AutóAddikt Exkluzív 2006 Opel Corsa C 1.2 Twinport 2006 Opel Corsa C 1.2 Twinport: motorolaj, gyertyák, és szűrők cseréje

2006 Opel Corsa C 1.2 Twinport: motorolaj, gyertyák, és szűrők cseréje

Amolyan igazi békebeli barn find ez a 2006-os Corsa C. Azért alapvetően, mert bár nem mondhatni, hogy elhanyagolták, de az biztos, hogy az utóbbi jó pár évben nem törődtek nagyon vele.

Fentiek tudatában nem volt meglepő, hogy a motorolaj például enyhén szólva cseréért kiáltott, révén erős benzinszaga, és a nívón jól látható hígsága erőteljes tanúbizonyságként volt jelen.

Nem beszélve a szűrőkről: az utaskabinban konkrétan kellemetlen, dohos szag uralkodott, bár penészt nem találtunk, de minden egyéb nyilván jelen volt benne. Épp ezért legelőször a pollen/utaskabin szűrőt cserélte ki Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulaja saját kezűleg. Ráfért a csere: a szűrő koromfekete volt, és mindenféle lerakódások, szennyeződések díszelegtek rajta.

Máris értelmezhetőbb lett az utaskabin levegőminősége, de azért a biztonság kedvéért többször ózongenerátoroztunk, illetve a Henkel Loctite klímatisztítóját is bevetettük. Ami viszont biztos, hogy lesz még pár ózongenerátoros nekifutás, nem beszélve a komplett kárpittisztításról, műanyag elemek fertőtlenítéséről.

Mielőtt a gyertyák (Bosch) cseréje megtörtént volna, értelemszerűen leengedtük az olajat; bejött a jóslatunk, mint a víz, olyan híg volt mind, ami kifolyt. Színre jó mély tónusú fekete, na meg az idült benzinszag. Kellemes élmény volt átélni.

Miután mindezekkel végeztünk, felkerült a helyére az új olajszűrő, valamint a levegőszűrő is. Jöhettek a gyertyák: a régiek elektródái olyan szinten el voltak használódva, hogy szinte nem is látszottak ki a szennyeződés alól (tiszta fémfelület), a csoda az volt, hogy a fogyasztás 6-7 literig ugrott fel. Meg az is, hogy a főtengely nem lett csapágyas, de nagy valószínűséggel már nagyon keveset mentek az autóval, amikor ennyire esedékes lett volna maga az olajcsere a gyertyák cseréjével egyetemben.

A fogyasztás is stabilizálódott, közelít a gyári 5-6 literes értékhez. A motor nyomatéka érezhetően javult, 140 km/h autópályatempónál is teljesen csendes, és ötödikben még bőven van benne kraft.

Következő etapként az első futómű toronycsapágyait fogjuk kicserélni a Zöld Autószervizben.

Együttműködő partnerek: Zöld AutószervizHankook Tire MagyarországLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer