont az állandó összkerékhajtás: stabilitás tekintetében nem hagyott a Volvo V60 T6 AWD maga után semmiféle kívánnivalót pluszban. Kanyarvételezés, akár csúszósabb útszakaszokon: kitűnő, csillagos ötös. Csakúgy, mint a nem túl lágy, nem is túlzó sportos, pattogós rugóutak.

Fenntartás

11.2 literes átlagfogyasztást sikerült kihoznunk a Volvo V60 T6 AWD-ből, vegyes felhasználással. Az tény, hogy a legtöbb levezetett szakasz városi környezetben volt, így el is nézzük neki – bár valljuk be: ez egy 2 literes benzinestől ebben az érában sok. Országúton 5.5 literre hoztuk ki a fogyasztást 100 kilométerre átlagolva.

2018 Volvo V60 T6 AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor, turbóval és kompresszorral

Lökettérfogat: 1969 cm³

Maximális teljesítmény: 310 LE @ 5700 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2200-5400 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4761 mm

Szélesség: 1850 mm

Magasság: 1427 mm

Tengelytáv: 2872 mm

Első gumik mérete: 245/40 R19

Hátsó gumik mérete: 245/40 R19

Tömeg, üresen: 1754 kg

Megengedett össztömeg: 2319 kg

Csomagtartó mérete: 529 liter, 1364 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.8 s (gyári), 6.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 12.3 l/100 km

Országúti: 5.5 l/100 km

Vegyes: 11.2 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.5 l/100km

Országúti: 5.9 l/100km

Vegyes: 7.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 162 g/km

Bővebb információ a Volvo magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUS,  DuplitecCamera Kft.

Utómunka hardver: AcerASUS