Folyamatosan újítjuk meg projektautónk, az 1.2-es C Corsa küllemét. Van még rajta mit faragni, de egyáltalán nem vészes; hamarosan minden visszaáll az eredeti állapotra. Most a sebességváltókar, illetve a kézifék takarószoknyájának cseréjét eszközöltük.
Amúgy típusbetegség a C Corsáknál a takarószoknyák kikopása, kiaszakadása. Egyszerűen elhasználódnak ezek a burkolatok, és az érdekes az, hogy nagyon sok esetben ez független az adott autó kilométeróra-állásától. Lehet, hogy 170 ezer kilométer után is csak csekély a kopás-szakadás, de az is lehet, hogy már 50 ezer környékén is vannak látható jelei az elhasználódásnak.
Esetünkben az utóbbi szituáció jött szembe, hiszen a projektünk alig 50 ezerrel az órájában érkezett hozzánk. Minden vezetési stílustól, vagy épp a karbantartásoktól, azok gyakoriságától függ. Persze egy ilyen szoknya-burkolatot is lehet jól karbantartani, mondjuk folyamatos, időszakos szilikonos ápolással. Csodákat tesz a cockpit minden műanyag, vagy épp műbőr felületével.
A 2006-os Opel Corsa C 1.2 Twinport esetében (is) kifejezetten egyszerű a metódus a váltó- és kézifékszoknyák cseréjét illetően. Mindkét esetben a kávát egy-egy leszorító műanyag keret veszi körbe, s a szoknyák alsó peremszélei ezekre a keretekre vannak ráhajtogatva úgy, hogy az alsó részek visszahajthatók maradjanak. Amikor ráfeszül a frame-re a szoknya, máris mehet a helyére a keret, és ahogyan bepattannak a fülek, úgy máris stabilan, fixen odaszorítja helyükre a burkolatokat.
Mind a váltókarnál, mind pedig a kézifékkarnál a karokra való felfekvést a szoknyák felső részén lévő műanyag kötegelővel lehet elvégezni. Amint körbeöleli a nyakrész a kart, meg lehet szorítani a kötegelőt, majd a felesleges műanyag részt levághatjuk, hogy esztétikailag azért passzoljon minden.
Bár a folyamat mindkét esetben hasonló, a kézifék kulisszájánál kissé nehezebb a szituáció, mivel a szoknya alsó része (gyárilag is) aszimmetrikus a szorítókerethez képest, így némi taktikázást igényel a beállítás. Ennél a résznél célszerű először a frame-re ráhajtogatni a szoknya alsó részeit, még akár tűzőgépet is használhatunk, hogy a bőr a helyén tudjunk maradni. Mindezek után áthúzzuk az egészet (kifordítva) a váltókaron, majd a szoknya nyak-részét a végén, utólag rögzítjük a karra.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt
Utómunka: Acer
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)



























































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


